X-Factor DR version

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

3dotz
Members of the Newlyweds

X-Factor DR version

Indlæg af 3dotz »

Så startede den danske udgave af det engelske x-Factor igår, og sikke det stank. Det er naturligvis svært at videreudvikle et koncept, som i bund og grund er bygget op omkring Idols konceptet.

Denne gang er forskellen, at man søger i tre forskellige kategorier og vores tre dommere alle skal coache 3 deltagere i kampen om at vinde X-Factor.

DR har brugt de første par tv-spots på nogle thai-piger, hvis musikalske talent svarer til det min røv har. Men de var jo så søde, som de gik ind og fyrede den af med teksten læst op fra papiret.

De tre dommere Remee (skal udtales rigtigt sejt), Line Rafn og så Simon Cowell wanna-be'en Thomas Blachmann, denne gang i en mere behagelig udgave end den han gav på tv3 for et par år siden.

Hele opbygningen af showet var en stor rip-off af det amerikanske Idols program. Her tænker jeg på den måde showet/udsendelsen var sat sammen. Det var som at se en af American Idols sæson 6 auditionsudsendelserne.

De samme breaks. De samme interviews med de samme umulige personer. De samme diskussioner (nej hvor er der mangel på talent i København), de samme indbyrdes diskussioner hvor Line Rafn dog skulle spille den mere hårde. Det var så meget en kopi, at producerne af American Idols burde få betalt royalties.

Naturligvis var der masser af mærkelige personer. En 80-årig bulgarsk kvinde forsøgte at jodle en Jodle-Birge sang (Idols havde en mand, som havde lovet sin afdøde kone at han ville stille op), 2 søstre hvor den ene var elendig, og den anden gik videre (been there, done that), mærkelige personer som 21-årige Rikke der kom på strømpesokker og sang ostesangen o.s.v. Højdepunktet i går var da en 15-årig blind pige gik ind og sang Whitney Houston.

Eneste direkte forskel var, at i USA har man Ryan Seacrest som tv-vært. I DR har man en røvsyg speakerstemme og en kvinde, som intet har at byde på til at hjælpe deltagerne ind i auditionsrummet.

Lyder jeg negativ over denne udsendelse? Det er jeg også. Seje kommentarer fra dommerne lyder bare så meget mere falske på dansk tv. Om jeg skal se det igen. Mon ikke det får en chance mere for så meget lort kan DR da heller ikke lave.

Men det kan de jo sikkert for uden penge, så er det nemmere at kopiere noget, der allerede virker. Måske derfor DR nu begynder at sende Family Guy. Noget som Tv3 har gjort igennem længere tid.

Første udsendelse får :2af5

Hvis showet fortsætter i den stil de næste 19 fredage, så nægter jeg at betale licens. Så må de bandlyse DR fra frekvensbåndet for selv om vi får meget får dansk skidt for vores licenspenge, så er det her ved at være alt alt for meget.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

19 afsnit?!?!?!?!?! ARH NIX!

Alt dette reality pis med dans, sang og gøgl hænger mig så langt ud af halsen...

Vinderne udgiver en plade får deres 15 minutes of fame og så var det det.

Prøv at se hvor mange tidligere popstars vindere der deltog ved det her!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

det sjoveste ved første program, var de der to thai-piger, der gik ind og sang :)..

men jeg forstår sq ikk hvorfor de sparer alt væk, og så laver de ALLIGEVEL noget nyt.. det er en ommer, dr.. man ka ikk fjerne noget for at spare penge, og så lave noget andet.. for hvor har de så sparet..? :lol:
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Så i dit hoved chreddy skulle de bare stoppe med at lave nye programmer og bare genudsende gamle ting ?
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Så i dit hoved chreddy skulle de bare stoppe med at lave nye programmer og bare genudsende gamle ting ?
Matador og huset på christianshavn - og hvorfor ikke bare genudsende PULS - så sparer man også på penge til BOOGIE :]
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hehe ja vi vil ha Bob Anders og PULS tilbage.

Og hvad med bare at genudsende nyhederne også ?
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

DjMail skrev:Hehe ja vi vil ha Bob Anders og PULS tilbage.

Puls blev sendt på TV2!

------------------

Men til emnet så fatter jeg ikke at der er nogen med bare en middelmådig intelligens som gider se den slags fordummende programmer. Er det virkelig hvad den danske befolkning hungrer efter ?

Popstars, Vild med dans, Idols, Scenen er din, Stjerne for en aften etc. har vi ikke snart været det igennem eller vil småborgerlige danmark bruge deres fredag aften uge efter uge virkelig se andre talentløse fjolser dumme sig og gøre sig mere til grin end de er i forvejen for så at kunne sidde tilbage med en følelse i maven af "Det kan jeg også... hvis jeg bare gad"
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Fairground skrev: Puls blev sendt på TV2!
Lyseslukker :( !

Er det ikke også lidt fordi, hvis de river 5000 mennesker igennem, så kender man med garanti lidt til en af dem - og derfor skal man lige se om de er med...

Jeg ved det ikke, blot en strø tanke :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Kæft de dommere havde lave standarder.
BØH
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Hehe 3dotz det lyder som om du har meget styr på de der reality programmer :D
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg synes det er en spændende sammensætning de har lavet med dommerpanelet.

Glæder mig mere til deres interne battle, end deltagernes konkurrence om at vinde.
Selvom Remee nok vil vinde den interne konkurrence og skabe det mest kommercielle hit, så glæder jeg mig mest til at se hvad Blachman finder på.

Og så var jeg helt flad af grin, over de der 2 ming mang mong ming mang tøser der sang the carpenters :)

Og kan vi så forhelvede snart få Mad world ud af kommerciel TV - smukt nummer, men cooooome on...
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Fairground skrev:
DjMail skrev:Hehe ja vi vil ha Bob Anders og PULS tilbage.

Puls blev sendt på TV2!

------------------

Men til emnet så fatter jeg ikke at der er nogen med bare en middelmådig intelligens som gider se den slags fordummende programmer. Er det virkelig hvad den danske befolkning hungrer efter ?

Popstars, Vild med dans, Idols, Scenen er din, Stjerne for en aften etc. har vi ikke snart været det igennem eller vil småborgerlige danmark bruge deres fredag aften uge efter uge virkelig se andre talentløse fjolser dumme sig og gøre sig mere til grin end de er i forvejen for så at kunne sidde tilbage med en følelse i maven af "Det kan jeg også... hvis jeg bare gad"
Vild med Dans er det eneste af de programmer der ikke er med "Hr. og Fru. Danmark" som deltagere. Der er det jo allerede kendte mennesker der stiller op.

Så også X-factor og den er det samme som med alle de andre lign. programmer med forskellige ukendte mennesker der mener de kan synge og vil stille op. Jeg har set forskellige dele af disse udsendelser og jeg synes at de bedste programmer er dem hvor der dystes i dans. Men det er nok smag og behag og andre ude i det ganske danske land har nok den mening om sangprogrammer fremfor dans.

Gad dog godt vide hvad seer-tallet var igår. Det må give et tegn på hvor meget Hr. og Fru. Danmark har lyst til at se "15 min. of fame" programmer.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

DJ LAU skrev:Hehe 3dotz det lyder som om du har meget styr på de der reality programmer :D
Det har jeg også selv om jeg ser meget få af dem. Men helt styr på X Factor havde jeg ikke. De to piger var fra Sri Lanka jvf. 24 timer fredag.

På den anden side havde samme avis citater fra Line Rafn om, at dansk pop har det godt i Danmark. Hvílket ikke lige var det man kunne udlede fra de kommentarer hun kom med igår under tv-udsendelsen.

Hvad angår Scenen er din, så er det ikke Hr. og Fru Danmark der er med der, selv om DR prøver at give det billede.

Fairground...så du hvad der var på tv igår? En landskamp som Danmark tabte stort, genudsendelse af et udemærket afsnit af Top Gear m.m.

Jeg føler mig ikke som en person med middelmådig intelligens, men for det første er det ikke byturen, der kalder når man skal møde på arbejde næste morgen. For det andet er det hyggeligt at sidde sammen med konen og bare stene noget fordummende tv. Normalt slapper man så godt af af den slags.

Børneforældrene tror jeg heller ikke er glade for at blive kaldt for mindre intelligente, men de går heller ikke i byen hver weekend. Måske du finder ud af det, når du når den alder jeg har nu. Jeg er på vej ned ad bakke, og værdsætter ikke længere skoletasker på diskoteket højt længere.

Mail du har ret. Det bliver den interne dyst mellem de tre dommere, der bliver spændende at følge, og så er der kun 12 afsnit i alt. Ikke 19 endnu, som jeg skrev i øverste indlæg.

Tror Thomas Blachman er den mest spændende at følge. Remee kommer nok med noget Soap/Jamelia den slags. Hvad har Lina at byde på?

...
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

3dotz skrev: Børneforældrene tror jeg heller ikke er glade for at blive kaldt for mindre intelligente, men de går heller ikke i byen hver weekend. Måske du finder ud af det, når du når den alder jeg har nu. Jeg er på vej ned ad bakke, og værdsætter ikke længere skoletasker på diskoteket højt længere.

...
Er det bare mig, eller er TV'et det eneste du mener man kan lave en fredag aften - enten det eller i byen med skoletaske? - For unskyld mig så er man altså lidt afhængig af det crap. Sluk for det, der er en hel verden på den anden side :)

Livet er fyldt med oplevelser - kom ud og oplev dem!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hvad ved du om verdenen FrZ ? Du har jo ikke set den -eller jo det har du, men det kan du ikke huske pga. dine blackouts :)

Jeg tror de folk der bliver tilknyttet Lina vil blive langt de bedste perfomerer på scenen. Derud over er hun bestemt ikke dum til hverken produktioner eller sang.
Jeg synes hun passer skide godt ind i dommerpanelet og mon ikke hun kommer til at overraske en masse, der bare ser hende som den dumme blondine fra Infernal :)
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Naturligvis kan man lave mange andre ting end at se tv. Det jeg skrev var, at det var nemt at slappe af foran tvet til nogle fordummende programmer, hvis man ikke havde overskud til en masse andet.

Livet er fuld af oplevelser. Men de er nu bedst, hvis man har tid til at nyde dem.

...
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Jeg synes Lina virker fuldstændigt malplaceret. Ej, okay. Ikke FULDSTÆNDIGT.
Men jaja, kan man holde sig oven vande i branchen længe nok, så åbner det jo åbenbart nogle døre.

Vil dog sige at hun ikke er den værste som kunne sidde der.
Det kunne jo have været enten nik eller jay som sad og skulle dømme... Puha.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Hvad ved du om verdenen FrZ ? Du har jo ikke set den -eller jo det har du, men det kan du ikke huske pga. dine blackouts
Ja, jeg er stadig glad for skoletasker på diskotekerne.

3dotz ved hvad du mener, det er nemmest at sætte sig foran TV'et med nogen god underholdning. Men nogle gange må man bare lige sætte sig op og finde på noget andet - en gå tur kan gøre det. Kæresten og jeg spadserer tit rundt om søerne, når verden er gået i stå - faktisk rigtigt hyggeligt, og så giver det også en lille smule motion :)
Aller
Geografisk sted: APG HQ

Indlæg af Aller »

3dotz skrev:Hvad angår Scenen er din, så er det ikke Hr. og Fru Danmark der er med der, selv om DR prøver at give det billede.
Scenen er din er blev da sendt på TV2 ??
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

3dotz skrev:
Fairground...så du hvad der var på tv igår? En landskamp som Danmark tabte stort, genudsendelse af et udemærket afsnit af Top Gear m.m.
Nej aner ikke hvad der er på tv.. og det gælder alle ugens 7 dage.
3dotz skrev: Jeg føler mig ikke som en person med middelmådig intelligens, men for det første er det ikke byturen, der kalder når man skal møde på arbejde næste morgen. For det andet er det hyggeligt at sidde sammen med konen og bare stene noget fordummende tv. Normalt slapper man så godt af af den slags.
Syntes bare det er ærgeligt(sørgeligt måske endda) at det er hvad Danmark bliver nød til at gøre for at kunne slappe af og hygge med familien.l
3dotz skrev: Børneforældrene tror jeg heller ikke er glade for at blive kaldt for mindre intelligente, men de går heller ikke i byen hver weekend. Måske du finder ud af det, når du når den alder jeg har nu. Jeg er på vej ned ad bakke, og værdsætter ikke længere skoletasker på diskoteket højt længere.
Det vil sige at i din verden er der to ting man kan foretage sig en fredag aften, Se TV hele aftenen eller drikke sig ned ibyen...! Det var da et noget kedeligt syn at have...
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Besvar