Vaskemaskine / Spørgsmål om afstand.

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
dwr
Moderator

Vaskemaskine / Spørgsmål om afstand.

Indlæg af dwr »

Hey.

Nu skal I høre...
Jeg har en lejlighed uden en vaskemaskine... Det er jo lidt trættende.
Derfor ville jeg gerne høre om der var nogen, der vidste noget angående, hvordan og hvorledes, når det kommer til placering og afstand fra vandforsyning og så videre...

Videre kan forklares, hvis der er nogen der ved noget om det, men gider ikke skrive en roman, hvis ingen alligevel ved noget :)

Jeg er iøvrigt ikke interesseret i en løsning med en slange, der kobles på vandhanen, da det er bund ulovligt og bliver et skud i foden på mig selv, hvis der kommer en vandskade på et tidspunkt.

På forhånd tak for hjælpen,
dwr
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Mech

Indlæg af Mech »

vandforsyningen er på vanskemaskinen plejer vel at være en 1 - 1,5 meter men det kan nemt forlænges men det dog være med afløbet hvis det ikke er i nærheden.. Men det kommer jo lidt an på hvad du har af haner i lejligheden (bryggers, køkken mm) mhs til placering.. Vvs manden...
Stay tuned.. Play hard.. Be real..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Nu har jeg lavet en lille beskrivelse af lejligheden, som skulle være rimeligt selvforklarende...

Spørgsmålet er logisk nok om det er muligt at trække vandledninger så langt?

Billede

Det skal selvfølgelig siges af det meste er 'på slum' - Det vil sige af forhold og afstande er ikke målt op, men det burde vel heller ikke være af stor vigtighed endnu :)
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

dwr skrev:Nu har jeg lavet en lille beskrivelse af lejligheden, som skulle være rimeligt selvforklarende...

Spørgsmålen er logisk nok om det er muligt at trække vandledninger så langt?

Billede
Monster offtopic
Sådan en lejlighed gad jeg godt bo i, super indrettet! ;)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jamen tak da :)
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Det er vist et lidt større projekt.

For det første skal der vandtilførsel til... det er ikke så krævende, en slange på ca ø12-20 mm, det er mere fremføringen af den.

Men vandet skal jo også tilbage igen, og det skal jo ske i rør på en ø40-50 mm mener jeg det er. Og de skal jo enten køres igennem døråbning eller også gennem væggen, og der skal jo være fald på sådan et rør fra vaskemaskinen og over til afløbet. Om man må det aner jeg ikke. Altså køre afløbsrør halvvejs gennem lejligheden. Jeg ville rådføre mig med en aut. vvs mand, og viceværten/udlejer hvis det er leje. Det er jo ikke fedt at få oversvømmet gangen.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeps... Vidste godt at det var et stort projekt, så det er ikke problemet... Min tanken var meste, hvorvidt det overhovedet var muligt. Der skal helt sikkert en autoriseret på for at lave det, da jeg ingen forstand har på noget håndværksarbejde alligevel.
Det jeg var mest interesseret i var, hvorvidt der var krav til det. F.eks rør/slange tykkelse eller måske om der var en begrænsning i hvor lange det var lovligt at have rørene.

Under alle omstændigheder tak for feedback - jeg er selvfølgelig stadig åben for mere, hvis nogen andre har noget at tilføre.

Mvh
dwr
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Kunne det ikke tænkes at der var plads til vaskemaskinen i et af underskabene lige ved vasken i køkkenet? Og hvis der så mangler skabsplads så find et skab til det sted hvor din vaskemaskine skulle stå?

Betragtning er blot ud fra de nødvendige rør, som du vil anlægge ved dit projekt, de vil nødvendigvis gå igennem alle dine køkkenskabe, medmindre du ligger rørene under gulvet.

Desuden så vil vaskemaskinen have godt af et stabilt underlag som garanteret forefindes i køkkenet, men højst sandsynlig ikke findes i gangen, da det er trægulve?

Årsagen til at jeg foreslår dig dette, er bare at det vil gøre projektet mindre kompliceret, har selv lavet lignende løsning i hundekurven.
Mech

Indlæg af Mech »

Det er ikke helt utænkeligt at det kan lade sige gøre at trække vandforsyningen igemmen sokkelen under køkkenskabene og måske endda også afløbet hvis man kan få noget at forlænge afløbsslangen fra vaskemaskine med.. Men det vil så altid stå vand i afløbsslangen da det ikke ville være yderligt nemt at lave det rigtigt fald mod afløbet under køkkenvasken.. Men snak da med en aut. vvs installatør om det.. der må jo også være nogen afløb i opgangen evt kunne bruges.. mhs til pris så pres dem godt har ladet mig fortælle det fuldstændige åndsvage pris der blir slynget ud derover i staden... hygge
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Ja, tanken er meget god, men jeg tvivler på, at der er plads i nogen af underskabene.
Vi har også haft den oppe at vende selv :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Mech skrev:vandforsyningen er på vanskemaskinen plejer vel at være en 1 - 1,5 meter men det kan nemt forlænges men det dog være med afløbet hvis det ikke er i nærheden.. Men det kommer jo lidt an på hvad du har af haner i lejligheden (bryggers, køkken mm) mhs til placering.. Vvs manden...
Jeg har kun vand i køkkenet (vandet i badeværelset er taget fra køkkenet. Afløb er der i både køkken og badeværelse.

Nu da du er VVS mand, så kan det være du kan besvare et andet spørgsmål også.

Ude på badeværelset er der en dørkarm i øjeblikket som der er råd i grundet en uheldig konstruktion for mange år siden (før min tid). Den skal derfor udskiftes.
Da jeg står og skal igang med en renovering af badeværelset alligevel, var min tanke om det var muligt at fjerne døren+karm mellem det lille trægulv og værelset helt og så få lagt flisegulv med hældning, sådan man så at sige går direkte ind på badeværelset fra køkkenet fremfor at have en kvadrat meter gulv, der ikke har godt af vand stående, som jeg ikke kan bruge til noget - eller givet det problemer, når jeg har bag-opgang og køkken på hver sin side? (Regner med, at der skal lægges flisegulv i hele badeværelset alligevel.)

Håber det er forståeligt, hvad jeg mener - ellers må du endelig spørge. Har vedhæftet en mere detaljeret optegnet tegning af badeværelset.

Billede

På forhånd tak for hjælpen - og iøvrigt mange tak for de mange svar indtil videre :)
Mech

Indlæg af Mech »

Nej jeg ikke det blir noget problem.. det skulle vel nok kunne lade sige gøre at lave fald fra begge sider mod gulv risten.. Er der ikke plads til en vaske maskine i badeværelset?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Nej desværre.... Det er cirka 3,5m (inkl. den lille træ-gulv-plet) langt og 1,3 meter bredt og som du kan se så står toilettet og tager en del plads :)
Så det eneste sted den ville kunne stå var bagved toilettet, hvis man rykkede det frem, men så ville der stort set ikke være plads til at gå i bad.

Og tak for svaret :)
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Jeg tror muligvis du løber ind i nogle lovgivningsmæssige problemer, hvis du vil fjerne døren.. Mener at der er regler om, at der skal være minimum 2 døre mellem et køkken og et toilet.. Du skal i hvertfald nok lige undersøge sagen, inden du går igang..
Billede
cyrus
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Indlæg af cyrus »

CrazyBrain skrev:Jeg tror muligvis du løber ind i nogle lovgivningsmæssige problemer, hvis du vil fjerne døren.. Mener at der er regler om, at der skal være minimum 2 døre mellem et køkken og et toilet.. Du skal i hvertfald nok lige undersøge sagen, inden du går igang..
Arr.. Det er nu ikke sandt.. Loven siger ikke noget om hvor mange døre der skal være..

De flest huse nu om dage plus lejligheder osv. Har efterhånden også køkken-alrum, Så er det mest almindeligt at der kun er en dør mellem køkken og toilet..
Celebrate Your Life With House
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

CrazyBrain skrev:Jeg tror muligvis du løber ind i nogle lovgivningsmæssige problemer, hvis du vil fjerne døren.. Mener at der er regler om, at der skal være minimum 2 døre mellem et køkken og et toilet.. Du skal i hvertfald nok lige undersøge sagen, inden du går igang..
Reglen omkring 2 døre er fjernet for en del år siden. Den gælder kun for erhverv. så du kan altså godt nøjes med 1 dør!
Besvar