APG stuff igen

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Selvfølgelig vil der altid være nogle der gør det for pengenes skyld. Men tror folk som f.eks Infected Mushroom gør det for at glæde andre. Chancen for, at jeg kommer til at leve af at lave musik er nok også ret lille, men jeg brænder for det, og jeg har tænkt mig at prøve så godt jeg nu kan.

Hvordan får artister egentlig penge for hvor meget de tjener? Salg af cd'er til private personer går jo til butikkerne, men tjener man så de penge som butikkerne køber cd'er for?
BØH
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

goafreak skrev:Hvordan får artister egentlig penge for hvor meget de tjener?
Butikkerne køber jo deres cd'ere ind, og så får de procentdelen X af hver eneste cd, som bliver købt ind af butikkerne. Så deler artisten med pladeselskabet.
Det er den ene måde.
Den anden måde er, at de får tilbudet om en håndfuld penge, og al profit, som kommer når pladerne bliver solgt går så direkte til pladeselskabet.

Jeg mener det foregår sådan, men jeg kan selvfølgelig ikke være sikker. Jeg vil håbe, at nogle af dem herinde, som har udgivet plader, kan fortælle om det.
Bykovsky
Chart Attack VIP

Indlæg af Bykovsky »

odder skrev: ....end jeg vil sidde til en topløn, og så lave noget, som jeg ikke kan ligge min sjæl i.
Det tror jeg så heller ikke du skal være nervøs for.... 8)
odder skrev: Man kigger jo heller ikke i en jobannonce på den her måde: "Hvor meget tjener jeg? 816 kr/h, fedt! Hvad er det egentligt jeg skal lave?"
Nu står der så også sjældent i jobannoncer hvor meget lønnen er.... :wink:
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

såsåså nu skal du opføre dig ordentligt :P

Og det var altså princippet i det ;) så lad os sige jobsamtalen i stedet for hvis det gør dig tilfreds :D "hvad får jeg i løn?! Okai.. hvad skal jeg lave?" det gør man jo heller ikke :D
Bykovsky
Chart Attack VIP

Indlæg af Bykovsky »

Jeg tror så også, at det er meget sjældent, at man taler om løn som det første til en jobsamtale....
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Ja det virker helt åndsvagt, right? Men du snakkede om at interesse kom i anden række.. :D Du har lige givet mig ret i at det gør den ikke. hihi
Bykovsky
Chart Attack VIP

Indlæg af Bykovsky »

Nu snakker du jo om 2 forskellige ting:

1) Grunden til at have et job
2) At skulle finde et nyt job

1) Jeg går på arbejde fordi jeg skal bruge nogle penge, så jeg kan skabe det liv, som jeg nu engang vil leve det og derfor kommer interessen i 2. række.

2) Skulle jeg have et andet job, så ville jeg da kigge på indholdet af jobbet og ikke pengene i første omgang - det tror jeg er temmelig åbenlyst for alle.

Det er 2 forkellige ting, men alt om alt, så tror jeg stadigvæk at mange musikkere osv. laver musik pga. de penge de får ud af det og ikke for at få anerkendelse/bekræftelse.
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Jeg vil godt give dig ret i at man kan have et job for at få nogle penge i kassen. Og at det derfor mere er af nød end fordi man egentligt har lyst til det.
Desværre kan man ikke bevise, at nogle musikkere kun gør det for pengenes skyld, men det er der jo helt klart nogen som gør (vil ikke hænge nogen ud), og de burde ikke lave musik, for de gør det jo kun fordi de har set der er gode penge i det. Så kan de lige så godt sætte klistermærker på æblerne i Fakta!

Tror i sidste ende vi er enige om tingene Bykovsky. Vi udtrykker os bare forskelligt :D
Besvar