Hvor længe gælder garantien på en vare?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Re: Hvor længe gælder garantien på en vare?

Indlæg af Feffe »

Sunshine skrev:Nu har jeg prøvet at kigge lidt rundt på nettet, men synes det er svært at finde noget. Mit spørgsmål er, hvor længe garantien på en vare gælder, altså sådan generelt? Det eneste jeg ligger inde med fra varen er en bon og en håndskrevet regning, hvor der ikke står noget om hvor længe den gælder. Der er altså ikke noget garantibevis. Varen er et glatjern købt hos en lille frisør d. 10/8 2005.
Hvis der er nogen, der har forstand på det, så skriv endelig.
Det der gælder i dit tilfælde er den almindelige købelov, som vil sige at du har 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret. i bund og grund betyder det at hvis der er problemer med varen inden for de første 6 måneder, så skønner man at det er en fejl som har været der fra produktionen af og derved kan reparation/ombytning være en nødvendighed. Frisøren har dog lov til at sige produktet skal repareres, hvis det er tydelig billigere end at ombytte.

Hvis der er gået over 6 måneder, så er det dig selv som har bevisbyrden og skal tale sin sag for at overbevise om at det er en produktionsfejl i produktet.

Heldigvis håndtere de fleste butikker i Danmark den nye købelov som 24 måneders garanti, men garanti er en bedre "forsikring" end reklamtionsret. Og derved er det som i gamle dage at man bare får repareret sit produktet i op til 2 år efter købs dato.

Tilbage til dit produktet som er 5½ måned gammel. Skynd dig ned til frisøren med din bon. en bon gælder som reklamtionsbevis og frisøren er nød til at afhjælpe dit problem på den ene eller anden måde, medmindre du har "misbrugt" glatte hjernet :lol:

Håber du er blevet klogere..
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Det er jeg helt sikkert Feffe, tusind tak for hjælpen.
Billede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Har så haft ringet ned til frisøren i dag for at høre om det kunne lade sig gøre at bytte det nu når fejlen er slitage på det, og hun sagde, at det kunne jeg sagtens, fordi "garantien vistnok er ét eller to år. Det kan jeg ikke lige huske. Men kom bare, så tager vi det gamle retur og du får et nyt". hehe, de er vist ligeså lost i købeloven som jeg er :)
Billede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Og så specielt en frisør... De har højst en HG, hvis de overhovedet har en erhvervs-uddannelse - klart de er tabt...
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

haha kommer an på om det er en "neger-frisør" - det er det ikke i det her tilfælde. Men tror ikke at folk går fra gym og så på frisørskole (Teknisk skole) - så ja, de har vel nok højest en HG
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

dwr skrev:Og så specielt en frisør... De har højst en HG, hvis de overhovedet har en erhvervs-uddannelse - klart de er tabt...
Don't even go there..

Det der er jo bare noget lort at lukke ud :?
Er de mindre kloge så eller hvad? Og fordi de ikke har gået 10 år på universitetet gør det det mindre sandsynligt at de kender købeloven? Sådan noget der pisser mig lidt af. Men det er vel en helt anden diskussion
Billede
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Ifølge testnationen så var frisørerne da den dummeste arbejdsgruppe de havde i studiet, og de havde endda p-vagter.

Til gengæld havde de lækkert hår.

At man ikke kender købeloven er der ikke noget nyt i. Det er der desværre mange ekspedienter, der heller ikke kender. Det kan give nogle sjove episoder, når kunder brokker sig.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

lol testnationen.
Det var seriøst ynkeligt.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ifølge testnationen havde jeg en IQ på 161... Mon ikke vi bare skal kalde den test for ugyldig...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

QrazyLeg skrev:Ifølge testnationen havde jeg en IQ på 161... Mon ikke vi bare skal kalde den test for ugyldig...
Hæhæ... oplevede noget lignende, men der passede det selvfølgelig :lol:
Billede
Besvar