Charlie og chokoladefabrikken

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Charlie og chokoladefabrikken

Indlæg af Feffe »

Super god film. Underholdende og morsom. Tilpas overdrevet på en fed og ny måde, med mange underholdene effekter. Jonny Deep spiller ligeså godt som i pirates of car...

Filmen handler i bund og grund om en chokoladefabrik med en helt verden inden i. 5 børn får muligheden for at besøge fabrikken og det blir noget af en verden at bestige.

Når filmen slutter sidder man lidt og ærger sig over den allerede er slut. man vil ha mere... godt man fik noget efter filmen,,, hov tilbage til topic.. :lol:

Filmen egner sig til folk som vil se en anderledes film end action/thriller genren. Har man mindre søskende, så hitter den også der.

:5af5
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hvis nogen skal have fortalt en uvirkelig verden med dybt karakteriserede figurer, så er der to de ringer til. Tim Burton er absolut øverst når det gælder om at fremstille verdener der er ikke-eksisterende, fortryllende og eventyragtige. Alt det samtidig med de faktisk virker efter hensigten. Sådanne miljøer er set i Batman og Batman Returns og ej at forglemme i Edward Scissorhands. Mars Attacks havde ligeledes et meget skævt univers som kun findes i fortællinger ligeledes med skrønen omkring Sleepy Hollow.

En undnu bedre oplevelse bliver det når teatralske Johnny Depp spiller en rolle i filmen. Han formår nok engang at bringe teatermimik til lærredet med succes. Han er pt den eneste der tør overspille en rolle med så stor kraft at det gør den unik, humoristisk, alvorligt og frem for alt... så meget mere underholdende og gribende!

Først lige lidt fakta. Filmen er et remake fra 1970'erne hvor den have titlen "Willy Wonka and the Chocolate Factory". Det hele baseret på en bog fra midten af 1960'erne.

18 tons chokolade er der brugt til at lave "Charlie and the Chocolate factory". Men det er klart at når Tim Burton forestiller sig et vandfald af chokolade, så bliver det selvfølgelig ikke lavet på en computer. Nej det laves full size...

Willy Wonka inviterer fem børn til at komme på besøg på hans fabrik. Der er ialt fem "Golden Tickets" fordelt over hele verdenen. Disse er i chokoladepakker. De fem børn der finder dem vinder konkurrencen.

Hver af de fem børn, der kan komme til at tilbringe en dag på en chokoladefabrik sammen med ejeren Willy Wonka får billetten pga. deres livsstil. Pånær lige Charlie. Han er fattig og har ikke råd til at købe alt det chokolade, der lige findes omkring ham. Han finder den dog alligevel og kommer dermed ind på fabrikken. Her ser man så Willy Wonka i nutiden for første gang. Johnny Depp, sminket som en dukke. Perfekt tandsæt, den overdrevne brug af sminke og hans statiske gang får ham til at virke anonym. Ingen særlige menneskelige træk. Ikke som en levende genstand. Jeg læste en anmeldelse af filmen i NY Times, hvor han bliver sammenlignet med Gud. Jeg kan til dels se logikken. Men hvorfor så ikke sammenligne ham med Julemanden. Det synes jeg faktisk passer lige så godt. Den kristne sammenligning er faktisk slet ikke dum. Der er mange ting der tyder på det, men for at argumentere for det, ville jeg være nødsaget til at smide en masse spoilers på i indlægget... så det lader jeg lige være med undlader også lige hvad de andres seasmatiske forhold er og hvad de repræsenterer i religionen :)

:4af5

Endnu engang kan det siges at Tim Burton nok engang leverer varen. Nu glæder jeg mig til Corpse Bride, hvor Johnny Depp lægger stemme til hovedpersonen iøvrigt. Er den bare halv så god som The Nightmare Before Chrismas og det bliver en succes :P Og ros til Mr. Depp for at tage alsidige roller og spille dem så godt at de resten af de skuespillere der er fremme i tiden virker håbløst gammeldags... Super fed film der skal købes :)

Iøvrigt ikke lang tid siden den kom på R1 DVD :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Kan kun give jer ret. Kanon film.
Altså.. Hallo.. Johnny Depp!!! :)
18 tons chokolade er der brugt til at lave "Charlie and the Chocolate factory".
Holy fuck.. Det var fandme ikke så lidt. Kunne forestille mig filmholdet har gået og spist chokolade under optagelserne.. De må være godt trætte af det nu! ;)
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Ikke for at gentage i det uendelige med filmen besidder både underholdende elementer plus den også besidder elementer som kan karakteriseres, tolkes om man vil, som f.eks. sammenligningen med Hr. Deep som gud. Dette gør filmen, modsat de fleste titler til et regulært best buy, om dette så indbefatter en tur i biografen eller en tur over nettet i form af en dvd, er op til det enkelte individ.

Men som Qleg skriver i sin tråd så nævner du The Nightmare before Christmas, denne film har om nogen været med til at grundlægge en genre som stort set har vokset siden den film kom ud (1993). I denne forbindelse kunne det være relevant at inddrage en mand som Jakob Steglmann (kan ikke huske hans efternavn) som ikraft af sit legendariske program "Troldspejlet" på DR1, virkelig gjort en indsats for at få opdraget en hel generation til at sige Tim Burton og Jack Skellington i samme sætning. For denne film har ganske fortjent, næsten altid fået sendetid i det ellers så tætpakkede action/Steven Seagal program, som altid terrorisere os der kan forlaste os til at se en enkelt eller to julefilm på DR1. Men denne film "The nightmare before Christmas" burde fuldt ud fortjent få sit eget review, hvad jeg nok også skal give den, når tid kommer.

Men på fredag, hvis ikke man absolut skal til den efterhånden så brugte tæves årsdag, vi snakker altså om Tuborgs famøse J-Dag, så burde man ofre sin tid på to fremragende film. The Corpse Bride og Wallace & Gromit – The Curse Of The Were-Rabbit. Disse to film, repræsentere på hver sin måde, noget af de samme vanvittige idéer som der også ses i Charlie og Chokolade fabrikken, omendt er det helt andre handlingsforløb. Men der skal ikke herske nogen tvivl om at især Wallace and Gromit (på dansk, walter og trofast), har jeg usandsynlige høje forventninger til. Skal nok også prøve at lave et fyldstgørende review af begge her i weekenden, hvis jeg får tid, en ting er ihvertfald sikkert det sker uden at tømmermændene er blevet grundlagt af tuborgs tynde sjask af noget man kalder julebryg.

Til venlig og almen oritering, påbegynder jeg J-Dag om torsdagen, deltagende i de danske Ølentusiasters j-dag, hvor man smager julebryg som rent faktisk smager noget. Man skal nok blive stiv og der skal sku nok være damer, forskellen er nok at istedet for fredagens udvalg, så er chancen om torsdagen for at snuppe en dame som ikke er blevet bollet tyk og fed af stoddere kl. lort om natten, før sidste udskænkning væsentlig mindre, end om fredagen hvor Bent og Båthorn har fået fri og skal ud gøre byen usikker i forbindelse med Tuborgs J-dag.

Danske Ølentusiaster (liste over værthuse som leger j-dag torsdag): http://www.ale.dk/index.php?id=1172
Troldspejlet: http://www.dr.dk/zoom/troldspejlet/forside/index.asp
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

LeG0lAsDK skrev: ....
Jakob Stegelmann hedder han!!! Han er totalt Gud indenfor dansk tv, hans anmeldelser og hans person har opdraget mig til en mere forunderlig verden end den Hollywood masse producerer.
QrazyLeg skrev: ....
Når det er sagt, vil jeg blot tilføje, at jeg syntes chokolade fabrikken var den værste skod film jeg længe har set. Jeg følte en umådelig trang til at rejse mig og forlade biografen, da jeg virkeligt ikke gad se den.

- måske var det grundet "dansk tale", så man ikke fik Johnny Depp ordentligt med, men jeg nægter at tro, at det kan ændre filmen så meget.

- God børnefilm, men hey, det er far til 4 også, og den giver jeg ikke en ½ stjerne.

At filme et skævt og anderledes univers giver SLET ikke nogen stjerner i mit univers medmindre det er gjort på en overlegen måde. - Det er for nemt at høste stjerner ved at lave et skævt univers, der skal mere til at fange mig!

:0af5 herfra - SPILD AF TID!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

du vil jo kun se p0rn frz
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

FrZ skrev:
- måske var det grundet "dansk tale", så man ikke fik Johnny Depp ordentligt med, men jeg nægter at tro, at det kan ændre filmen så meget.

Jeps, det er derfor. Aldrig i mine livsens skabte dage har jeg set en eftersynkronisering der virker. Se altid film på originalsprog, selvom det betyder undertekstlæsning.
- Darkheart -
We fools who love...
Besvar