Hey...
Har netop DL "Mississippi Burning" i DivX og har fundet danske undertekster til den, men underteksterne er til en 2-CD version, og min version er en enkelt .avi-fil... Og nu er mit spørgsmål så: Hvordan kan jeg lime de to .srt-filer sammen, så de ligger i en fil jeg bare sætter på filmen? Eller kan det overhovedet lade sig gøre?
På forhånd tak!:)
"Lime" to .srt-filer sammen?
Redaktør: Moderators
-
Aly
- Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre
http://www.drunkendonkey.net/eng/index. ... opic=38024
Det kommer nok til at tage noget tid, men tjek linket og sig om du kan bruge det til noget.
Det kommer nok til at tage noget tid, men tjek linket og sig om du kan bruge det til noget.
http://www.vcdhelp.com
Der ligger en masse guides og jo det kan lade sig gøre. Til gengæld skal du være sikker på at framerate er sat til det samme (23,976 (mener jeg), 25 eller 29) som filmen. Jeg kan ikke huske hvad programmet hedder men mener det er SubEditFX.
Det kan ske du skal lave dine .srt til .sub først. Og nej ikke kun ved at omdøbe lortet. Find guiden på ovennævnte side. Men det letteste er nok at finde de subs der passer til den.
Infoen om en avi-films framerate kan du bl.a. bruge VirtualDub til.
Der ligger en masse guides og jo det kan lade sig gøre. Til gengæld skal du være sikker på at framerate er sat til det samme (23,976 (mener jeg), 25 eller 29) som filmen. Jeg kan ikke huske hvad programmet hedder men mener det er SubEditFX.
Det kan ske du skal lave dine .srt til .sub først. Og nej ikke kun ved at omdøbe lortet. Find guiden på ovennævnte side. Men det letteste er nok at finde de subs der passer til den.
Infoen om en avi-films framerate kan du bl.a. bruge VirtualDub til.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Tak til jer alle....
Jeg har kigget på det, men tænkte på om nogen kender et program hvor man simpelthen kan "flytte" underteksterne? Altså, så mine CD 2-undertekster kan flyttes, så de starter efter dem fra disk 1? Eller at man kan lægge noget tid ind før teksterne, så den første tekst fra CD 2 først starter efter x antal sekunder... Altså, lad os sige at den første CD 2 tekst starter efter 1 sekund. Så bruger man programmet til at få teksten til at starte efter f.eks 2 minutter... Findes et sådant program? På forhånd tak!:)
Så tager vi den lige fra punkt 1 igen... www.vcdhelp.com
Hvor svært kan det være at søge på nogle programmer og læse nogle comments derinde, der allerede eksistere?
Hvor svært kan det være at søge på nogle programmer og læse nogle comments derinde, der allerede eksistere?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!