APG stuff igen

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

APG stuff igen

Indlæg af goafreak »

http://www.wyren.dk

Faldt lige over det her.. Ved der har været et post med et APG-brev før, men ville nu alligevel lige skrive det..
Kan de bruge sådan nogle screenshots i retten?
BØH
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Af hvad jeg har hørt, så holder de ikke i retten da det er for nemt at manipulere med.

Ellers, hvis man skulle være så uheldig at komme i retten, og det eneste bevis var screenshots, så lav nogle tilsvarende hvor der er maipuleret så det ligner at det er fra deres comp. :)
Billede
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

hehe, så sidder han lige på DC :)
Så smart ( samme måde jeg blev set på )
Slet mig
Bykovsky
Chart Attack VIP

Indlæg af Bykovsky »

Hvor er det også latterligt at stævne folk for 1.000.000 kr.

Hvorfor ikke bare give dem en bøde på ca. 50.000 kr.
Det kan de fleste mennersker betale eller i hvert fald låne sig til.

Det andet er jo sygeligt... og går jo alligevel ikke til kunstnerne alligevel, som Ekstra Bladet skriver.

Og så smadrer det jo fuldstændig folks liv. Jeg tror sku ikke, at der er så mange musikere og filmselskaber der får ødelagt deres liv/firma på en måde pga. piratkopiering og fildeling.

Dem som det går ud over er de små selskaber og den ukendte musiker... og sådan er det sku også i det almindelige erhvervsliv. De "store" som går fallit, det er sku da pga. overforbrug og elendige plader.... *host host* Mariah Carey f.eks.

8)
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

kender en som fik et brev på samme måde.. hans far er advokat.. og han endte til et "pre"møde en slags forlig... fordi han fastholdte at han ikke havde nogle ulovlige filer og at mapperne der var taget screenshot af kun var fakes eller dummy stier.

der måtte apg trække sig tilbage og betale omkostninger af sagen...

syns det er en mest klamme og luskede måde de tager folk på...

og så specielt efter at have læst.. at apg selv knepper hver en krone.. så plade eller filmindustrien ikke får en krone... no wonder film spil og musik.. ikke blir sat ned i pris...
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Well, vi skal da egentlig være glade for, at det går så skidt for APG her for tiden :)
Der findes også den der.. http://www.piratgruppen.org - der står en masse retshjælp og sådan noget.
BØH
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Man må sku bare kæmpe mod apg hvis de nakker mig så river jeg dem helt til højeste ret! når jeg vinder skal hele CA fanme stå i retten og vise dem at vi står sammen!

Men hvad måske er deres dage talte!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Ja så kan de lære det :P Hvor lang tid har de eksisteret? Altså de danske.
BØH
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Der er helt klare regler for hvad de må og hvad de ikke må. Men at de bruger screenshots er hacking, og det må de _kun_ gøre hvis de har en ransagningskendelse, og for at få det skal de have klare beviser eller klare grunde til at mistænke, at denne person har ulovlige filer på sin computer.

Vil lige liste nogle ting, som _skal_ huskes, hvis man er så uheldig at få besøg:

Hvis man er så uheldig at modtage et brev, med et krav om en erstatning, så skal man nægte at betale, da de sjældent har andet end indicier, som ikke holder vand. Så lad være med at betale!

Hvis de møder op med fogeden og politiet (hvilket de gør når de har en kendelse) så skal man altid forlange at læse kendelsen igennem, da det er ens ret at læse den. Normalt vil de bare vise den, og så derefter forsøge at tiltvinge sig adgang.
Gør de dette har de brudt loven om ulovlig indtrængen på privat grund, og så er det dem, som sidder i saksen. Men husk at man _ikke_ må friste nogen eller henlede nogen til at gøre noget ulovligt! Så ikke noget med at sige "kom bare ind" for så hænger man på den.

Læs ransagningskendelsen igennem, og brug endelig god tid, så man er sikker på at have forstået det hele. Efter dette vil de højst sandsynligt forsøge at tiltvinge sig adgang. Der bryder de så loven én gang til. Samme som før + at man har krav på, at ens advokat er til stede under ransagningen.
Så insister på, at advokaten er til stede, og nægt dem adgang indtil da.

Men så langt når de aldrig, for de har brudt loven masser af gange, så derfor har man alle de gode kort på hånden.
Og når de sender én person et girokort, er det fordi de ikke har tilstrækkelige beviser, og derfor vil få folk til at indrømme det. Alle tilfælde, hvor der er stakler, som har fået et sådan girokort, og har nægtet at betale er tiltalen frafaldet.
Bykovsky skrev:Jeg tror sku ikke, at der er så mange musikere og filmselskaber der får ødelagt deres liv/firma på en måde pga. piratkopiering og fildeling.
Nej det kan godt være at det ikke ødelægger deres økonomi og deres liv, men samtidig bør kunstnere også belønnes for det de har lavet. Hvis ikke man downloader deres musik i stedet for at købe det, så mister kunstneren til sidst interessen for at lave det (hvilket i nogle tilfælde måske ville være meget godt) og så er det slut med at høre det, fordi de ikke gider lave det.

Forestil jer at Tiësto eller van Dyk pludselig holdt op med at lave musik, fordi de ikke tror at folk køber deres plader? Bare fordi man har valgt at sige at det downloader man da bare i stedet.

Det handler ikke kun om profit, men også om, at man viser at man støtter kunstneren i sit arbejde, og at man synes at det han/hun har lavet er helt kanon.
At folk henter musik for at høre det, og hvis man så synes det er godt kan man købe pladen, ville jeg synes var i orden, men desværre strider lovgivningen imod den holdning, men det ville der forhåbentligt kunne blive lavet om på, hvis man så huskede at købe den musik man kan lide!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hvis man henter ulovligt musik, film, billeder, hvad ved jeg... så må man også acceptere at skulle betale en evt. erstatning.

M E N...

At opkræve 1.000.000 kr er sq i overkanten (som det også er sagt). Hvor meget sagsøgte har kostet musik/filmbranchen er jo ikke nær det beløb. For hvor mange af de numre/film man henter ville man egentligt købe hvis man ikke kunne hente det? Ihvertfald ikke det samme antal... Mit bud for den gennemslitlige dansker er en cd hver anden måned og en film hvert halve år stort set... Sørgeligt faktisk.

Selvfølgelig skal en kunstner have penge for hans arbejde. At han/hun så ikke får en brøkdel af det de fortjener pga. grådige pladeselskaber er et internt problem den almene borger ikke kan stilles til ansvar for. Vi kan lade være med at købe cd'en pga. det incitament. Det ville resultere i at pladeselskabet fyrer kunstneren fordi de er de store og kunstneren den lille i det spil. Det ønsker vi jo heller ikke, for så forsvinder den musik som vi er villige til at betale for. De kunstnere der laver musikken/filmene for profittens skyld vil jeg ikke være med til at kalde kunstnere. De brænder simpelthen ikke nok for det de egentligt laver. Det kan også oftest høres/ses og alligevel daffer den 13-årige lidt for buttede poptrunte ned i Fona og køber et album i ny og næ, hun kun synes er godt fordi andre fortæller hende at det er godt.

Musik og film skal ikke laves for profit, men af lyst til at udfolde sig kunstnerisk og give sin mening eller sit budskab videre. Musik og filmbrancen klynker simpelthen for meget fordi de har selvretfærdighedshåndhævende nikkedukker som APG i ryggen. Kunstmalere, billedhuggere og andre inden for kultur klynker fordi de ikke har nok penge til at lave det de gerne vil. Der er da i det mindste en grund til at tude. Musik og filmbranchen klynker fordi de ikke kan presse citronen helt tør så de kan få deres bil nummer otte i garagen.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

QrazyLeg skrev:Musik og film skal ikke laves for profit, men af lyst til at udfolde sig kunstnerisk og give sin mening eller sit budskab videre.
Rart at se, at der er nogen, som er enige med mig i, at de kunstnere, som laver musikken, fordi de kan lide at lave den, og ikke for profit, bør støttes og bakkes op i deres arbejde, og passion.
Van Zant

AGP

Indlæg af Van Zant »

Hmmm, er dette meget alm. idag at AGP sidder og lurer på DC :roll: :?:

:D --> :? --> :P ".. arrrh what the fuck" :!: :wink:
Regards..

Billede

| Before known as DuMonde |
Van Zant

Indlæg af Van Zant »

odder skrev:Rart at se, at der er nogen, som er enige med mig i, at de kunstnere, som laver musikken, fordi de kan lide at lave den, og ikke for profit, bør støttes og bakkes op i deres arbejde, og passion.
Undskyld mig "Odder", men du lyder som om du er musik branchens frelser :lol: Og alle der ikke deler dine meninger og holdninger burde skamme sig :?:
Regards..

Billede

odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Det er skam ikke sådan jeg mener det.. (: overhovedet ikke.. og jeg er ingen frelser overhovedet.. Men jeg har det også sådan at jeg gerne vil bekræftes i at noget jeg brænder for er godt.

Det er egentligt det jeg mener (:
Van Zant

He he

Indlæg af Van Zant »

Det vil alle vel.... :?:

Hvad angår APG og denne advokat, ja så mener jeg ikke at de skal have lov at stævne personen for 1 mill. :!: :fist:
:!:
Regards..

Billede

goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg mener egentlig også, at man laver musik for at andre folk skal høre det. Og ikke for at tjene på det. Ikke for at holde med nogen af jer, men det er nu egentlig min mening når det kommer til stykket - laver jo også selv musik som jeg smider ud på nettet :)
BØH
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Haha glemmer aldrig gengang MPAA havde nakket en med en satans masse Infected Mushroom.. Og de skulle lige til at slæbe ham i retten og så kom Infected og sagde "Jamen vi er et underground-band" og så var det jo pludselig ikke ulovligt :D Så kan de fanme lære det! :lol: :roll: :!:
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

odder skrev:Haha glemmer aldrig gengang MPAA havde nakket en med en satans masse Infected Mushroom.. Og de skulle lige til at slæbe ham i retten og så kom Infected og sagde "Jamen vi er et underground-band" og så var det jo pludselig ikke ulovligt :D Så kan de fanme lære det! :lol: :roll: :!:

HEHE!!!
Monster griner der!
Slet mig
Bykovsky
Chart Attack VIP

Indlæg af Bykovsky »

odder skrev:
Bykovsky skrev:Jeg tror sku ikke, at der er så mange musikere og filmselskaber der får ødelagt deres liv/firma på en måde pga. piratkopiering og fildeling.
Forestil jer at Tiësto eller van Dyk pludselig holdt op med at lave musik, fordi de ikke tror at folk køber deres plader? Bare fordi man har valgt at sige at det downloader man da bare i stedet.
Mon ikke at de bare kigger på deres salgstal og så vurdere tingene udfra det :?: (+ alle de penge de får for at spille rundt omkring i verden)

goafreak

Jeg mener egentlig også, at man laver musik for at andre folk skal høre det. Og ikke for at tjene på det. Ikke for at holde med nogen af jer, men det er nu egentlig min mening når det kommer til stykket - laver jo også selv musik som jeg smider ud på nettet

Så lever du sikkert heller ikke af at lave musik ????

Selvfølgelig handler det da om profit.... selvom jeg godt kan lide mit arbejde, så går jeg da udelukkende kun på arbejde for at få nogle penge i kassen.... interressen kommer helt klart kun i 2. række., men nu er jeg jo heller ikke musikker eller kunstner 8)

Sådan tror jeg også det er for MANGE af musikkerne/kunstnerne/malerne. Der er selvfølgelig nogen "tosser / genier", som bare brænder så meget for det de laver, som f.eks. Lars von Trier, Kurt Trampedach og Jens Jørgen Thorsen m.v. hvor pengene nok kommer i 2., 3. eller 4. række.... og så er der alle dem, som har så mange penge, Madonna, George Michael, Elton John osv. De gør det nok heller ikke så meget for pengenes skyld længere....
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Bykovsky skrev:interressen kommer helt klart kun i 2. række
Jeg mener helt klart at det bør forholde sig omvendt. Jeg ser først på hvad jeg har lyst til at lave, inden jeg kigger på, hvor mange penge jeg får ud af det.
Jeg vil hellere sidde til en virkelig dårlig løn, og lave det jeg brænder for resten af mit liv, end jeg vil sidde til en topløn, og så lave noget, som jeg ikke kan ligge min sjæl i.

Man kigger jo heller ikke i en jobannonce på den her måde: "Hvor meget tjener jeg? 816 kr/h, fedt! Hvad er det egentligt jeg skal lave?"
Besvar