Køb af bil i Sverige!

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

DjMail skrev:Lanz3 danskere har generalt en god evne til at kaste med sten, men det ændre ikke på at det de laver er forkert. Og egentlig har jeg det fint med at folk stikker hinanden for et godt ord, selvom de måske ikke selv har ren mel i posen.

For hver gang der stikkes en svindel, spare samfundet penge og jeg får mere ud af de penge jeg betaler i skat.
Jeg er helt enig, men jeg synets bare ikke det burde være sådan!!

Og ja selvfølgelig er det forkert at snyde den danske stat. Men min lidenskab for biler er bare for stor (yea i know dårlig undskyld, men det gør det ikke mindre sandt ;)
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

i knoker bare om søndagen jeg spiller afligevel ik fodbold...

*hint* reklame filmen fra skat om sort arbejde */hint*

vi ses senere jeg skal på lejertur nu mayn!
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

PinK^^ShadoW skrev:
Lanz3 skrev:
PinK^^ShadoW skrev:Lanz3
er det en dyr bil siden du er intraseret i at skifte bopæl til sverige?
Ja, men p.t. er det bare lidt en sjov tanke. Det er først om 1 års tid, det eventuelt skulle være aktuelt :) Men ja, det er en dyr bil, hehe
okay, kan sagtens se grunden til at man vil spare hvor der kan spares!
men det er der åbenbart mange her inde der er (MEGET) imod....
Yea men sådan vil det altid være ;) Der vil altid være en A og en B fløj!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

eller en lovlydig og en kriminel fløj.
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Må nok tilstå at jeg giver Lanz3 lidt ret i om det kommer lidt ud på et om man køber en bil uden afgifter eller støtter sort arbejde.

Jeg går ikke ind for nogen af delene.
Men vil stadig takke ja, hvis jeg kunne få en til at gøre rent for 80 kr i timen. Og når jeg har været ude og lave en pc så oplyser jeg det hellere ikke til skat.

Jeg tjener ikke så meget ved at lave pc'er 4000-6000 om året og hvis jeg havet en til at gøre rent vil det nok blive en 10.000 om året.
Så er jo stadig en pæn sjat de går glip af.

Men det er jo ingen ting i forhold til hvad mange andre tjener, er jo håndværker der bliver ansat med en 120/50 løn det sige 120 oplyst og 50 sort i timen, det er et eks. jeg fik fra en ven nogen år tilbage så tallene har nok ændre sig. Men det her løber jo virkeligt op.

Nu kommer jeg snart frem til pointen ;) En håndværker kan snildt tjene 100.000-200.000 kr om året sort men så længe vi kan få lidt billigere arbejds kraf så er vi glade. Men hvis der er en som køber en fed bil i sverig hvor han har sparet 400.000 kr i afgifter så har vi ondt i røven for det gavner jo ikke os... og der skal ikke meget lommeregner til for at se hvem der er den størreste udgift for systemet over 4 år.
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

DjMail skrev:eller en lovlydig og en kriminel fløj.
Hehe, tror nu de fleste har lavet noget snavs, hvad end det drejer sig om at køre for stærkt, lave/få lavet sort arbejde osv. osv. ;)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

jeg er fuldstændig ligeglad med om du køber bil eller får lavet tag, det er stadeig forkert og det koster os andre en helvedes masse i skattekroner
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Nu er vi da enige!
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Velkommen til Chart Attacks debatklub

Jeg giver bortset fra det Mail og Plys ret. Hvis man vil nyde godt af det danske samfund, så må man også være en del af det danske samfund og yde til det danske samfund.

Det handler ikke om smarte ideer til at snyde skattefar. Hvis det gjorde det, så kiggede du nok nærmere på en valutabil. Hvis du ikke ved, hvad det er så er du ikke så smart alligevel.

Det handler om, at hvis man vil nyde fordelene i det danske samfund, så må man også yde til det danske samfund. Det gør man ikke ved at snyde i skat (selv om vi nok allesammen gør det en lille smule). Det er ikke smart på nogen måde.

Du siger det er en dyr bil. Bare af ren nysgerrighed kan du så ikke komme med et navn eller noget. Så vi også kan få en diskussion omkring fede biler.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Jeg er på den fløj der er imod dem der fusker med falske adresser i sverige. Det understreger virkelig at man skraber bunder for at få råd til en bil. Har det også sådan at når jeg ser en pæn bil så tjekker jeg altid om der er svenske plader eller gule plader på den og hvis der er tænker jeg "Nå ja hvis man ikke har råd"

Jeg må også indrømme at jeg ikke fatter folk gider gøre det. Har efterhånden nogle bekendte som enten laver det trick eller har prøvet og fuck hvor er der meget arbejde i at fuske for de par tusinde ekstra om måneden.

Hvis man vil ha en svensk bil og nyde godt af de svenske afgifter så flyt til landet. Sverige er et dejligt land med rigtig lækre piger :D
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

3dotz skrev:Velkommen til Chart Attacks debatklub

Jeg giver bortset fra det Mail og Plys ret. Hvis man vil nyde godt af det danske samfund, så må man også være en del af det danske samfund og yde til det danske samfund.

Det handler ikke om smarte ideer til at snyde skattefar. Hvis det gjorde det, så kiggede du nok nærmere på en valutabil. Hvis du ikke ved, hvad det er så er du ikke så smart alligevel.

Det handler om, at hvis man vil nyde fordelene i det danske samfund, så må man også yde til det danske samfund. Det gør man ikke ved at snyde i skat (selv om vi nok allesammen gør det en lille smule). Det er ikke smart på nogen måde.

Du siger det er en dyr bil. Bare af ren nysgerrighed kan du så ikke komme med et navn eller noget. Så vi også kan få en diskussion omkring fede biler.

...
Nu siger du jo lige præcis selv "at vi nok alle gør det en lille smule" - så er du jo ike en pind bedre en andre som "bare" gør det lidt mer'. Min holdning er ikke at man skal snyde det danske samfund. Jeg betaler min skat og har aldrig snydt.
Når jeg er færdig uddannet næste år får jeg en høj basis løn som gør at jeg sagtens kan købe den bil på danske plader, men jeg er stærkt imod de danske afgifter, som er verdens højeste. Jeg syntes det er helt til grin.

Bilen er en Audi A5 ;)
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Fairground skrev:Jeg er på den fløj der er imod dem der fusker med falske adresser i sverige. Det understreger virkelig at man skraber bunder for at få råd til en bil. Har det også sådan at når jeg ser en pæn bil så tjekker jeg altid om der er svenske plader eller gule plader på den og hvis der er tænker jeg "Nå ja hvis man ikke har råd"

Jeg må også indrømme at jeg ikke fatter folk gider gøre det. Har efterhånden nogle bekendte som enten laver det trick eller har prøvet og fuck hvor er der meget arbejde i at fuske for de par tusinde ekstra om måneden.

Hvis man vil ha en svensk bil og nyde godt af de svenske afgifter så flyt til landet. Sverige er et dejligt land med rigtig lækre piger :D
Nu drejer det sig jo ikke lige om et par tusinde kroner mer om måneden. Der er jo en kolossal kløft mellem de danske og svenske priser. Eksempelvis kan du få en biler som koster omkring 1.3 millioner til omkring 500.000-600.000, det er mere end blot et par tusinde.

Hvorfor mon der kører så mange ældre biler på de danske veje? Hvad mon forurener mest i sidste ende, de gamle biler uden filter, eller de nye med. Hvis nu regeringen tog sig sammen og fulgte EU's opfordring, så ville det i sidste ende bliver bedre for Danmark og forbrugeren, men det er en helt anden snak ;)

Selvfølgelig er det noget grisseri og snyde!

Og ja de svenske damer og yderst lækre, overvejer da også kraftigt at invistere i en lejlighed derovre (malmø) :D
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Will skrev:Må nok tilstå at jeg giver Lanz3 lidt ret i om det kommer lidt ud på et om man køber en bil uden afgifter eller støtter sort arbejde.

Jeg går ikke ind for nogen af delene.
Men vil stadig takke ja, hvis jeg kunne få en til at gøre rent for 80 kr i timen. Og når jeg har været ude og lave en pc så oplyser jeg det hellere ikke til skat.

Jeg tjener ikke så meget ved at lave pc'er 4000-6000 om året og hvis jeg havet en til at gøre rent vil det nok blive en 10.000 om året.
Så er jo stadig en pæn sjat de går glip af.

Men det er jo ingen ting i forhold til hvad mange andre tjener, er jo håndværker der bliver ansat med en 120/50 løn det sige 120 oplyst og 50 sort i timen, det er et eks. jeg fik fra en ven nogen år tilbage så tallene har nok ændre sig. Men det her løber jo virkeligt op.

Nu kommer jeg snart frem til pointen ;) En håndværker kan snildt tjene 100.000-200.000 kr om året sort men så længe vi kan få lidt billigere arbejds kraf så er vi glade. Men hvis der er en som køber en fed bil i sverig hvor han har sparet 400.000 kr i afgifter så har vi ondt i røven for det gavner jo ikke os... og der skal ikke meget lommeregner til for at se hvem der er den størreste udgift for systemet over 4 år.
Tak, ku ikke være mere enig ;)
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Lanz3 skrev:
Fairground skrev:Jeg er på den fløj der er imod dem der fusker med falske adresser i sverige. Det understreger virkelig at man skraber bunder for at få råd til en bil. Har det også sådan at når jeg ser en pæn bil så tjekker jeg altid om der er svenske plader eller gule plader på den og hvis der er tænker jeg "Nå ja hvis man ikke har råd"

Nu drejer det sig jo ikke lige om et par tusinde kroner mer om måneden. Der er jo en kolossal kløft mellem de danske og svenske priser. Eksempelvis kan du få en biler som koster omkring 1.3 millioner til omkring 500.000-600.000, det er mere end blot et par tusinde.

Hvorfor mon der kører så mange ældre biler på de danske veje? Hvad mon forurener mest i sidste ende, de gamle biler uden filter, eller de nye med. Hvis nu regeringen tog sig sammen og fulgte EU's opfordring, så ville det i sidste ende bliver bedre for Danmark og forbrugeren, men det er en helt anden snak ;)

Og ja de svenske damer og yderst lækre, overvejer da også kraftigt at invistere i en lejlighed derovre (malmø) :D
Fair nok du tænker på miljøet mht. de gamle biler, men du sender dit argument direkte i jorden igen da du nævner hvilken bil du har tænkt dig at købe. A8(går udfra det er den du mener, A5???) bliver som regel leveret med en 4.2L motor som går under 9km. pr. liter bezin.

Eller det er måske bare alle andre end dig der skal passe på miljøet?
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Fairground skrev:
Lanz3 skrev:

Fair nok du tænker på miljøet mht. de gamle biler, men du sender dit argument direkte i jorden igen da du nævner hvilken bil du har tænkt dig at købe. A8(går udfra det er den du mener, A5???) bliver som regel leveret med en 4.2L motor som går under 9km. pr. liter bezin.

Eller det er måske bare alle andre end dig der skal passe på miljøet?
Jeg tænkte nok den ville komme ;) Nej det er en A5 jeg mener (ny model). Den kan leveres med en 2.5L motor på diesel eller benzin! Jeg er ikke ekspert inde på området, så måske var det også farligt at bevæge sig ud på det, men fornuften fortæller mig, at når jeg ser hvordan de gamle biler osser og larmer på vejene, fortæller det mig et eller andet sted, at helt sundt kan det ikke være.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Lanz3 skrev:
3dotz skrev:Velkommen til Chart Attacks debatklub

...
Nu siger du jo lige præcis selv "at vi nok alle gør det en lille smule" - så er du jo ike en pind bedre en andre som "bare" gør det lidt mer'. Min holdning er ikke at man skal snyde det danske samfund. Jeg betaler min skat og har aldrig snydt.
Når jeg er færdig uddannet næste år får jeg en høj basis løn som gør at jeg sagtens kan købe den bil på danske plader, men jeg er stærkt imod de danske afgifter, som er verdens højeste. Jeg syntes det er helt til grin.

Bilen er en Audi A5 ;)
Fed bil. Så den i Berlin. Rigtig nice.

Du mener ikke, at der er lidt forskel når der lige bliver noteret et par kilometer ekstra på befordringsfradraget og så snyde den danske stat for en halv million kroner.

Jeg vil vædde på, at alle har prøvet at gå overfor rødt, og det er godt nok ulovligt, men jeg tror ikke at man ser med samme alvor på den slags forbrydelser med mindre man bliver kørt ned i krydset. Men det bliver det jo ikke mere lovligt af.

Off topic men Real Madrid spillerne har fået overrakt nye Audi modeller af Audi. David Beckham fik sjovt nok en Audi R8 at køre rundt i. Andre nøjedes med A8, S6 og S5.

...
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Jo selvfølgelig er der forskel, men prøv også lige at læse Wills reply! ;)
Og generalt syntes jeg det er svært at retfærdige noget kriminelt, mens noget andet er i orden (og nu tænker jeg ikke på at gå over for rødt)

Øv man kan da godt misunde deres frynsegoder engang imellem! :P
Zukot
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Zukot »

En Audi A5 med en TDI motor kan kører mellem 14 og 15 km/l så Lanz3 har ret i at han kan kører mere økonomisk end nogle ældre biler.

Lanz3
Du skriver at du er imod de danske afgift fordi det er den højeste i verden, det er da et fattig argument, hvad med den høje skat? Vi har da også en af de højeste skatter i verden, men giver det folk ret til at snyde i skat hvis man synes den danske skat er til grin?

BTW. Håber du har en god løn fordi det kunne godt komme til at koste et klip eller 2 i den bil :wink:
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Zukot skrev:BTW. Håber du har en god løn fordi det kunne godt komme til at koste et klip eller 2 i den bil :wink:
Bare rolig. Pinkshadow sælger gerne bare prisen er god nok.

...
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Haha, ja lønnen kommer ikke til at fejle noget ;)

Ja jeg skriver jeg er imod dem, men det er nu ikke begrundelsen for at jeg ville købe en bil i Sverige. Årsagen er der kan spares RIGTIG mange penge, intet andet.

Jeg syntes det er fint vi har en høj skat, det er et af fundamenterne for et godt velfærdssamfund, det kunne aldrig falde mig ind at stemme på et parti, som ville nedsætte skatten eller andet for at spare på de ting, som gør Danmark til et super land at leve i :)

Men jeg syntes nu stadig de afgifter er for høje! :(
Besvar