Domstol stopper svenske pirater..

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

cyrus
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Indlæg af cyrus »

DjMail skrev:Har thepiratebay ikke deres eget pirat parti ? er det ikke at ytrer sine holdninger offentligt ?
Jo det er endelig rigtigt, sory, tænkte jeg ikke lige over.. :?

DjMail skrev: Nej jeg arbejder ikke for APG og som du nok ville vide, hvis du havde været her lidt længere, så er jeg ikke stor fan af req. area og dette skyldes måske mig forholdsvis massive indkøb af musik via div. lovlige mp3 shops.

Ja men det har jeg ikke, Har været har siden Januar..
Men ikke fordi jeg ikke kan se det fra din side, Men jeg syntes nu det er godt nok den er der. Ikke fordi jeg syntes at piratkopiring helt gennem er fedt osv. Men fordi, en som mig feks. har chance for at høre noget musik inden jeg feks. køber nummert, Jeg er jo ikke "Rigtig Dj" og er ikke medlem af noget hvor jeg får releases/maxi/promo cd'er. tilsendt, så er det jo genialt nok (Syntes jeg) at man kan hente et stykke musik nummer, og tykke lidt på den, og overveje om det er de penge værd, før man går ind på nettet og køber den.
Der dukker også tit noget musik op, som man slet ikke havde kommet i nærheden af vis piratkopiring ikke var der. Jeg siger ikke jeg køber alle nummer jeg høre, men hånden på hjertet, køber faktisk tit nogen nummer, (8kr ca.er jo ikke meget)

DjMail skrev: Min pointe er blot at en side der så åbent viser verden hvad dens intentioner er, ikke kan beskyttes med - det er jo ikke dem der gør det - nej det er muligt, men det er satme dem der har bygget deres side op omkring pirateri.

Se det er rigtigt, også det jeg har ville frem til længe, Men sån er det jo med meget, Emule/Limewire/bearshare/Btjunkie/Nordic-T osv...
DjMail skrev: RS, megaupload osv har da uden tvivl også en kæmpe % af deres kapacitet fyldt med ulovligt materiale - men forskellen ligger forklaret i afsnittet oven over.

De har rigtig meget, Det kan man bare se, når folk uploader herinde.
Og det er jo ikke det eneste sted.
Celebrate Your Life With House
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jamen jeg er skam heller ikke modtager af ret meget promotion materiale. Der kommer da af og til nogle ting - men slet ikke nok til at jeg ikke skal ud og finde musik selv.
Det gør jeg så for få kroner hos div. mp3 shops.

Jeg har aldrig troet på den undskyldning folk kommer med om at de også køber en masse musik og mere end de ellers ville gøre.
Det kan ikke passe at mit musik indkøb er forblevet uændret uanset om der er mp3 shops eller ej og om jeg hentede musik eller ej.
For jeg har da selv hentet mp3ér og også en del af dem for år tilbage.

Jeg bruger ca det samme på musik hver måned som jeg gjorde før også før jeg begyndte at lege DJ.
cyrus

Indlæg af cyrus »

Påstod aldrig at folk køber mere pga. piratkopiring hvor det har mulighed for at høre nummer før det køber det..
Men for min egen sidde så køber jeg bare ikke noget ubrugligt skræmmel musik, Jeg ved det jeg køber, er noget jeg virklig gerne vil høre..
Feks. downloadede jeg "Aura - Columbine" Og fandt ud af, at det virkelig var et album lige efter min smag, så 2 dage efter var jeg nede ved den lokale plade-pusher, og købte albumet..
Det var aldrig sket vis jeg ikke havde downloadet albumet som "pirat kopiring"
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det ved du vel ikke, uden at have prøvet det.

jeg ser ingen forskel på om du sidder og suger noget ulovligt eller om du sidder på et musik forum og følger med i folks anbefallinger og diskutioner.

Du kan finde inspiration hvor du vil, at du så vælger at gøre det på en ulovligvis, er et valg du gør. Du kan ikke konkluderer at du ikke ville kunne opdager aura albummet, hvis du ikke havde kunnet hente det som mp3.

Jeg henter ingen mp3ér og jeg finder nærmest dagligt nye kunsterer som jeg finder spændende. Men jeg bruger også meget tid på musik og det er ikke unormalt at jeg sidder 7-8 timer om ugen, kun og lytter samples igennem på div. webshops.

Det er udelukkende et spørgsmål om vilje og ikke et spørgsmål omkring muligheder - for dem er der rigeligt af både lovlige og ulovlige.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Det ved du vel ikke, uden at have prøvet det.

jeg ser ingen forskel på om du sidder og suger noget ulovligt eller om du sidder på et musik forum og følger med i folks anbefallinger og diskutioner.

Du kan finde inspiration hvor du vil, at du så vælger at gøre det på en ulovligvis, er et valg du gør. Du kan ikke konkluderer at du ikke ville kunne opdager aura albummet, hvis du ikke havde kunnet hente det som mp3.

Jeg henter ingen mp3ér og jeg finder nærmest dagligt nye kunsterer som jeg finder spændende. Men jeg bruger også meget tid på musik og det er ikke unormalt at jeg sidder 7-8 timer om ugen, kun og lytter samples igennem på div. webshops.

Det er udelukkende et spørgsmål om vilje og ikke et spørgsmål omkring muligheder - for dem er der rigeligt af både lovlige og ulovlige.
Men hvis det for flertallet er nemmere og mere bekvemligt, blot at hente lytte og derpå vurdere - skal de så ikke have en chance for at gøre dette? Eller skal pladeselskaberne kunne kræve, at folk skal være "musik-nørder" for at få øjnene for de små ukendte artister?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jamen skal man være musik nørder for at få øjnene op for de små artister ?

Det arbejde man sidder og laver når man sidder og henter div. forskellige albums, kunne man jo bruge på at lytte lovlige samples istedet for.

Og ja et eller andet sted, hvis du ikke gider burge tiden på det, så må du affinde dig med at popén er den du bliver eksponeret for.

Sådan har det altid været, det er da præcis det samme med film eller andre kunstformerer. Hvis du ikke sætter dig ind i det, må du alt andet lige ende med at gå den mainstreame vej.

Det er ingen undskyldning for at stjæle musik
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

DjMail skrev:Det ved du vel ikke, uden at have prøvet det.

Vil desværre sige at mine musik køb er ved at være på samme størrelse som før mp3 (dvs en reel trussel på mit budget ;) ) Promoer er ikke nødvendigvis gratis. Jeg betaler 1500-2000 kr/md for forskellige promo services og derudover hvad jeg finder af interessante cdm'er rundt omkring. Jeg køber/importerer meget ofte dyre maxier som jeg ellers har downloadet... men vil have lortet på cd

Nå men min pointe her skulle være, at det er lettere at gennemskue et news site for mp3 end diverse mp3 shops. Beatport er vel egentlig ok, men jeg bruger Opera browser og Beatport fungerer ad ht der. I det hele taget er Beatport en totalt crappy og uigennemskuelig side.... med meget god musik dog. Lige som Juno er de fixet på diverse rip kvaliteter.
En ting jeg var glad for på allofmp3 var at når jeg ikke gad rippe gamle vinyler, så kunne jeg stadig få dem der i god vbr kvali til rimelige penge. Samme hvis det var noget jeg skulle ud og spille højt kunne jeg vælge flac eller mp3 320 (hvis jeg var cheap ;) )

Well, synes alligevel det er forfriskende med provokatører som TPB selvom svinene sidder og leecher gratis muzak ;)...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg synes modsat at beatport er helt genial.

Den har så mange dejlige ting såsom "my labels" osv som automatisk giver dig info om de labels du tjekker mest, når de smider nye ting ud. Samme med kunstnerer.

De promoer jeg modtagerer er gratis, har altid nægtet at give en krone for promotion materiale hehe.

Der er dog ingen grund til FLAC filerne, plus jeg tvivler på allofmp3 havde flac og ikke bare op-encoded mp3ér :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Men for lige at give folk en gratis promotion pakke, så kan i hente temaét til vores Club Candy fester her.

www.ccmusic.dk/cc.zip

Og det er gratis og det er med licens til ALT hvad du vil med det.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Jamen skal man være musik nørder for at få øjnene op for de små artister ?

Det arbejde man sidder og laver når man sidder og henter div. forskellige albums, kunne man jo bruge på at lytte lovlige samples istedet for.

Og ja et eller andet sted, hvis du ikke gider burge tiden på det, så må du affinde dig med at popén er den du bliver eksponeret for.

Sådan har det altid været, det er da præcis det samme med film eller andre kunstformerer. Hvis du ikke sætter dig ind i det, må du alt andet lige ende med at gå den mainstreame vej.

Det er ingen undskyldning for at stjæle musik
Det er da indskrænket at sige, at folk ikke skal have "lov til" at få adgang til smålabels, hvis ikke de har tid/mulighed for at læse blogs, magasiner, hjemmesider dagen lang.

Vi kan begge hurtigt blive enige om, at det er nemmere at læse charts åbne p2p og hente. Derpå vurdere og så købe (digitalt eller fysisk). Var det en perfekt verden, kunne al verdens musik høres som samples på en stor side - men det er ikke tilfældet og derfor tyer folk til mp3 - industriens egen skyld.

Dertil at bruge argumentet: "sådan har det altid været" lyder som noget fra den tidlige middelalder. Heldigvis rykker vi os, og derfor er Jorden rund og ikke flad - og derfor bliver der flere og flere der får øjnene op for verden (musikken, filmene, kunsten) omkring dem; takket være p2p.

Fornyelse fryder - også hos musikindustrien :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det er for nemt at give industrien skylden for forbrugernes egen dovenskab.

Hvis man har en lyst og et behov for at finde de små labels, så må man nødvendigvis også ligge arbejde i det. Og det er ubeskriveligt nemt at sidde og browse rundt på f.eks beatport som har voldsomt meget musik fra alle mulige små indie labels.

Det er præcis det samme med film, men der ser man bare ikke folks store behov for at finde små labels - det antager jeg bunder i at folk gerne vil være unikke med deres musik og gerne vil, som med så meget andet, forsøge at gøre sig selv speciel. Det sker ikke med film og derfor ser du ikke diskutionen omkring warez film, bruge samme argumenter som du gør - selvom det vel i bund og grund er de samme årsager der ligger bag brugerens valg.
Du mener at det skal være nemmere at finde de små labels, men hvad med de små film ? altså der henter folk jo kun blockbusters så hvad er argumenter det ?

Det er rigtigt at fornyelses fryder, men hvem tror du der slår den kunstneriske fornyelse ihjel ? det er de folk der stjæler musikken. Når du stjæler en krone fra Sony, så stjæler du en krone fra deres "risiko" konto som går til nye bands. Ingen vil satse på nye ideer i disse tider - kun meget få mindre labels, der ikke er så økonomisk pressede på få bands som f.eks Sony er.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Det er for nemt at give industrien skylden for forbrugernes egen dovenskab.

Hvis man har en lyst og et behov for at finde de små labels, så må man nødvendigvis også ligge arbejde i det. Og det er ubeskriveligt nemt at sidde og browse rundt på f.eks beatport som har voldsomt meget musik fra alle mulige små indie labels.

Det er præcis det samme med film, men der ser man bare ikke folks store behov for at finde små labels - det antager jeg bunder i at folk gerne vil være unikke med deres musik og gerne vil, som med så meget andet, forsøge at gøre sig selv speciel. Det sker ikke med film og derfor ser du ikke diskutionen omkring warez film, bruge samme argumenter som du gør - selvom det vel i bund og grund er de samme årsager der ligger bag brugerens valg.
Du mener at det skal være nemmere at finde de små labels, men hvad med de små film ? altså der henter folk jo kun blockbusters så hvad er argumenter det ?

Det er rigtigt at fornyelses fryder, men hvem tror du der slår den kunstneriske fornyelse ihjel ? det er de folk der stjæler musikken. Når du stjæler en krone fra Sony, så stjæler du en krone fra deres "risiko" konto som går til nye bands. Ingen vil satse på nye ideer i disse tider - kun meget få mindre labels, der ikke er så økonomisk pressede på få bands som f.eks Sony er.
Du tager hele tiden pladeselskabernes parti i denne diskussion. Se det fra forbrugerens side - hvis forbrugeren har fundet en god/nem og smart vej, til at lære ny musik at kende, og derpå vurdere om det skal købes - så skal forbrugeren da have ret. Sådan gælder det for alle forretninger.

Pladeselskaberne bør forstå, at vores problemer er DERES problemer, eller må de stoppe med at eksisterer (hvilket gælder basalt for alle virksomheder). Har vi et problem med den måde de promoverer bands på, den måde de tager ublue priser på cd'er, den måde selekterer, jamen så har DE et problem.

I stedet for at skyde alle verdens problemer på forbrugeren, skal de vende snuden indad, og se hvordan de kan opnå en løsning forbrugeren kan lide.

Tilfældet er, at forbrugeren godt kan lide at høre gratis musik, men også gerne vil købe det, de virkeligt synes om, og gerne vil støtte. Skal pladeindustrien så ikke rette sig efter det? Eller skal vi leve i en form for "musik-diktatur", hvor de blot bestemmer, hvor, hvornår og hvordan vi skal høre musik?

Hvad angår film har du lidt ret, det er ikke helt den samme diskussion, og hvad angår software er det slet ikke den samme diskussion.

Når jeg henter film er jeg mere fristet af at hente noget fra en skæv ny producer med skuespillere jeg ikke kender, end når jeg betaler for en bio-billet eller dvd. - Dog vil jeg næppe gå i bio og se den efter jeg har hentet den... Hvis den så er rigtigt god, kan jeg så gå hen og købe den på dvd, og så har de alligevel i sidste ende vundet på, at jeg så den på piratkopi...

Software er rigtig rigtig fucked - som den forbruger jeg er, så vil jeg ikke betale for mit software, da der næsten altid er gratis løsninger, som fungerer ligeså godt.

Overvejede dog om det ikke var på tide, at købe en windows licens - dog vil jeg mene, at de ikke fortjener det, før de laver et stabilt windows...

Det eneste andet program som egentligt fortjener en krone eller to er winrar...

Button line fra min side er, at software distributørerne burde føre krigen, da de kun taber på privatforbrugere!
cyrus

Indlæg af cyrus »

Det der "FrZ" Ku ikke siges ret meget bedre...
Du har sån set sagt og skåret alt ud i pap.

Men lige lidt OT:
Hvad mener folk der ude.
Hvad sku pladeselskaberne gør, for at få folk til at betale...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg forstår ikke hvorfor man klantrer musik/film/spil-branchen for de (åbenbart) høje priser på CD, DVD og lignende. Der findes så mange hjemmesider, selv inden for EU, der gør det så meget billigere at handle netop de varer udenom den danske lovgivning på afgifter, hvilket er grunden til en CD koster 150-160 kr.

Dette efterlader så et problem i forhold til dig FrZ. Du placerer dig selv hos den travle forbruger, der ikke har tid til at undersøge hvad der er på markedet. Det er på sin vis også ganske fornuftigt at gøre dette, men jeg synes du glemmer hvilket behov for eksempelvis musik, der ligger hos den normale forbruger og dig. Den normale forbruger vil sandsynligvis mene du har et rigidt forhold til musik. De ser dig som en der overkonsumerer varen.

Konstant gøres flere og flere ting afhængige af internettet, og deraf en computer. Musikbranchen og forhandlere gør ligeledes dette, hvis man vil have musikken billigere, og kun have enkelte numre. Bilka, TDC og iTunes Store, er nogle af eksemplerne, hvor den almene poppede forbruger kan købe det musik, der reklameres for i fredagsunderholdningen. Søger man et enkelt nummer kan man give 8 kr. pr sang, hvilket kun efterlader en stærk tvivl om forbrugerens intensioner, hvis dette hentes via "webshoppen" thepiratebay.org, eller bliver leveret for små 20-50 kr. af nevøen et par dage senere, på en Verbatim CDR.Sidstnævnte er virkeligt noget af det mest nederdrægtige på denne jord, og det er den type upersonligheder der skal sættes ind imod.

Men når det er så let at fremskaffe popmusik lovligt til en lille sum, hvorfor køber jeg så ikke mere af det på MP3/4 i stedet for at tænde for P3 i ny og næ. Her kommer det glorificerede iTunes så ind i billedet. Jeg køber til tider musik derinde, men hvorfor helvede må jeg kun have nummeret registreret i et begrænsede antal computere og med et begrænsede antal brændinger? Det kan virkelig pisse mig af, og jeg fatter ikke at storforbrugere af genrene ikke gør oprør. (Nå ja, glemte jo lige det var det glorificerede Apple, der står bag iTunes, og deres monopolstatus skal vi egentlig ikke søge at bekæmpe på nogen måder)
Når jeg køber hos juno, beatport, audiojelly og hvad de ellers hedder de steder jeg smider mine penge, så er der sgu ikke begrænsninger på. Jeg må høre det på alle de computere jeg lyster og brænde numrerne ud på CD til bilen, overføre til min MP3-afspiller osv. Der er dog lidt lovgivning omkring det at brænde til CD, men det væsentlige her er at jeg faktisk betaler for mit nummer og når jeg har det er det mit og må benyttes i hviken henseende jeg nu lyster, så længe jeg ikke giver det til andre.

Hvad angår film, så findes der lige så mange forskellige selskaber som til musik. Filmene går under "independent", og har en sektion for sig selv på IMDB eksempelvis. Det er de film du ofter ser som LiMiTED på "webudgivelserne". Gider man ikke se en film, hvor skuespiller, instruktør, producere og executives er ukendte(?), så er man vel bare den samme forbruger inden for film, som den der i musikkens verden ikke ville læse anmeldelser, blogs og magaziner i flere timer om dagen. På nuværende tidspunkt er der ikke så mange steder, der udbyder at man kan downloade film i Danmark. I USA er det begyndt at poppe op flere steder og Japan er langt foran. Jeg formoder at der går et år til halvandet inden vi ser det for alvor herhjemme - Og ellers når vores internet bliver noget hurtigere.

Mht. om man vil betale for en Windows licens, så kan man jo spørge sig selv om man hellere vil benytte et *nix system. Herunder eksempelvis OS X, hvor de fleste programmer i dag kører smertefrit. OS X er jo styresystemet for Gud og hver mand (jf. den meget påpasselige kritik af Aplle jeg henviste til tidligere i ditte indlæg). Og en lang række af Linux distributioner er fuldkommen gratis. Om Winrar skal have penge eller ej, så synes jeg der findes alternativer, der er gratis, som gør det lige så godt. Til gengæld har jeg ikke fundet bedre software end Total Commander, så de får mine penge. Jeg skal skam heller ikke spille hellig. Jeg har på ingen måde råd til at betale for Adobes Creative Suite Master Collection selvom jeg bruger den. Og det er et bekvemmelighedsspørgsmål, for jeg kunne bare fise ud på universitetet og benytte deres maskiner.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Qzl. Du er ikke helt så uenig med FrZ. Det er de samme der holder de dyre licenser oppe i TDC, iTunes mv som de der kunstigt ved monopolstatus lignende forhold holder priserne på cd'er i vejret. Og hele tiden forsøger at forhindre os i at have det sjovt med musik

De skarpe har nok bemærket, at der ikke er meget Justin Timberlake og Amy Winehouse på Beatport og Juno.. :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Korrekt, men det er også der min store kritik ligger. Lovgivningen den slags butikker lider under. Jeg siger heller ikke jeg er uenig med FrZ. Jeg nævner blot at han ser det fra et andet forbrugersynspunkt, men stiller for dem samme krav for at opnå billigere, men stadig lovligt musik, som det at være entusiast inden området. Det er der jeg ikke kan følge ham. Desuden mener jeg ikke licensen hos TD, iTunes mv er desideret dyrt, men jeg forstår godt din pointe.

Et langt stykke hen af vejen er jeg meget enig med DjMail. Forskellen er bare at jeg ser det ikke som et behov hos størstedelen af forbrugeren at finde et behov for at vælge en unik musikstil og labeltilknytning. For langt de fleste - og sådan var det også før internettet og piratkopier, at musik er noget man lytter til, primært i radioen og at man måske hver tredje eller fjerde måned køber en CD.

Det sjove er jo at når unge i dag får taget sig sammen til at købe en CD, så viser det sig jo at de er langt gladere for det musik og hører det langt oftere end muikken på harddisken, der er taggget efter alle kunstens regler.

Jeg flipper fuldkommen baglæns når jeg ser et review herinde og der i indlæggets titel står et releaenavn, eller indlægget starter med "jeg har lige hentet og set/hørt...." Hell no om man skal stille sig til dommer for noget man ikke engang selv har anskaffet på lovlig vis. Ofte slutter anmeldelsen af med en rating på 4 eller 5 CA-logoer, hvilket gør mig endnu mere sur. Jeg kunne være afblødet med en kommentar om at denne udgivelse skal man simpelthen ikke kaste sine penge efter uden at have set eller lyttet til det først, da det fra anmelderens side er det største gang lort produceret til dato. Derfor klapper jeg i mine små fede hænder når der eksempelvis kommer en teater eller opera anmeldelse. Så har man ikke noget valg. Er man tændt må man punge ud. :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

QrazyLeg skrev: Jeg flipper fuldkommen baglæns når jeg ser et review herinde og der i indlæggets titel står et releaenavn, eller indlægget starter med "jeg har lige hentet og set/hørt...." Hell no om man skal stille sig til dommer for noget man ikke engang selv har anskaffet på lovlig vis. Ofte slutter anmeldelsen af med en rating på 4 eller 5 CA-logoer, hvilket gør mig endnu mere sur. Jeg kunne være afblødet med en kommentar om at denne udgivelse skal man simpelthen ikke kaste sine penge efter uden at have set eller lyttet til det først, da det fra anmelderens side er det største gang lort produceret til dato. Derfor klapper jeg i mine små fede hænder når der eksempelvis kommer en teater eller opera anmeldelse. Så har man ikke noget valg. Er man tændt må man punge ud. :)
Det vil jeg så ikke give dig ret i.

Hvis jeg fx. hentede et album som jeg bare synes er vildt godt og lavede et review og efterfølgende så købte det er det så ikke legitimt?

Jeg synes også du kan dømme noget uden at have betalt for det for den sags skyld.

Om man så har en bitter smag i munden eller ej.

Qzl: Jeg ved at du selv benytter dig af releases men også bruger en masse penge på at købe musk, film osv. men det gør det jo' ikke mindre ulovligt ville jeg mene.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har aldrig nogensinde ment at det jeg foretog eller foretager (åbenbart) mig er mere lovligt end andet. Min pointe i ovenståender var egentlig også at vi kan sige og påstå at "uuuuhhh ved at tingene er tilgængelige på internettet, så bruger vi flere penge end planlagt på varerne". Det passer med 95% sikkerhed ikke. De fleste af os vil gerne stille os tilfredse med en film i forringet kvalitet eller en CD tagget efter kunstens regler. Min holdning er den at dem som alligevel kaster store summer af valuta i indkøb af underholdning, også ville gøre det uden de ulovlige versioner. Informationer kommer blot efter at læse anmeldelser (af, for én valide kilder, og ikke noget wikipedia-pis eller en simpelt forum anmeldelse), høre samples, se trailers etc.

Hvis man fører den holdning tilbage til sider som thepiratebay, så er sådanne sider kun med til at forpeste internettet og dets brugere troværdighed. Og jeg skal være den første til at udtale mig om glæden ved at sådanne sider lukkes ned. Læste noget om at tosserne ville købe sig en boreplatform, hvor de så kunne lave deres eget land med egne love. Så er det ikke kun for at kunne videregive lovlige torrents, der ligger til grund for at køre sådanne sider.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Vi har haft dette emne op at vende før, men lad os da bare tage dette eksempel igen. Vi skifter dog fra musik til film.

Jeg indrømmer, at jeg henter film. Tag bare Superbad. Jeg havde ikke modet til at se den i biografen, men fik taget mig sammen til at se den som cam version. Den film står nu som region 1 hjemme hos mig. Det havde den ellers ikke gjort.

Tag John Tucker must die. Den skrev jeg et review på, og den blev også set før jeg havde den fysiske film i hænderne. Men havde jeg ikke set den på computeren, så ville jeg aldrig have købt den.

Jeg ved du selv har det lidt på den måde. Der bliver købt masser af film, men de film du er usikre på om de er værd at købe "tester" du gerne på nettet først.

Jeg smed 250 kroner ud af vinduet, da jeg tog chancen med The banquet (kinesisk film). Jeg har set den engang og siden har den stået og samlet støv.

Vender vi den nu om til musik, så er der en del musik, der bliver lyttet igennem inden der bliver investeret i den lille del, som man faktisk synes om. Den anden del kan deles op i lige meget og måske interessant. Sådan skriver flere personer jo, at de bruger mp3, men der er da også dem, der er superglade for at have 300.000 mp3 filer liggende, men som de alligevel ikke har tid til at høre, og som aldrig ville bruge penge på andet end en Verbatim cdr eller dvd-r.

Men igen er vi jo så forskellige.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Besvar