Må nok tilstå at jeg giver Lanz3 lidt ret i om det kommer lidt ud på et om man køber en bil uden afgifter eller støtter sort arbejde.
Jeg går ikke ind for nogen af delene.
Men vil stadig takke ja, hvis jeg kunne få en til at gøre rent for 80 kr i timen. Og når jeg har været ude og lave en pc så oplyser jeg det hellere ikke til skat.
Jeg tjener ikke så meget ved at lave pc'er 4000-6000 om året og hvis jeg havet en til at gøre rent vil det nok blive en 10.000 om året.
Så er jo stadig en pæn sjat de går glip af.
Men det er jo ingen ting i forhold til hvad mange andre tjener, er jo håndværker der bliver ansat med en 120/50 løn det sige 120 oplyst og 50 sort i timen, det er et eks. jeg fik fra en ven nogen år tilbage så tallene har nok ændre sig. Men det her løber jo virkeligt op.
Nu kommer jeg snart frem til pointen

En håndværker kan snildt tjene 100.000-200.000 kr om året sort men så længe vi kan få lidt billigere arbejds kraf så er vi glade. Men hvis der er en som køber en fed bil i sverig hvor han har sparet 400.000 kr i afgifter så har vi ondt i røven for det gavner jo ikke os... og der skal ikke meget lommeregner til for at se hvem der er den størreste udgift for systemet over 4 år.