Denne gang er forskellen, at man søger i tre forskellige kategorier og vores tre dommere alle skal coache 3 deltagere i kampen om at vinde X-Factor.
DR har brugt de første par tv-spots på nogle thai-piger, hvis musikalske talent svarer til det min røv har. Men de var jo så søde, som de gik ind og fyrede den af med teksten læst op fra papiret.
De tre dommere Remee (skal udtales rigtigt sejt), Line Rafn og så Simon Cowell wanna-be'en Thomas Blachmann, denne gang i en mere behagelig udgave end den han gav på tv3 for et par år siden.
Hele opbygningen af showet var en stor rip-off af det amerikanske Idols program. Her tænker jeg på den måde showet/udsendelsen var sat sammen. Det var som at se en af American Idols sæson 6 auditionsudsendelserne.
De samme breaks. De samme interviews med de samme umulige personer. De samme diskussioner (nej hvor er der mangel på talent i København), de samme indbyrdes diskussioner hvor Line Rafn dog skulle spille den mere hårde. Det var så meget en kopi, at producerne af American Idols burde få betalt royalties.
Naturligvis var der masser af mærkelige personer. En 80-årig bulgarsk kvinde forsøgte at jodle en Jodle-Birge sang (Idols havde en mand, som havde lovet sin afdøde kone at han ville stille op), 2 søstre hvor den ene var elendig, og den anden gik videre (been there, done that), mærkelige personer som 21-årige Rikke der kom på strømpesokker og sang ostesangen o.s.v. Højdepunktet i går var da en 15-årig blind pige gik ind og sang Whitney Houston.
Eneste direkte forskel var, at i USA har man Ryan Seacrest som tv-vært. I DR har man en røvsyg speakerstemme og en kvinde, som intet har at byde på til at hjælpe deltagerne ind i auditionsrummet.
Lyder jeg negativ over denne udsendelse? Det er jeg også. Seje kommentarer fra dommerne lyder bare så meget mere falske på dansk tv. Om jeg skal se det igen. Mon ikke det får en chance mere for så meget lort kan DR da heller ikke lave.
Men det kan de jo sikkert for uden penge, så er det nemmere at kopiere noget, der allerede virker. Måske derfor DR nu begynder at sende Family Guy. Noget som Tv3 har gjort igennem længere tid.
Første udsendelse får
Hvis showet fortsætter i den stil de næste 19 fredage, så nægter jeg at betale licens. Så må de bandlyse DR fra frekvensbåndet for selv om vi får meget får dansk skidt for vores licenspenge, så er det her ved at være alt alt for meget.
...