Organisering af musik

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
raffay

Organisering af musik

Indlæg af raffay »

Sad lige og undrede mig over hvordan mon I andre organiserer jeres musik filer? Jeg lægger mine filer ind under genrer/sub-genrer mapper. Problemet er bare at nogen gange overlapper sangen 2 forskellige genrer. Fx med Shakira... i mine øjne er det både latin men også pop musik hun laver. Så jeg bakser tit med hvor jeg skal smide min musik ned. Hvad er jeres løsning? Alt musik i en mappe efter alfabetisk rækkefølge? Eller efter humør? Eller hvad...?

Lad mig høre :)
Skal man skrive noget her?
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

Mit bliver ryddet op med cirka 2 måneders mellemrum, og inden ligger det ret random. Når det så endelig er kommet på plads plejer det at ligge i "Albums", "Singler" og "Blandede", og så som du skrev, så er det bare at gå efter alfabetisk rækkefølge..
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Sorteret efter måned
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

En stor mappe, det nyeste øverste og så deler jeg det op i kunstner.
allstar
Geografisk sted: dk
Kontakt:

Indlæg af allstar »

jeg kører sådan her:

- albums -
- Rap
- rnb
- dance
- dansk
- rap
osv osv.

og så en blandet mappe med samme genre i hvor filerne så ligger løst.
Billede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

ligesom Cokeline sorterer jeg efter måned. Hele albums kommer dog for sig. Når der så er gået et år smider jeg det hele i éen mappe, derfor har jeg altså:

- albums
- 2006
- januar 07
- februar 07

osv
Billede
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Alt mit ryger på 2-3 dvd'er alt efter hvor vigtigt det er. Whereisit kan søge på alle kriterier hvis det f. eks. er genre jeg er efter (hvad det aldrig har været). Har kun 1 TB HD plads, så jeg er nødt til at lave back up ganske jævnligt :sad5:
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

organisering?
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
shendelzare

Indlæg af shendelzare »

Deejay_Wonder skrev:organisering?
Agree.
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Jeg gør således:

"NYT" - Det senest ankomne musik.. :) Ikke nødvendigvis nye sange, men altså bare musik der mangler at blive sorteret.. (bliver sorteret ca. en gang i måneden.)

"ALBUMS" - Siger lidt sig selv.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..

"SINGLER/MAXI" - Siger lidt sig selv.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..

" 'LØSE' NUMRE / BLANDET" - Numre som ikke kan falde ind under de 2 ovenstående kategorier.. Delt op i undermapper: A, B, C, D... osv..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg deler op various albums, various artists og så alle mine singler efter måned. Langt om længe har jeg fået WhereIsIt indover, så det er hurtigt og søge i. 1.20 TB søger den i hver gang jeg laver en søgning.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg deler op i albums ca et år bagud. Resten ryger i arkiv a, b, c, d osv... ost for soundtrack og va for various. Musik med dansk lyrik ryger i mp3-dk, der er indelt i a, b, c, d osv - ligeledes med ost-mappe til soundtracks og va-mappe til various.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Blandet - alle "løse" filer, ikke hele albums (dog er der nogle enkelte albums som har fået re-tagget de enkelte númre, f.eks. compilations, hvor jeg kun vil have nogle enkelte numre, så re-tagger jeg dem til deres originale album/single-navn. Mindre singler (under 6 numre) ryger også heri som løse filer.
Ikke Sorteret - Siger lidt sig selv, heri ryger alt downloadet musik og rippede albums indtil jeg får ryddet op i mappen. Filerne i denne mappe er ikke med i min aktive playliste.
Lårt - "Lort" for ikke-jyder. Musik som egentlig ikke burde være på min copmuter, men som af den ene eller anden grund ikke er røget ud. (Nej, hverken Adam eller Basshunter fortjente en plads her!)
Rammsteins samlede værker - Bogstaveligt talt alt (~98%) officielt Rammstein har udgivet - ALTSAMMEN rippet fra originale, købte albums/singler
Fulde Albums - Siger også sig selv, alle fulde albums / compilations. Enkelte store maxi-singler (+6 numre) er også røget heri.
Videoer - De få musikvideoer jeg ligger inde med, dog med en komplet samling af officielle Rammsteinvideoer.
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Mikkel, det er vel "lård" :wink:
Billede
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

- Album
- Singles
- Various Artists
- Soundtracks
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Sunshine skrev:Mikkel, det er vel "lård" :wink:
Egentlig er det vel Lå'd! :)

Jeg sorterer ikke musik!

Forbehold tages for ubrugeligt indlæg.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Sunshine skrev:Mikkel, det er vel "lård" :wink:
Hehe, ja, det kan der så være noget om... :P:lol:
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Album
Album Releases
Mix
Previews
Single Mp3s
Singe Releases

-Sådan har jeg delt det op, men på min gamle computer var der på ingen måde nogen form for sortering :D Hulter til bulter fik en ny mening, dengang.
BØH
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Albums og livesets kommer for sig selv og bliver delt efter år. Vinyl/cds/cdm er delt efter år og igen i uger.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

alt ryger i iTunes, tagget så det står rigtigt, uden scene navne, derefter er discogs og diverse tyske vinyl shops, gode til at finde covers... som så også bliver lagt ind i mp3 filen.. synkronisering med ipod Front Row og Apple tv er derfor super blæret :)
Besvar