QrazyLeg skrev:Ok, så vil jeg prøve at forklare hvad jeg ser i reklamen. Sproget bliver dog ikke videre pænt og det bliver gjort meget hurtigt, uden de store detaljer.
En af de hyppigste sætninger mænd skal omtales/udskældes af kvinder med, er at de "tænker med pikken". På billedet har denne en form som en tommeltot. Hvad bruger du tommeltotten til bland andet? = at spille PS3. Hvad tænker mænd så på: PS3.
Yderligere står der så "Playboy Forever" i toppen af reklamen. Playboy, som i det du forbinder med blondiner og kæmpe bryster, og playboy, som en der kan lide at spille på PlayStation. Yderligere har den klassiske Playboy-kanin fået en lidt anden facon. Faktisk forbinder jeg den lidt med de Space Invaders ikonerne. Meget kantet, og dermed en reference til en computerspilsverden.
teksten Playboy forever foregiver at lysten til at spille er ligestillet med lysten til kvinder, jf. dobbeltbetydningen af teksten. Og det at spille PS3 er i høj grad også for voksne mænd.
Efter 1½ år i et DK's mest upcomming reklamehuse, kunne jeg stadig ikke se noget som helst nytænkende eller fedt ved den reklame.
Et reklamebudskab skal få unge (RIGTIGE DRENGERØVE - Lidt homofobiske kan man vel godt kalde dem...) drenge til at købe en Playstation, og denne reklame kan jeg
ikke se virke. Tror simpelthen ikke der er nogen unge drenge, der tænker "
wow-han tænker med pikken, er trænet og lækker-ham vil jeg ligne, den playstation må jeg købe". Playboy logoet er om noget endnu mere malplaceret - kan slet ikke synergien her. De to produkter har ingen fællesnævner andet end en del mængde af målgruppen, hvilket ikke er stærkt nok til at holde dem sammen. Produkterne, markedsføringen og deres budskaber er vidt forskellige.
Reklamen er simpelthen ikke god! Deres brand er alt for stærkt til at blive domineret af en nøgen mand, og hans pik har virkeligt intet at gøre med at game. - Tror deres største aktiv pt. er GTA IV, hvorfor de blot bør fokusere på dette (hvilket man nok ikke skal være i tvivl om, at de også gør).
Skulle de endelig sigte efter en anden målgruppe end den oplagte (da den er "fanget") - så kan jeg SLET ikke forstå den nøgne mand.
For at citere en anden elendig (men dog effektiv reklame). Det er en OM'er.