Nanoteknologi

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Nanoteknologi

Indlæg af Cokeline »

DJ LAU skrev: For det første, så findes der masser af små partikler som man indånder i alle mulige bomber idag, også i atombomen
Tror det er dit mindste problem ved en atom / brint bombe
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Nanoteknologi

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:
DJ LAU skrev: For det første, så findes der masser af små partikler som man indånder i alle mulige bomber idag, også i atombomen
Tror det er dit mindste problem ved en atom / brint bombe
Hvad er så det største problem? Vil da mene, at after-effects fra en A-bombe er det værste ved selve bomben, det er i modsætning til eksplotionen en langsom pinefuld død gennem mange generationer. Uden at vide det, vil jeg mene at alfa, beta og gamma strålingen dræber langt flere end braget, ilden og eksplotionen
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Du forstod ikke hvad jeg mente... Og jeg formulerede det forkert

Det er jo ikke fordi du indånder ting du dør... Det er jo fordi du bliver bombarderet med gamma stråling som du skriver...
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:Du forstod ikke hvad jeg mente... Og jeg formulerede det forkert

Det er jo ikke fordi du indånder ting du dør... Det er jo fordi du bliver bombarderet med gamma stråling som du skriver...
Stadig en usynlig stråling (same / same but different fra nano) :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

FrZ skrev:

Ja, stråling men ikke noget du indånder som sådan. Og ja har intet med nanoteknologi at gøre
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Cokeline skrev:
Fairground skrev: Og hvordan kommer vi ind på Neutron bomber? det er en helt anden boldgade.
Det kom vi ind på da Pono begyndte at tale om alle de farlige våben der ville komme med denne nye teknologi(?????????) Så prøvede jeg bare at understrege at der allerede findes langt farligere våben.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

NANO-BOMBEN!

Gør alt i en radius på 20 km vandafvisende :)
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:
FrZ skrev:

Ja, stråling men ikke noget du indånder som sådan. Og ja har intet med nanoteknologi at gøre
Det er jeg da udemærket klar over, prøvede bare at forklare, hvordan de to teknologier kunne sammenlignes (atomar niveau). - Glem det båden er sunket nu :/
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ja en nanobombe vil da nok ikke være det fedeste. Men jeg vil gå ud fra at pono mener at en Lupo er en miljørigtig og korrekt at have bil (især taget i betragtning ud fra at den sviner mindre pr passager end 90% af busserne i Danmark pr. passager. En bil fra en fabrikant, der mere end nogen anden medvirkede til den teknologiske fremgang og våbenfremstilling under 2. verdenskrig. Så ja jeg er også hamrende bange for nanobomben lige så vel som jeg ikke tør bevæge mig uden for døren pga. Barsebæk på den anden side af sundet :roll:

Jeg har et par venner, der både forsker og arbejder med nanoteknologi og min skepsis for emnet er godt nok begrænset til et minimum.

Til gengæld ser jeg en masse positive ting ved teknologien. Nanomagneter til at rengøre drikkevand, nanopartikler til nedbrydning af prostatakræft og elektroniske kredsløb baseret på nanorør frem for silicium-baserede systemer, der skal "vækstrfremmes" og dermed giver en meget større varmeudledning end med nanoteknologien. Det er bare en lille del af mulighederne og det der specielt forskes i, i disse år.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar