Stadig ingen gruppeeksaminer

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Stadig ingen gruppeeksaminer

Indlæg af Deejay_Wonder »

Så i fjernsynet idag at trods det, at der er blevet indsamlet så mange underskrifter hvad angår protesten imod afskaffelse af gruppeeksaminer, så vælger de kraft edme at stå fast i deres holdning.
Selv virksomheder støtter på om, at vi skal bibeholde gruppeeksaminerne - hvad er det så politikerne ikke forstår.
Det faglige argument er ikke længere nok. Skal man nedlægge strejke så man på den måde får vist, at vi er utilfredse med deres beslutning?
Det vil de garanteret også være ligeglade med - hvad mere kan man stille op? Kan kun sige, at de er 100% pure assholes og nogle forbandede skrankesvin hehe

Politikkerne går så meget op i, at vi skal have veluddannede mennesker, og at man skal uddannes på nomeret tid - hvorfor så afskaffe gruppeeksaminerne når det er det, der nomerer uddannelsesperioden?

grrrrrrrrrrrr :mad:
Senest rettet af Deejay_Wonder 23 dec 2005, 11:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ja tror lige de skal kigge på hvem der har skrevet under. F.eks. så jeg en projektleder fra DR på listen... Vågn dog op!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

HØRT

Men de fatter åbenbart ikke en skid
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Ham Helge Sander er sgu ikke det hurtigste dyr i skoven. På trods af protester fra samtlige af landets universiteter, de største heraf fra RUC og AAU hvor man praktiserer det mest, og erhvervslivet også nu er gået ind i protesten vælger idioten fandme at gennemføre forslaget alligevel. Man skulle næsten tro, at han har en gevaldig pine i røven over at der var nogen, der stjal hans egen karakter da han selv studerede.
Billede
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

jeg synes også det er dybt forkasteligt at gruppeeksaminationer afskaffes. Det handler jo ikke om at man ridder afsted på andres karakterer, men mange gange kan det at være i en gruppe give en mere selvsikkerhed, og man kan dermed yde sit bedste. Derudover synes jeg det er ringe, da man jo i 9 ud af 10 tilfælde skal videre ud i et job, hvor man skal arbejde, som et team, så hvorfor tage den forberedelse, som gruppe eksaminationer giver én, fra de, som skal ud på arbejdsmarkedet?

Men når nu der er så mange der protesterer imod afskaffelsen, så tror jeg også hurtigt at den vender tilbage. Så det håber jeg på lige nu :)
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Jeg syntes det er meget underligt at de vælger at føre det videre.
UNESCO (FNs undervisning afdeling) undrer sig over hvorfor man gør det når så mange universiteter rundt om i verden forsøger at efterligne det vi laver i Danmark med gruppeeksamner.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Er selv stor fan af gruppe eksamen.

Men vil lige kommenterer på det som egentlig snakkes om her, nemlig at de går imod protesterne.

Da de lavede forslaget var de (selvfølgelig) klar over den massive modstand de ville møde, det er ikke et forslag kastet sammen på 10 min på gangene på borgen(som så mange andre løsninger).

Hvor ville Helge stå hvis han bukkede under for den modstand han var klar over han ville få ?
- Ville han ikke miste en del af sin troværdighed ?
- Ville hans ideologi, dømme evne osv. bringes i miskredit ?

Hvor meget skal man ligge i underskrifter uden validering ?

Hvad med dem som ikke skrev under ? For eller imod ? jeg vil gå så langt at sige at trods de studerende som har skrevet under så er der altså lige så mange derude som støtter afviklingen af gruppe eksamen.

Vi snakker her om et forslag som politiker vitterligt finder bedre, mere gavnene. Da vores nuværende gruppe eksamner blev udviklet har der højstsandsynligt været lige så stor modstand. Vi skal leve af at sælge innovation, vi har udviklet et uddannelse system som mange universiteter kopier og vi bør være stolte. Men hvad sker der når alle universiteter anvender det samme system ? er vi så ikke tilbage på status quo ? og hvor er vores innovation så henne ? hvor er vores fordel ?

Lad os tage udgangspunkt i Ingeniør uddannelsen. Vi kan ikke længere følge med lande som f.eks Indien. Ingenniøre udvikler, de skaber innovation. Dvs. Indien vil om 10 år havde flere udviklere (1000 gange så mange).

Men når alt det er sagt så er jeg for gruppe eksamenen. Det passer bedst til min uddannelse og min branche. Desuden mener jeg at det bør være et valg man gør når man vælger universitet/handelshøjskole osv. Enten gruppe arbejde + eksamen eller individuelt. Her vil man selvfølgelig skulle inddrage lærene fra de gymnasielle uddannelser som rådgivning omkring hvad der passer bedst på en given elev.
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Jeg mener, primært at afskaffelsen af gruppeeksamnerne mere omhandler ideologiske, politiske grunde end det at gruppeeksamen rent faktisk afskaffes.
Venstre blev valgt på socialdemokratisk politik og nu vil baglandet se reele højreorienterede ændringer og i disse dage hvor New Public Management er populært kunne de måske tilfredsstille det vrede bagland.
Ved afskaffelsen af gruppeeksamener vil det umiddelbart lige en venstreideologisk sejr idet at det enkelte individ er mere "målt og vejet" end før, det "sociale og gruppeorienteret (Læs: Socialdemokratisk)" vil blive afskaffet og Venstre vil sejre.
Dog mener jeg stadig at man laver en kæmpe fejl ved afskaffelsen.
En bi-ting, når det nu "kun" er på RUC og AAU at der for alvor gøres brug af gruppe eksamner hvorfor skal det så som helhed afskaffes? DTU, Århus mm. bruger jo ikke gruppeeksamner i så vidt omfang som RUC og AAU og universiteterne ser da ud til at kunne trives side om side. Så burde det ikke være op til den enkelte at vælge sit uddannelse? Ville det ikke være rigtig Venstreorienteret at individet fik valget?

Med forbehold for anslags-, komma- og stavefejl.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Silian^

Indlæg af Silian^ »

odder skrev:jeg synes også det er dybt forkasteligt at gruppeeksaminationer afskaffes. Det handler jo ikke om at man ridder afsted på andres karakterer, men mange gange kan det at være i en gruppe give en mere selvsikkerhed, og man kan dermed yde sit bedste. Derudover synes jeg det er ringe, da man jo i 9 ud af 10 tilfælde skal videre ud i et job, hvor man skal arbejde, som et team, så hvorfor tage den forberedelse, som gruppe eksaminationer giver én, fra de, som skal ud på arbejdsmarkedet?

Men når nu der er så mange der protesterer imod afskaffelsen, så tror jeg også hurtigt at den vender tilbage. Så det håber jeg på lige nu :)
Jamen det er jo ååååååh så vigtigt at man kan se hvad DEN ENKELTE KAN, så man får DET HELT KORREKTE billede af den enkelt elev (jeg brækker mig).

Min far fortalte om et møde rektoren fra AAU havde sammen med Helge Sander, og ud fra det jeg hørte, kunne man tydeligt hører at de ikke havde sat sig ind i tingene.. De kunne ikke forstå hvordan man kunne bedømme et projektarbejde fordi man ikke kunne se hvad den ENKELTE havde skrevet, og de mente derfor at man skulle skrive sit navn på det man havde lavet (LOL).

Endvidere fik jeg for øre at rektoren fra AAU skulle have udtalt sig meget vredt til Nordjyske (mener det var denne avis).
Han blev spurgt: "Hvad mener du om regeringens beslutning mht. afskaffelse af gruppeeksamener?"

Rektor: "Det er vel nok det mest elendige denne regering har foretaget sig endnu!" - den var måske knap så god at fyrre af som rektor, men igen, det siger også en del om alt det her!

Det er til grin det her, og det virker både som om politikerne er blevet "påduttet" nogle meningen af deres embedesmænd, samt ikke at have sat sig ordentligt ind i tingene. Det er forkasteligt at det kan finde sted, og at disse personer kan sidde og jonglere med sådanne ting :x.
Besvar