Chart Attack Yearmix 2004

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hvad angår valg af sangene, så mener jeg, at det var rent kaos sidste år, selvom det var bedre end første år.

Hvis der skal være et site, hvor folk kan tilføje tracks, så foreslår jeg, at det bliver opdelt, så de kan tilføje inden for de forskellige genrer, der vil blive mixet.

Iøvrigt mener jeg også, at vi bør gå igang LANG tid før. Gider ikke, at det ender som sidste år, hvor nogen hopper fra, tidsplanen kikser og folk ikke rigtig fatter, hvad der foregår omkring dem. Dette er ikke en hetz mod Pils, da jeg mener, at han gjorde et fantastisk stykke arbejde og nok bør være den sidste, der skal flames.

Derudover, så mener jeg, at mixerne bør have lidt frihed indenfor deres mix, til at bruge tracks, der ikke er tilføjet, da der ofte mangler nogle hits.
Ydermere synes jeg, at der bør være en slags censur - ment på den måde, at folk alligevel adder alt muligt ukendt lort, som de synes har været årets hit.. Problemet er, at meningen med et yearmix er at tage det, der har hittet mest / bedst i det forgangne år og ikke "Dj Psychopat-motherfucker (han er vilt sarjt til at lave musix) - tækno-tækno (hej-jeg-er-en-hat remix)" som ingen iøvrigt kender, men 2 eller 3 personer synes er vildt fedt, fordi de KENDER ham der har lavet det.

Sidst men ikke mindst vil jeg sige, at jeg står klar - vel og mærke hvis jeg er velkommen selvfølgelig :)

- Et lille edit:
Har lige læst tråden igennem fra sidste år og vil høre, hvor mange der går ind for at der slet ikke skal være r'n'b i mixet, for hvis det er flertallet så synes jeg også vi bør droppe det.

Der var også mange, der kommenterede det lange stykke r'n'b i starten af mixet, men så vidt jeg husker, var det slet ikke planen, at det skulle være så langt, men derimod, fordi en mixer pludselig smuttede (kan godt være, det er mig der husker forkert)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
123123
Chart Attack VIP

Indlæg af 123123 »

Hvis man er bliver set som værdig når man ikke keysampler, looper den samme vokal som alle har brugt flere år i træk, og ikke mixer offbeat

- Så er jeg også game.. Hvis der bliver god tid.
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

dwr skrev:Har lige læst tråden igennem fra sidste år og vil høre, hvor mange der går ind for at der slet ikke skal være r'n'b i mixet, for hvis det er flertallet så synes jeg også vi bør droppe det.
Sys sku ikke vi ska afskaffe R'n'B og Hiphop... for der ska være plads til alt musik ;) så hellere at vi fik nogen flere genre med :) som House og evt. Hardstyle og Hardcore
dwr skrev:Ydermere synes jeg, at der bør være en slags censur - ment på den måde, at folk alligevel adder alt muligt ukendt lort, som de synes har været årets hit.. Problemet er, at meningen med et yearmix er at tage det, der har hittet mest / bedst i det forgangne år og ikke "Dj Psychopat-motherfucker (han er vilt sarjt til at lave musix) - tækno-tækno (hej-jeg-er-en-hat remix)" som ingen iøvrigt kender, men 2 eller 3 personer synes er vildt fedt, fordi de KENDER ham der har lavet det.
Helt enig, men det er jo op til mixerne i sidste at besteme hvad de vil bruge, så det bliver nok ikke det store prob. Men sys der burde være en regel om at de ska have været på en eller anden chart i verdenen... eller i hvert faldt have haft en officel release.. og ikke kun som promo
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Vi kan hoste mixet på MixPoint hvis i har lyst til det? Der bliver ikke noget med bandwidth limited i år. :wink: I ved hvor i kan fange mig henne men der går nok lige et stykke tid inden jeg kommer online da jeg snart flytter til Spanien.
Ses der ude :drinking:
Haude

Indlæg af Haude »

Melder mig også gerne som mixer i år...

Jo før, desto bedre :)
Pilskadden Aka. 80er
Geografisk sted: HAT
Kontakt:

Indlæg af Pilskadden Aka. 80er »

Tror det er tidligt nok hvis vi starter den 20 Nov.

Vores cover mand har vi ja, hvis han altså er frisk :) Jackal

Ang. det med at lave siden så det bliver delt op i genre er en god ide og den tror jeg vi kører med i år. Så hvis der er en der har tid til at fedte noget sammen meget snart kan velkommen lige skrive til mig over MSN : 80er@c.dk

DwR: Du har ret i det med Dj PladeHesten - Sut Mine Boller (BIG Time Remix) osv. holder ikke, det skal være hits vi alle har hørt og kunne lide, evt. blevet lidt trætte af......

RnB Skal med ! og i samme stil som sidste år....første år fik vi kritik pga. der var for lidt. og jeg mener ikke at have hørt noget før nu her at 1 person nævner der var for meget.

Frihed til tracks tror jeg også vi prøver. MEN det skal lige godkendes så netop Dj PladeHesten ikke kommer med!, hvis i forstår ?

Mixere må også gerne skrive så vi kan få det klar inden vi går igang.
Kan sige at mixere til nu er : Dj Jarke, MDS, DwR
Skal bruge 4-5 mixere mere og en til intro(Kan godt være begge hvis man har tid til det).

Og folk til der gidder hoste må også gerne henvende sig...på MSN

Ang. intro havde jeg også tænkt på om folk kunne komme med forslag også tog vi det der var mest genialt eller noget, må vi se....

Derudover har jeg aftalt med Cosmo at Yearmixet bliver Streamet på MM Radio den 30 Dec kl 9,00 ca.

På opfordring fra DjMail har jeg udelukket Daclown i år :)

(Burde Checke herinde lidt mere) :D
Hvis du står i lort til halsen... så lad være med at hænge med hovedet...
flubber

hoste

Indlæg af flubber »

kan godt hoste det fantastiske year mix :D

Billede
It`s not only the music, it`s the beat...
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Nogen som vil fortælle mig, hvad Da Clown har gjort siden han ikke må være med?

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Da Clown
DJ

Indlæg af Da Clown »

tror det er fordi jeg har været Mail\\ utro :P
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

han har 2 storetæer på hans højre fod. og det er fandme bare for vammelt!

synes hellere ikk 123123 må være med for jeg er vild med offbeat mixin, det er det man kalder kreativ frihed :)

ps. klovnen må godt være med. men han skal få fjernet den tå
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Pilskadden Aka. 80er hvis ikke du har hørt kritikken angående for meget R´n´B sidste år så skal du til at lytte noget bedre efter. Der var et ramaskrig efter release og personligt synes jeg det er en skandale at det, undskyld udtrykket, lort, fylder så meget i noget som det burde være meningen at alle skulle kunne feste til. Det er helt fint med mig at der er R´n´B med, men indbegrebet af Chart Attack er for mig noget helt andet.

Og så synes jeg det virker som om du egenhændigt bestemmer lidt for meget, forstå mig ret, med den måde du ligger tingene frem på i dine sidste indlæg. Det virker lidt som om at nogle ting HAR du allerede vedtaget. Burde processen ikke være lidt mere demokratisk, ikke for at hakke, men jeg mener når nu du f.eks. ikke mener at have hørt kritikken omkring R´n´B så på baggrund af egen vurdering siger at det SKAL med i samme stil som sidst?!

Jeg kan godt se det er demokratisk at folk kan være med til at vælge numrene, men burde de ikke også kunne være med til at bestemme hvor stor en del af det samlede mix de enkelte genrer fylder?

Chart Attack Yearmix er vel for alle og ikke bare et produkt som måske kun mixerne selv synes om.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

UnitedPublic skrev:Det er helt fint med mig at der er R´n´B med, men indbegrebet af Chart Attack er for mig noget helt andet.
Der må jeg sku gi dig ret UP. Chart Attack har altid været præget af alt andet en r'n'b og jeg synes personligt os at r'n'b som skal mixes ind i hurtigere musik ødeligger det meste.

Vil lige minde pilskadden om denne:
3dotz skrev:Jeg fandt lige et link fra sidste år omkring kvaliteten af mixet. Kan være at det kan bruges til noget. http://feffe.dk/ca/viewtopic.php?t=7146
Jeg er glad for at UP er kritisk og skriver med store ord uden at lyde primitiv og uden at svine nogen ting. 10 point til dit indlæg UP, for at gi din mening til kende på en ordentlig måde uden at være for personlig
Pilskadden Aka. 80er
Geografisk sted: HAT
Kontakt:

Indlæg af Pilskadden Aka. 80er »

Har svært ved at huske kritik fra 2003....så jeg tager den her tilbage:
RnB Skal med ! og i samme stil som sidste år
......... men kan huske at 2002 fik vi kritik om for lidt RnB......kan godt være der har været kritik på for meget RnB i 2003 men som SAGT går vi ikke igang før omkring 20 nov. og til den tid vil vi også kigge på kritikken fra sidte mix og så finde ud af hvad der skal ske......

Så grunden til min udtalelse længere oppe er jeg ikke har fået kigget på kritik endnu.....Håber dette hjalp lidt.....

Håber det var det du mente UP ang. at jeg bestemte ? , hvis der er andet må du meget gerne sige til....For det jo ikke sådan det skal være.....men det har kørt sådan 3 år nu....derfor kører jeg vidre sådan....
Jeg kan godt se det er demokratisk at folk kan være med til at vælge numrene, men burde de ikke også kunne være med til at bestemme hvor stor en del af det samlede mix de enkelte genrer fylder?
Jo godt forslag man kunne evt. lave en poll med et eller andet smart.....må vi se hvad der kan laves.

Var der forresten en der kunne lave en side til at add sange ?

P.S DaClown er også med som mixer i år ;D
Hvis du står i lort til halsen... så lad være med at hænge med hovedet...
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Jamen vi snakker samme sprog kan jeg se :D
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
DJ Jarke

RnB i Yearmix

Indlæg af DJ Jarke »

Jeg syntes da at der skal RnB med, det er noget af det der sælger mest for tiden. Jeg syntes ikke man kan kalde det et yearmix hvis ikke det kommer med. Man kan jo bare mixe det i et højer tempo hvis man ikke kan lide et tempo fra 80-105 bpm 8) Men self. skal det jo ikke være et 50% RnB mix men en 10-15% syntes jeg der skal være plads til.
Bare min mening

Let the yearmix begin :D
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Nu er det jo et Chart Attack Year mix og derfor skal det afspejle den/de musikstile der bliver lyttet til af Chart Attacks brugere.

Efter som det ikke er den officielle dance chart eller Fona top 20, der skal mixes sammen, så har R'n'B ikke ret meget at gøre på CA Year mix 2004, men der skal selvfølgelig være plads til alle. Kan da ikke forestille mig, at Burhan G, Alex eller en af de andre chokoladesangere ikke optræder i mixet, men som Drud (ret mig hvis jeg husker forkert) sidste år skrev, så ville han blive godt skuffet, hvis et ID & T Yearmix indeholdt r'n'b m.m.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Da Clown
DJ

Indlæg af Da Clown »

men nu ska I jo også tænkte på at der også er CAer der hører Rnb osv.

Der jo også folk som Mail, der ikke hører Tyskertramper (da han har mig til det, siger han), der ska vel også være noget for ham..

For ved godt de fleste hører Tyskertramp eller twance :D, men der er jo også dem der ikke gøre, dem skal der vel også være noget til ?
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Da Clown skrev:For ved godt de fleste hører Tyskertramp eller twance :D, men der er jo også dem der ikke gøre, dem skal der vel også være noget til ?
GU skal der røøøøøøøøøøøøøøv :lol:
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

3dotz skrev:Nu er det jo et Chart Attack Year mix og derfor skal det afspejle den/de musikstile der bliver lyttet til af Chart Attacks brugere.
Ja.. Men mener efterhånden at der er en del der hører rnb eller dansk rap på Chart Attack..
3dotz skrev:Efter som det ikke er den officielle dance chart eller Fona top 20, der skal mixes sammen, så har R'n'B ikke ret meget at gøre på CA Year mix 2004, men der skal selvfølgelig være plads til alle.
Først siger du, at yearmixet skal afspejle CA (uden at have sagt noget om hvad vi kan lide) - derefter siger du, at rnb ikke har noget at gøre i yearmixet og til sidste erkender du (med konteksten i sætningen: men der skal selvfølgelig være plads til alle.), at der selvfølgelig er folk på CA der hører rnb... Er jeg helt forkert på den?
3dotz skrev:Kan da ikke forestille mig, at Burhan G, Alex eller en af de andre chokoladesangere ikke optræder i mixet, men som Drud (ret mig hvis jeg husker forkert) sidste år skrev, så ville han blive godt skuffet, hvis et ID & T Yearmix indeholdt r'n'b m.m.
Tillad mig at citere: Efter som det ikke er den officielle dance chart eller Fona top 20. Heldigvis er det ikke I&DT's yearmix, men derimod CA's yearmix.

Og så må det være godt med citaterne. Og du må undskylde, hvis det virker som et "angreb" 3dotz, men syntes du bare du modsagde dig selv ret meget.

I øvrigt står jeg ved min holdning - ang. musikvalget - i mit indlæg ovenfor.

Håber det giver mening trods alle de ord jeg sikkert har glemt i farten.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Da Clown
DJ

Indlæg af Da Clown »

så kan man få love at tilføje sange man ønsker til Yearmix anno 2004 :D

http://www.beam.to/cayearmix
Besvar