Beskæring til visitkort
Redaktør: Moderators
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Hvis det er til Lasertryk skal du IKKE lave en trykfil med ´skæremærker og det hele...´TheJackal skrev:Som sagt... har du tid til at vente til lidt før midnat, så skal jeg lige smække en trykklar pdf med skæremærker sammen til dig i InDesign...
Men jeg kan desværre ikke før, da jeg skal ind og se TRANSFORMERS!! Yir!
Gå ind på lasertryk.dk og læs vejledningen - der står:
Om størrelser til beskæring:
Ekstra 3 mm i layoutet
Vigtigst er det, at du husker at lægge 3 mm til på alle sider af tryksagen.
Visitkort (54 x 85 mm) · 60 x 91 mm
- så hvor du lige har 59x88mm. fra Maunus, det ved jeg ikke. Du har i hvertfald ikke læst den vejledning fra lasertryk jeg linkede til dig... (http://www.chartattack.dk/viewtopic.php?t=19822)
Du kan gerne sende en pdf fil, men husk en opløsning på 600dpi, og CMYK farver! Jeg plejer at sætte det op i photoshop, og merge alle lag, for til sidst at gemme som TIF. Fylder mindre, og er 100% ligeså skarpt som original materialet.
Altså
1: Layout format på 54 x 85 mm + 3 mm til beskæring - i alt 60 x 91 mm
2: 600 dpi
3: CMYK farver
Hvis ikke du overholder disse 3 enkle ting, er det ikke sikkert du får det du forventer - og Lasertryk tager ikke imod kritik
hvis ikke dette overholdes... for din egen skyld
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Ja, det ville jeg jo også selv mene - men med lasertryks vejledning, er jeg mere end én gang blevet bedt om at lave de små docs i 600dpi.
Det er trods alt også nogen små sataner de bogstaver
Og så er det jo i det hele taget små docs, så de fylder ikke alverden selv i 600dpi.
Maunus - Jeg tror du har talt med et andet trykkeri.
Jeg tvivler meget på de skriver 3mm i deres guides, og siger 2mm i telefonen...
Men du må helt selv bestemme hvad du gør - jeg har bare den indstilling, at man kan lige så godt lave det rigtigt FØRSTE gang - især når det er marginalerne der afgør resultatet, og det tager jo ikke længere tid at gøre dokumentet 1mm større eller mindre.
-Det der tager tid er, at lave det om... OM´er OM´er OOOOOM´er
Saksede lige fra Lasertryk.dk´s online guide (prøv nu at læse dem
) http://lasertryk.dk/diverse-trykfiler.asp
Flere DPI
Flere end 300 dpi er sjældent nødvendigt til tryksager.
Undtagelser er dog visitkort og andre tryksager med tekst, der er designet i (bitmap) programmer som Photoshop. Her bør der gemmes i min. 600 DPI.
Det er trods alt også nogen små sataner de bogstaver
Og så er det jo i det hele taget små docs, så de fylder ikke alverden selv i 600dpi.
Maunus - Jeg tror du har talt med et andet trykkeri.
Jeg tvivler meget på de skriver 3mm i deres guides, og siger 2mm i telefonen...
Men du må helt selv bestemme hvad du gør - jeg har bare den indstilling, at man kan lige så godt lave det rigtigt FØRSTE gang - især når det er marginalerne der afgør resultatet, og det tager jo ikke længere tid at gøre dokumentet 1mm større eller mindre.
-Det der tager tid er, at lave det om... OM´er OM´er OOOOOM´er
Saksede lige fra Lasertryk.dk´s online guide (prøv nu at læse dem
Flere DPI
Flere end 300 dpi er sjældent nødvendigt til tryksager.
Undtagelser er dog visitkort og andre tryksager med tekst, der er designet i (bitmap) programmer som Photoshop. Her bør der gemmes i min. 600 DPI.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .