Lad mig høre
Organisering af musik
Redaktør: Moderators
Organisering af musik
Sad lige og undrede mig over hvordan mon I andre organiserer jeres musik filer? Jeg lægger mine filer ind under genrer/sub-genrer mapper. Problemet er bare at nogen gange overlapper sangen 2 forskellige genrer. Fx med Shakira... i mine øjne er det både latin men også pop musik hun laver. Så jeg bakser tit med hvor jeg skal smide min musik ned. Hvad er jeres løsning? Alt musik i en mappe efter alfabetisk rækkefølge? Eller efter humør? Eller hvad...?
Lad mig høre
Lad mig høre
Skal man skrive noget her?
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
organisering?
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Jeg gør således:
"NYT" - Det senest ankomne musik..
Ikke nødvendigvis nye sange, men altså bare musik der mangler at blive sorteret.. (bliver sorteret ca. en gang i måneden.)
"ALBUMS" - Siger lidt sig selv.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..
"SINGLER/MAXI" - Siger lidt sig selv.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..
" 'LØSE' NUMRE / BLANDET" - Numre som ikke kan falde ind under de 2 ovenstående kategorier.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..
"NYT" - Det senest ankomne musik..
"ALBUMS" - Siger lidt sig selv.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..
"SINGLER/MAXI" - Siger lidt sig selv.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..
" 'LØSE' NUMRE / BLANDET" - Numre som ikke kan falde ind under de 2 ovenstående kategorier.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Jeg deler op i albums ca et år bagud. Resten ryger i arkiv a, b, c, d osv... ost for soundtrack og va for various. Musik med dansk lyrik ryger i mp3-dk, der er indelt i a, b, c, d osv - ligeledes med ost-mappe til soundtracks og va-mappe til various.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Blandet - alle "løse" filer, ikke hele albums (dog er der nogle enkelte albums som har fået re-tagget de enkelte númre, f.eks. compilations, hvor jeg kun vil have nogle enkelte numre, så re-tagger jeg dem til deres originale album/single-navn. Mindre singler (under 6 numre) ryger også heri som løse filer.
Ikke Sorteret - Siger lidt sig selv, heri ryger alt downloadet musik og rippede albums indtil jeg får ryddet op i mappen. Filerne i denne mappe er ikke med i min aktive playliste.
Lårt - "Lort" for ikke-jyder. Musik som egentlig ikke burde være på min copmuter, men som af den ene eller anden grund ikke er røget ud. (Nej, hverken Adam eller Basshunter fortjente en plads her!)
Rammsteins samlede værker - Bogstaveligt talt alt (~98%) officielt Rammstein har udgivet - ALTSAMMEN rippet fra originale, købte albums/singler
Fulde Albums - Siger også sig selv, alle fulde albums / compilations. Enkelte store maxi-singler (+6 numre) er også røget heri.
Videoer - De få musikvideoer jeg ligger inde med, dog med en komplet samling af officielle Rammsteinvideoer.
Ikke Sorteret - Siger lidt sig selv, heri ryger alt downloadet musik og rippede albums indtil jeg får ryddet op i mappen. Filerne i denne mappe er ikke med i min aktive playliste.
Lårt - "Lort" for ikke-jyder. Musik som egentlig ikke burde være på min copmuter, men som af den ene eller anden grund ikke er røget ud. (Nej, hverken Adam eller Basshunter fortjente en plads her!)
Rammsteins samlede værker - Bogstaveligt talt alt (~98%) officielt Rammstein har udgivet - ALTSAMMEN rippet fra originale, købte albums/singler
Fulde Albums - Siger også sig selv, alle fulde albums / compilations. Enkelte store maxi-singler (+6 numre) er også røget heri.
Videoer - De få musikvideoer jeg ligger inde med, dog med en komplet samling af officielle Rammsteinvideoer.