odder skrev:jeg synes også det er dybt forkasteligt at gruppeeksaminationer afskaffes. Det handler jo ikke om at man ridder afsted på andres karakterer, men mange gange kan det at være i en gruppe give en mere selvsikkerhed, og man kan dermed yde sit bedste. Derudover synes jeg det er ringe, da man jo i 9 ud af 10 tilfælde skal videre ud i et job, hvor man skal arbejde, som et team, så hvorfor tage den forberedelse, som gruppe eksaminationer giver én, fra de, som skal ud på arbejdsmarkedet?
Men når nu der er så mange der protesterer imod afskaffelsen, så tror jeg også hurtigt at den vender tilbage. Så det håber jeg på lige nu

Jamen det er jo ååååååh så vigtigt at man kan se hvad DEN ENKELTE KAN, så man får DET HELT KORREKTE billede af den enkelt elev (jeg brækker mig).
Min far fortalte om et møde rektoren fra AAU havde sammen med Helge Sander, og ud fra det jeg hørte, kunne man tydeligt hører at de ikke havde sat sig ind i tingene.. De kunne ikke forstå hvordan man kunne bedømme et projektarbejde fordi man ikke kunne se hvad den ENKELTE havde skrevet, og de mente derfor at man skulle skrive sit navn på det man havde lavet (LOL).
Endvidere fik jeg for øre at rektoren fra AAU skulle have udtalt sig meget vredt til Nordjyske (mener det var denne avis).
Han blev spurgt: "
Hvad mener du om regeringens beslutning mht. afskaffelse af gruppeeksamener?"
Rektor: "
Det er vel nok det mest elendige denne regering har foretaget sig endnu!" - den var måske knap så god at fyrre af som rektor, men igen, det siger også en del om alt det her!
Det er til grin det her, og det virker både som om politikerne er blevet "påduttet" nogle meningen af deres embedesmænd, samt ikke at have sat sig ordentligt ind i tingene. Det er forkasteligt at det kan finde sted, og at disse personer kan sidde og jonglere med sådanne ting

.