hjælp til min bil

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

hjælp til min bil

Indlæg af goafreak »

halløj... jeg har købt bil mitsubishi colt 1.6 glxi fra dec. 95. og jeg gad godt hvis den rykkede lidt mere. der findes åbentbart ikke noget k&n filter til den model, men er der nogen af jer der ved om man kan få andre filtre til den, og i så fald hvor jeg skal lede? (hjemmesider, butikker)
ville lige høre. :D
på forhånd tak..
BØH
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

Har lige snakket med en som ved en del om biler.. hehe..

Du kan få et universal filter.. Kan fås hos bildillen.. hehe
De skulle vist godt nok være lidt grimme, men man få dem i flere farver..

Håber det hjalp bare lidt..
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

synes ikke de filtre giver ret meget spark, men er en forholdsvis nem og billlig løsning for at gi lidt mere.
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

Nej, de giver ik så meget, men hvis man ikk kan få andet, så kan man vel nøjes.. :D
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

ja det er så et spørgsmål om man syens de gir nok til at man vil betale for det :)
Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

Indlæg af Sive »

Man kan få et universalt KN luftfilter her:
http://www.dot-e.dk/auto/kn_clamponfact
<center>Billede
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

prøv at fylde bilen op med methanol næste gang - så rykker den lidt mere hahahaha det er gas.

Pyha, der er sq meget man kan gøre ved sådan en lille dyt - en turbo vil jeg ikke anbefale da din bil ikke kan holde til det.
Men du kan da sætte en hårdere knast i - andet udstødning samt et andet filter.

Et KN-filter giver ikke så meget så du ligefrem kan mærke den store forskel - hvis du skal mærke den store forskel skal du have forstærket bilen således at den kan køre med turbo eller kompressor :D
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Haude

Indlæg af Haude »

Pil luftfiltret af inde i motoren.. det giver ikke noget, men så brøler den helt vildt :onfire:
Deejay_Wonder
Kontakt:

Haude skrev:Pil luftfiltret af inde i motoren.. det giver ikke noget, men så brøler den helt vildt :onfire:
Det giver faktisk lidt - men ikke ret meget. Det er vel heller ikke fedt at have en bil der lyder af monstermeget, men så kan den ikke noget alligevel hahahahaah :P
Tilmeld dig nu
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

hvad kan jeg sige turbo turbo turbo hehe det gir den gas!! men hvis det er filtre du vil ha så tjek med den lokale bilexperten for jeg er sikker på der findes et sportsfilter til din bil!!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

Indlæg af Sive »

Der skal turbo OG kompressor!! :D kan man få lavet et sted ved jeg ..
<center>Billede
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

tak for alle jeres svar...
har fundet et nu, men han sagde også at han ikke ku garantere at det gav noget. læste om en der havde sæt turbo i sin. og den ku sagtens holde til det. men jeg tror sgu lige jeg venter... tak for hjælpen. (det var forresten en fra bilxperten der sagde at man ik ku få et kn filter til den) sikke en klovn.. men tak
BØH
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Hvis der skal sættes turbo på skal det gøres ordenlig. Alt for mange tror de bare kan smække en turbo på og så kører pisset, indtil de har brændt hul i alle deres stempler fordi de ikke ved hvor meget benzin den får.
Hvis det skal give noget at sætte F.esk K&N luftfilter på skal den også have mere benzin. Jo mere luft den får jo mere benzin skal den også have, det er en helt klart standard regl.
Så hvis du skal begynde at lege med de ting, F.eks udstødning, knast, luftfilter så får fat i en benzin regulartor og få en der ved lidt om det til at juster benzin trykket, alt afhængig af hvor meget du laver på den.
Håber det hjælper dig lidt på vej, så du ikke går og tror det giver en masse med alt det Brian tuning.. :wink:
Senest rettet af ThomazMix 22 feb 2006, 18:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
T-Man
Geografisk sted: Sydøst på...
Kontakt:

..

Indlæg af T-Man »

KN giver igen mærkbar effekt uanset hvilken moter det kommer på, men en god lyd, og i nogle tilfælde bedre benzin økonomi..!

Hvis du vil have noget "billgt" tun til bilen, kan du starte med nogle skarpe knastaksler og måske større gasspjæld eller benzin tryks regulator.
Det kan du få for en 5-6000 vil jeg skyde på...
Turbo løber hurtigt over 20-30.0000
<HR>
<center>:)</center>
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Haha, spark i en colt 1.6 :) du må tage gas på mig :D

Ej, drop alt det filter (K&N), det gir ingen ting..

Hop ind på "bilgalleri.dk" med dig
Senest rettet af GamBi 23 feb 2006, 16:25, rettet i alt 1 gang.
Slet mig
Deejay_Wonder
Kontakt:

Re: ..

T-Man skrev: Turbo løber hurtigt over 20-30.0000
Ikke enig - du kan sagtens få en garret T30 for under 15000 og de sparker røv.!
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Deejay_Wonder skrev: Ikke enig - du kan sagtens få en garret T30 for under 15000 og de sparker røv.!
Ja da men så kommer intercooler, slanger, oliekøler, div rør, benzin regulator (måske større benzin pumpe) og noget indsprøtning som kan køre med turbo. For ikke og snakke om andre stempler eller en mellem plade mellem topstykke og motorblok. (men det vil jeg ikke anbefalde). Hvis du ikke lave en af de dele vil du sikkert kun kunne med lavtryks turbo 03 til 05 i bar. Jeg vil også sige hvis det skal laves ordenlig kan man ikke gøre det for under 20 til 25 kilo.
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

det er en mitsubishi colt 1.6 glxi hallo den har da 103 hk standart og vejer ikke særlig meget så noget spark er der da i den
chart.dk@efnet
Brugeravatar
T-Man
Geografisk sted: Sydøst på...
Kontakt:

Indlæg af T-Man »

DJ Thomaz skrev:
Deejay_Wonder skrev: Ikke enig - du kan sagtens få en garret T30 for under 15000 og de sparker røv.!
Ja da men så kommer intercooler, slanger, oliekøler, div rør, benzin regulator (måske større benzin pumpe) og noget indsprøtning som kan køre med turbo. For ikke og snakke om andre stempler eller en mellem plade mellem topstykke og motorblok. (men det vil jeg ikke anbefalde). Hvis du ikke lave en af de dele vil du sikkert kun kunne med lavtryks turbo 03 til 05 i bar. Jeg vil også sige hvis det skal laves ordenlig kan man ikke gøre det for under 20 til 25 kilo.
Præcis mine ord... :)
<HR>
<center>:)</center>
Besvar