"Lime" to .srt-filer sammen?

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Mikkel
Geografisk sted: DK

"Lime" to .srt-filer sammen?

Indlæg af Mikkel »

Hey...
Har netop DL "Mississippi Burning" i DivX og har fundet danske undertekster til den, men underteksterne er til en 2-CD version, og min version er en enkelt .avi-fil... Og nu er mit spørgsmål så: Hvordan kan jeg lime de to .srt-filer sammen, så de ligger i en fil jeg bare sætter på filmen? Eller kan det overhovedet lade sig gøre?
På forhånd tak!:)
Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

Indlæg af Sive »

Tror ikke rigtigt det kan lade sig gøre ..

Men hvis du skal lave det, skal du nok kopiere alt fra CD 2 srt og sætte det ind i 1'eren og ændre tidspunkterne .. Ellers kunne du jo dele filmen op ;)
<center>Billede
Aly
Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre

Indlæg af Aly »

http://www.drunkendonkey.net/eng/index. ... opic=38024

Det kommer nok til at tage noget tid, men tjek linket og sig om du kan bruge det til noget.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

http://www.vcdhelp.com

Der ligger en masse guides og jo det kan lade sig gøre. Til gengæld skal du være sikker på at framerate er sat til det samme (23,976 (mener jeg), 25 eller 29) som filmen. Jeg kan ikke huske hvad programmet hedder men mener det er SubEditFX.

Det kan ske du skal lave dine .srt til .sub først. Og nej ikke kun ved at omdøbe lortet. Find guiden på ovennævnte side. Men det letteste er nok at finde de subs der passer til den.

Infoen om en avi-films framerate kan du bl.a. bruge VirtualDub til.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Tak til jer alle....:) Jeg har kigget på det, men tænkte på om nogen kender et program hvor man simpelthen kan "flytte" underteksterne? Altså, så mine CD 2-undertekster kan flyttes, så de starter efter dem fra disk 1? Eller at man kan lægge noget tid ind før teksterne, så den første tekst fra CD 2 først starter efter x antal sekunder... Altså, lad os sige at den første CD 2 tekst starter efter 1 sekund. Så bruger man programmet til at få teksten til at starte efter f.eks 2 minutter... Findes et sådant program? På forhånd tak!:)
Snoop
Kontakt:

Indlæg af Snoop »

Det er super easy...

Hent programmet Time Adjuster. Resten siger næsten sig selv, når du først får åbnet programmet.
Billede
You can live a life without being seen.
Or you can be seen without any life.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Så tager vi den lige fra punkt 1 igen... www.vcdhelp.com

Hvor svært kan det være at søge på nogle programmer og læse nogle comments derinde, der allerede eksistere?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

qzl, jeg så det godt, men jeg synes ikke jeg kunne finde noget derinde, men jeg har gså fundet ud af det nu...:) Men tak til alle...:)
Besvar