Hjæl til køb af fladskærm?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Kjeldsen

Hjæl til køb af fladskærm?

Indlæg af Kjeldsen »

Hey alle

Min far skal ud og have købt en ny fladskærm, han har set en i aldi http://www.medion.de/md30163/dk
Så derfor har han spurgt mig om jeg ville hjælpe han med at finde ud af om den her er et godt køb?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig?

"Ikke for at skynde på jer, men den er væk i morgen" :) Så håber i kan hjælpe mig

Hilsen

Kjeldsen
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Umiddelbart ser det ganske fornuftigt ud men ser ingen pris nogen steder på det vedlagte link.

Jeg vil personligt aldrig købe teknisk udstyr eller computere osv i et sted som Aldi, men muligvis et ganske fornuftigt køb. Hvis I selv føler for det, men tror nu I allerede har bestemt jer, jeg tror I køber det :)

Ville nu aldrig købe Medion, helder selv til Panasonic eller Samsung som er førende indenfor LCD skærme.
He who dies with honor is a dead man!
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Hade så ikke lige set det med prisen :) Hehe

Men den koster 7.999 så det er ikke så slemt igen.
Men ja kunne godt ske der var nogle som hade lidt kendskab til Medion's skærme :)

Hilsen

Kjeldsen
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Gå på HiFiPriser.dk, og søg på Sony. Absolut bedste lcd flimmere p.t.

Den ser meget fancy ud, men ville aldrig turde købe medion, men det bedste du kan gøre er at gå ned og håbe at din lokale Aldi har en udstillingsmodel, så du kan se hvordan billedet er på den. Det er jo i sidste énde dét som betyder noget. Så er det jo lige meget om det er Sony eller nogle af Bilka's wannabe mærker.
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

odder

Ja det er også meget rigtig, men ellers kan man jo også bare købe den, og hvis den så ikke lever op til sine forventninger, så kan man vel aflevere den igen?

Hilsen

Kjeldsen
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Ikke medmindre der er en ordning i den koncern. Det er kun internetforretninger du har 14 dages fortrydelsesret, fordi du ikke har mulighed for at teste produktet før du modtager det. Så det skal være en service, som Aldi koncernen yder af egen fri vilje, for det er ikke lovpligtigt. Når du har købt den har du købt den og de er ikke tvunget til at tage den tilbage.
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

OKay jeg siger rigtig mange for hjælpen odder :)

Og nu har han så lige fundet en ny til samme pris, vil høre om det var et endnu bedre køb?

http://www.merlin.dk/Fladsk%C3%A6rme-70 ... ctID=13924

Hilsen

Kjeldsen
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Lav opløsning, så jeg vil sige nej. Mit bedste råd er at du går ned i din lokale Fona, Merlin eller Expert og glor skærme - Så går du hjem og kigger på Hifipriser.dk og finder skærmen og ser hvad den koster, og så derefter kan du gå ned og sige at du har tænkt dig at købe den og den skærm og hvad de skal have for den og så når de er kommet med deres pris nævner du at du har set den til det du nu har på hifipriser (men sig ikke at det er på nettet). Vil de ikke ned i pris, så kan det være lige meget, så går du bare hjem og bestiller den over nettet.

Men når du køber fladskærm, så sørg for at du får vist den med ANALOGT signal, hvis du altså ikke har digitaltuner endnu. Du skal bede specifikt om den konfiguration for ellers får du det ikke. Men kig den også med digitalt signal for en sikkerhedsskyld (og sørg for at de ikke sætter noget hd på), så du ved den er god nok, når den tid kommer.
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

8000? Snup en plasma fra Panasonic, den er helt sikkert langt, langt foran både enhver LCD, samt alt hvad Medion kan præstere :-)
- Darkheart -
We fools who love...
Stim
Geografisk sted: Dumme dyr må bo alene

Indlæg af Stim »

Ja, opløsningen er for lavt på det fjernsyn fra Merlin- og så er det et Plasma tv, og de har mange ulæmper som burn-in, langsommere responstid, bruger mere strøm og har en kortere levetid. De er kommet langt med plasma, men det er stadig ikke tilstrækkeligt. Det medion lyder umiddelbart ret godt til prisen- dog savner jeg noget information om dens responstid og kontrastforhold.
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Stim skrev:...dog savner jeg noget information om dens responstid og kontrastforhold.
Og hvilken paneltype det er for eksempel.
night_hawk

..

Indlæg af night_hawk »

LÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆS nu et af de 100000 andre emner om dette.
Billede
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Stim skrev: Plasma tv, og de har mange ulæmper som burn-in, langsommere responstid,

Øøøh...nej! Ingen responstid på en plasmaskærm!
Ingen - og det er der så ingen LCD skærm der kan præstere iendnu ;)

Personligt ville jeg købe Bravia fra SONY, hvis den stod på LCD.
Ellers Panasonic Plasma [som jeg jo allerede har :P]
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Stim
Geografisk sted: Dumme dyr må bo alene

Indlæg af Stim »

Plys, Plasma har da burn-in. For ikke at tale om en kortere levetid. Responstiden har jeg så aldrig støt på, at de ingen sku ha.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Ja, der kan godt forekomme burn-in, hvis du ikke er opmærksom på, at skærmen ikke må stå med fast billede længe ad gangen.
Man kan så lade være med at sætte ungerne til at spille Playstation på den, for vi ved jo, at de forlader stuen på et tidspunkt - og de slukker aldrig efter sig.
Det er feks. heller ikke heldigt med et langt slumre anfald midt i nyhederne på Tekst-TV.
På den måde har den arvet lidt af det de gaml CRT skærme var plaget af.

Mht. levetiden, så er jeg ikke rendt på nogen endnu, hvor plasma skærmen er død af ælde... Min Panasonic skulle have en levetid på 50.000 timer.
Det betyder så imidlertid ikke at den dør efter 50.000 timer, men at lysintensiteten er halveret...hvilket igen svarer til at skærmen kører i døgndrift i 5,7 år,
og derefter kun har den halve lysstyrke.
Jeg vil tro at den kan køre med tilfredsstillende billede i måske 10 år, ved alm. daglig brug på - lad os sige 5-6 timer.
Hvor mange har et TV længere idag?

Vis mig lige en annonce/datablad på en Plasma der angiver en responstid.

Der er er ingen reponstid på plasma, og har aldrig oplevet en plasma skærm med ghosting.
Det er så den helt store fordel frem for en LCD skærm.
Ja, jeg ved godt at LCD panelerne er blevet hurtigere etc. men nul er altså nul :)
Læs den korte version af forskellen på de 2 typer - så ved du hvorfor det er sådan fat : http://whychooseplasma.com.au/html/dt_m ... e_time.cfm
Og så har de indtil nu ihvertfald, været bedre til at gengive sort.

Det er smag og behag hvad man vælger, og faktisk tror jeg det er revnende ligegyldigt om man vælger det ene eller det andet.
Fælles for begge typer gælder dog, som med alt andet i denne verden;
Hvis du vil have kram, så er du altså nødt til at betale for det ;)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Lidt info i bedste "Myth-Busters" stil 8)

MYTH: Plasma TVs actually have a shorter lifespan than LCD TVs.

FACT: Panasonic VIERA Plasma and LCD panels both boast a long service life. In fact the PZ700 series has a life span of approximately 100,000 hours* which when watched for 8 hours a day gives a long service life of more than 30 years.
* Number of hours until the panel's brightness is reduced to half its initial level, based on operation in the standard mode with dynamic content.

MYTH: I heard that burn-in is a problem with Plasma TVs.

FACT: Burn-in isn't going to happen from normal use. It will only happen under the highly rare condition that a high contrast image is constantly displayed for a very long time. Even the TV networks' logos are generally now a low contrast image.

MYTH: Plasma TVs consume considerably more power.

FACT: LCD TVs use a backlight system that constantly uses power to light the screen independent of the image being displayed. Plasma panels on the other hand only consume power when each individual cell is illuminated; therefore power consumption is variable dependent upon the scene being viewed. As an example, in darker scenes considerably less power is consumed than in bright scenes.

MYTH: Aren't LCD TVs brighter and easier to see because of the backlight?

FACT: It's true that LCD TVs can look bright in an abnormally lit store. Plasma TVs produce exceptionally vivid images in the ambient lighting conditions of the living room. LCD TVs that use a fluorescent backlight can suffer from light leakage because the backlight is always on. As a result blacks in some instances may appear to look washed out or grey.

MYTH: I read that some LCD manufacturers claim trillions of colours.

FACT: Panasonic Full HD VIERA Plasma produces 68.7 billion viewable colours. Some other manufacturers may be quoting back-end processing colours that are not necessarily viewable on screen. When it comes to colour reproduction, Plasma TV is the ultimate choice.

MYTH: Panasonic only promotes Plasma technology

FACT: Panasonic markets both Plasma and LCD technology. The two technologies are complimentary. Panasonic recommends Plasma in screen sizes 40 inches and above, as they are ideal for the ambient lighting conditions of your living room. However Panasonic recommends LCD TVs in small screen sizes below 40 inches, as they are ideal for smaller living spaces and brightly lit areas.

MYTH: I have heard that the gas leaks out of Plasma.

FACT: This myth has no factual foundation.

MYTH: I heard that some LCD manufacturers are now quoting similar contrast ratios to Plasma.

FACT: In many cases, the number being quoted is a dynamic contrast ratio, Panasonic always quotes the native contrast ratio of the panel. When comparing televisions in-store always make sure the contrast ratio being quoted is native, not dynamic. Download "The Real Facts" [737kb pdf]
Things to Remember in Store
Lighting in Store
Comparing LCD & Plasma
Optimum Viewing Experience
Viewing at Angles
ContrastWhen you are choosing your ultimate TV, it's important to 'try before you buy', because no amount of research or hype can replace the simple experience of watching a TV in action. While this sounds as simple as it is sensible, we would suggest that as you view and compare TVs in a store, keep in mind the following points:

The lighting in the store is typically several times brighter than that of the average home. A Plasma screen that does not appear bright in a store may well turn out to be perfectly suited to the darker, ambient conditions of your living room. An LCD screen that looks clear in the store could turn out to be unrealistically bright when you get it home - what seemed a strength in the store may turn out to be a weakness at home. Remember, you watch TV at home not in a store.

If you are comparing LCD and Plasma TVs side-by-side, ask the assistant to ensure that both are receiving the same source signal and that the connection type is the same (HDMI to HDMI or component to component). Also, try to view a number of different types of content, especially movies and sport, as it's with these that the differences appear between the technologies - specifically response times and contrast ratios.

The optimum viewing experience for a large flat screen TV is not right up against the screen. When you are comparing screens in-store, take a step back and view them from a distance, as you would in your home.

Make sure that you view the screens from different angles. Not every seat in your home will be directly in front of the screen, and you want to make sure that the picture retains its quality when viewed from different angles.

Numbers referencing television specifications, such as contrast (native or dynamic) and colours (viewable on screen or back-end processing, which may not be viewable on screen) are not all measured in the same way! When comparing numbers you may not be comparing like for like. To make a fair comparison Panasonic encourages you to view the products side by side with the same connection type and signal under conditions that match your viewing habits. Panasonic will always quote native contrast and viewable colours (the most accurate representation of performance).

MYTH: Panasonic only promotes Plasma technology

FACT: Panasonic markets both Plasma and LCD technology. The two technologies are complimentary. Panasonic recommends Plasma in screen sizes 40 inches and above, as they are ideal for the ambient lighting conditions of your living room. However Panasonic recommends LCD TVs in small screen sizes below 40 inches, as they are ideal for smaller living spaces and brightly lit areas.

MYTH: I heard that some LCD manufacturers are now quoting similar contrast ratios to Plasma.

FACT: In many cases, the number being quoted is a dynamic contrast ratio, Panasonic always quotes the native contrast ratio of the panel. When comparing televisions in-store always make sure the contrast ratio being quoted is native, not dynamic. Download "The Real Facts" [737kb pdf]
Besvar