Alternativ reklame for PS3

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Alternativ reklame for PS3

Indlæg af Lanz3 »

Hey folkens.

Kunne godt tænke mig at høre jeres mening om denne reklame! Sunshine er nok meget tilfreds....og dog? Hehe ;)

Billede

Advertising Agency: TBWA\Wien, Vienna, Austria
Creative Directors: Gerd Turetschek, Robert Wohlgemuth
Copywriter: Gerd Turetschek
Art Director: Jan Christ
Account Supervisor: Barbara Lung
Photographer: Gerhard Merzeder
Graphic Designer: Andreas Schwitter
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Tommelfinger der nede... Kan kun sige det er en om'er...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg synes den er fed og ganske nytænkende.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Jeg kan ikke se noget budskab med den overhovedet?!
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nogen der så reklamerne JBS benyttede for nogle år siden?
mammut

Indlæg af mammut »

Jeg fatter den ikke :S
Ged
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

og vi siger tak til Sony ( http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 003966.ece )

og luk så røven wannabe Hanne V H

;)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

mammut skrev:Jeg fatter den ikke :S
Ok, så vil jeg prøve at forklare hvad jeg ser i reklamen. Sproget bliver dog ikke videre pænt og det bliver gjort meget hurtigt, uden de store detaljer.

En af de hyppigste sætninger mænd skal omtales/udskældes af kvinder med, er at de "tænker med pikken". På billedet har denne en form som en tommeltot. Hvad bruger du tommeltotten til bland andet? = at spille PS3. Hvad tænker mænd så på: PS3.

Yderligere står der så "Playboy Forever" i toppen af reklamen. Playboy, som i det du forbinder med blondiner og kæmpe bryster, og playboy, som en der kan lide at spille på PlayStation. Yderligere har den klassiske Playboy-kanin fået en lidt anden facon. Faktisk forbinder jeg den lidt med de Space Invaders ikonerne. Meget kantet, og dermed en reference til en computerspilsverden.

teksten Playboy forever foregiver at lysten til at spille er ligestillet med lysten til kvinder, jf. dobbeltbetydningen af teksten. Og det at spille PS3 er i høj grad også for voksne mænd.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

QrazyLeg skrev:
mammut skrev:Jeg fatter den ikke :S
Ok, så vil jeg prøve at forklare hvad jeg ser i reklamen. Sproget bliver dog ikke videre pænt og det bliver gjort meget hurtigt, uden de store detaljer.

En af de hyppigste sætninger mænd skal omtales/udskældes af kvinder med, er at de "tænker med pikken". På billedet har denne en form som en tommeltot. Hvad bruger du tommeltotten til bland andet? = at spille PS3. Hvad tænker mænd så på: PS3.

Yderligere står der så "Playboy Forever" i toppen af reklamen. Playboy, som i det du forbinder med blondiner og kæmpe bryster, og playboy, som en der kan lide at spille på PlayStation. Yderligere har den klassiske Playboy-kanin fået en lidt anden facon. Faktisk forbinder jeg den lidt med de Space Invaders ikonerne. Meget kantet, og dermed en reference til en computerspilsverden.

teksten Playboy forever foregiver at lysten til at spille er ligestillet med lysten til kvinder, jf. dobbeltbetydningen af teksten. Og det at spille PS3 er i høj grad også for voksne mænd.
Det lyder meget rigtigt! - Men det budskab er bare for langt ude!
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
mammut

Indlæg af mammut »

Jeg havde sku ikke engang set at det var en tommelfinger.
Men okay nu skimtede jeg den kun meget hurtigt og er ikke fag.

:D
Ged
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har kigget ca 15 sekunder på reklamen. Og er du ikke bøsse er det da godt for dig. Det kan jeg ikke se hvad har at gøre med at se på en reklame...
mammut

Indlæg af mammut »

QrazyLeg skrev:Jeg har kigget ca 15 sekunder på reklamen. Og er du ikke bøsse er det da godt for dig. Det kan jeg ikke se hvad har at gøre med at se på en reklame...
Det var nu bare en joke :)
Ged
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:Ok, så vil jeg prøve at forklare hvad jeg ser i reklamen. Sproget bliver dog ikke videre pænt og det bliver gjort meget hurtigt, uden de store detaljer.

Efter 1½ år i et DK's mest upcomming reklamehuse, kunne jeg stadig ikke se noget som helst nytænkende eller fedt ved den reklame.

Et reklamebudskab skal få unge (RIGTIGE DRENGERØVE - Lidt homofobiske kan man vel godt kalde dem...) drenge til at købe en Playstation, og denne reklame kan jeg ikke se virke. Tror simpelthen ikke der er nogen unge drenge, der tænker "wow-han tænker med pikken, er trænet og lækker-ham vil jeg ligne, den playstation må jeg købe". Playboy logoet er om noget endnu mere malplaceret - kan slet ikke synergien her. De to produkter har ingen fællesnævner andet end en del mængde af målgruppen, hvilket ikke er stærkt nok til at holde dem sammen. Produkterne, markedsføringen og deres budskaber er vidt forskellige.

Reklamen er simpelthen ikke god! Deres brand er alt for stærkt til at blive domineret af en nøgen mand, og hans pik har virkeligt intet at gøre med at game. - Tror deres største aktiv pt. er GTA IV, hvorfor de blot bør fokusere på dette (hvilket man nok ikke skal være i tvivl om, at de også gør).

Skulle de endelig sigte efter en anden målgruppe end den oplagte (da den er "fanget") - så kan jeg SLET ikke forstå den nøgne mand.

For at citere en anden elendig (men dog effektiv reklame). Det er en OM'er.
Senest rettet af FrZ 14 maj 2008, 22:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

En lidt anden tanke er her om det måske ikke netop var for at opnå debat?

Den reklame er jo postet stort set alle steder og folk snakker om hvor meget den reklame egentlig er elenedig. Men PS3 får, som i ovenstående indlæg synliggjort markedsværdier gennem hvad der pludselig og måske ganske bevidst er blevet til viral markedsføring.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:En lidt anden tanke er her om det måske ikke netop var for at opnå debat?

Den reklame er jo postet stort set alle steder og folk snakker om hvor meget den reklame egentlig er elenedig. Men PS3 får, som i ovenstående indlæg synliggjort markedsværdier gennem hvad der pludselig og måske ganske bevidst er blevet til viral markedsføring.
Igen PS3 er ikke et brand, der i mine øjne behøver denne slags branding. Det er i forvejen så stærkt, at alle kender det, og snakker om det. Ved godt, at mange reklamehuse elsker at få en "snakke effekt", og derfor tiltider laver noget makværk, blot for at få folk til at huske brandet. (Al omtale er god omtale filosofien)

Du referede tidligere i tråden til JBS, her kunne man også sige CULT. To brands (produkter), der i langt højere grad kører på det sensuelle / erotiske, og har gjort det længe. Deres kampagner giver mening i forhold til produkt og brand - det gør denne ikke.

Men ellers er der vel ikke så meget at sige om den. Reklameselskabet prøvede at rykke folk lidt, og det har de vel gjort - umiddelbart (uden denne debat) ville jeg ikke have tænkt videre end; "hvorfor så fejlplaceret en reklame" - ville nok med vilje have tjekket afsenderen, som er meget diskret, men mest for at stille min egen nysgerrighed (deraf virker reklamen). Effekten ville dog være ligestilling mellem elendig markedsføring og produkt, som jeg ikke kan se optimal for brandet. - Og nok heller ikke hvad de søger (håber) - deraf en miserabel reklame! :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

LOL jeg så slet ikke til at starte med at det var en tommelfinger... Jeg troede bare at han havde en lille og deform pik... :S
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg mente at JBS havde virkelig skabt debat gennem deres udstilling af forskellige faggrupper. Eksempelvis Dansk Magisterforening (nu DM) var helt oppe og ringe.

Og jeg kan skam sagtens følge din tanke FrZ. Sidder bare midt i en projektdeadline for i aften, så undlader lige at kommentere mere på det (lige nu i hvert fald)
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:Jeg mente at JBS havde virkelig skabt debat gennem deres udstilling af forskellige faggrupper. Eksempelvis Dansk Magisterforening (nu DM) var helt oppe og ringe.

Og jeg kan skam sagtens følge din tanke FrZ. Sidder bare midt i en projektdeadline for i aften, så undlader lige at kommentere mere på det (lige nu i hvert fald)
Ligeledes gjorde CULT :) - sjovt nok havde CULT en nøgen mand i en periode, den blev langt hurtigere revet ned end deres damer... Som kommer op igen og igen i forskellige udfordrende varianter :)

Billede Billede Billede Billede

JBS var lidt mere gennemført med deres "kvinder som mænd" reklamer. Men synes altså også at det passer langt bedre til deres nye brand, som de relancerede sig som med den kampagne.

Billede Billede Billede Billede Billede

REF LINK: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8950947.html
2nd link: http://zero-zed.blogspot.com/2007_09_01_archive.html (fede reklamer!)
Senest rettet af FrZ 14 maj 2008, 23:53, rettet i alt 1 gang.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Min første tanke var også CULT reklamerne, da jeg så den fra PS3.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Stilmæssigt finder jeg nu CULTs reklamer langt fra PS3. Men herregud, jeg er træt og ser dobbelt... :)
Besvar