En lille debat: 5 års fildeling og "tyveri" her på

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
VioLogic
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af VioLogic »

Nu kan jeg ikke række hånden op for at være en af de gamle og mest agtige ræve på CA, og ligeledes som en masse andre har jeg da primært brugt og startet med req forummet. Men lidt efter lidt, har jeg da brugt de andre fora mere end tidligere fordi der netop er plads til at folk kommer med noget sjovt, noget til debat, eller lignende.

Personligt bruger jeg musik req'en moderat, og skriver mig på listen af folk, der lytter og køber hvis det er noget værd. Det er en stor force på CA at se en masse nyt musik netop fordi der er en masse dj's der benytter CA, så vi almindelige dødelige har "indblik" i hvad der sker på næste uges charts. I mange tilfælde henter jeg en sang og tænker den er sgu fed og sidder og ta'r mig til hovedet når den kommer på Absolute Now Hot & Spicy Vol. 98 når den har ligget herinde i 2-3 mdr... men jeg kan desværre også godt følge at der de seneste 4mdr er kommet en væsentlig stigning af brugere der udelukkende bruger CA til at hente mainstream (uden at sige jeg aldrig selv benytter mig af muligheden)

Men udenfor music req området sidder der stadig den seriøse del af CA der bruger den til div. reviews, off-topics osv. Så i mine øjne er den udvikling, som Morten Kolding måske ser, er i music req delen, men det er CA; folk bruger den forskelligt efter hvor deres interesser ligger. De sidste par måneder er antallet af brugere rettet mod req'en blevet mere aktivt end den plejer, derfor synes jeg det er ærgeligt med de mange nye brugere "der fatter nada" eftersom jeg skal opstille mit eget filter over junk(i mine ører), mainstream og til det som interessere mig.

Hvis mit brug af CA hovedsageligt bestod af backstage, offtopic og hardware posts ville det ikke røre mig en hat med de nye medlemmer eftersom de holder sig til music... det er lidt ligesom puberteten man starter for oven i musik req'en og bevæger sig ned og ender i backstage (=hardcore members). Dermed ikke sagt man er barnlig eller noget for at checke req'en, men det er bare for at holde sig opdateret om ungdommen ;)
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

Indlæg af 9 »

Synes også at tråden udvikler sig som tænkt nu, hvilket er herligt :)
Og tak Sunshine..

Men så kunne jeg så bygge videre på diskussionen ved at spørge (nok mest henvendt til de gamle CAer) hvorfor det så ville genere jer at få Music Req. fjernet, og derved skabe en interesse omkring hvor vi køber vores plader, evt. ugentlige eller daglige pladeanmeldelser o.l.
Ville jeg kunne finde skide hyggeligt, men jeg har da indset at jeg står alene om denne mening ;)
Zukot
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Zukot »

Selvom music req areaet er der så er der jo ingenting der forhindre folk i at gå ind og lave en ugentlig pladeanmeldelse
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Tværtimod. Mit Review area savner aktivitet, selv om det er blevet bedre.

Som svar på dit spørgsmål omkring gamle CA'ere manglende lyst til at fjerne Request area, så går det for mit vedkommende på, at jeg selv bruger forummet engang imellem til nogle af de hard-to-find eller hard-to-buy requests, som jeg dukker op med engang imellem.

På samme måde som flere andre skriver. Så bruger de kun Req. area sjældent, men de bruger det.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

jeg syntes det er et godt forslag du kommer med morten.. og jeg er frisk på at prøve at fjerne det hvis det er flertal.. men request area skal så fjernes til fordel for anmeldelser, og snak om pladeshops mv. evt kunne CA lave deres eget online pladeselskab.. så alle vores hjemme producere kunne få mere feedback på deres ting?

jeg mener at have læst at det "kun" koster et 1 gangs gebyr at lægge sange til download på bla. TDC og iTunes??? men jeg er ikke sikker her..

dette er kun en brainstorm.. så flame løs
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

At lukke req area vil være det samme som at lukke af for hvervningen af nye medlemmer i en proffesionel fodboldklub. De gamle spillere holder altså ikke evigt, og de unge kommer ikke til hvis ikke klubben også afholder nogle sjove arrangementer engang imellem.

Og hvorfor skal jeg lave om på det CA som jeg elsker til fordel for endnu en ensporet dj-side hvor man åbenbart skal snakke om hvor man køber sit musik. Den slags sider findes der i forvejen et utal af. Helt ærligt så tror jeg nok at medlemmerne herinde ved hvor man køber musik, og gør de ikke så ved de i hvert fald hvor de kan spørge.

Har du lyst til at skrive pladeanmeldelser så er du hjertens velkommen til at bruge vores review area, som i øvrigt ikke begrænser sig til musik og film, endnu en kæmpe force ved CA som det ser ud i dag.

De ting du efterlyser ved CA findes her allerede.... tilbage står bare dit samvittighedsfulde "krav" om at få lukket req area....

Jeg tror det vil være lettere for dig at prøve at få oprettet et offtopic og et allround review area på et "seriøst" dj-forum, frem for at få CA til at lukke sit req area.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

... gør sådan ved forslaget om at nedlægge Request area :pottytrain5:

I skal være mere end hjertelig velkomne til at bruge review area til at anbefale plader (ligger lidt i navnet) og vi har Musik generelt til at diskutere pladeshops m.m.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Den dag man kan købe en normal cd til under 100kr, så lukker vi request area. :D

Jeg kan huske for 5-6 år siden hvor en cd kostede 130kr og så forsvandt afgiften og alle glædede sig til priserne skulle blive mindre, men hvad skete. Priserne steg.

Jeg er helt sikkert dobbeltmoralsk omkring mp3, men jeg synes musikbranchen er for sløve og dovne.

men fuck det. Jeg er stor fan af at man kan suge noget musik og købe det i butikken hvis man ønsker at støtte gruppen.

En del af charmen ved req area er at man kan spørge om nogle vanvittige ting og få svar på det og hvis man er heldig kan man få en til at rippe en gammel cd og lign.. se lige denne... syns sku den var ret griner: http://www.chartattack.dk/viewtopic.php?t=18663

I starten brugte jeg slet ikke req area, men nu er jeg begyndt at følge med og glæder mig over det bliver brugt osv
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Efterhånden så henter jeg et nummer eller to med jævne mellemrum i request area - mest af nysgerrighed.
Her vil jeg så som en af de få sige, at jeg køber IKKE særlig tit nummeret.
Det sker en sjældent gang, at jeg har købt albums af f.eks. Portishead, Massive Attack, Björk og andre. Men det er vist mest i størrelsesordenen 5-7 albums på et år. Singler er jeg helt holdt op med at købe.

Engang spillede jeg ude og købte mange CDer og singler. Havde vel lidt over 3 flyttekasse og så skulle jeg flytte til byen - væk fra de gamle - og manglede plads. Og tåbelig som jeg var og manglende omtanke, så smed jeg godt en flyttekasse singler ud og ihvert fald også en flyttekasse albums - senere har jeg har ægret mig over min tåbelighed. Kunne være blevet solgt til Accord eller givet væk til CA'ere... Eller bare blevet stående på mine forældres loft. Suk.

Men jeg er jo så nok en af synderene, der ikke støtter branchen voldsomt. Jeg synes, jeg har gjort det og jeg er udemærket klar over, at det ikke "tæller" sådan, at man kan købe for et hvis beløb og så bare kopiere for resten. Det er jo logisk. Men jeg føler ikke pladsen i budgetten, men sgu heller ikke glæden ved meget af musikken længere.

Ville jeg have det, så kunne jeg have brugt mere tid på at vedligeholde visse kontakter og "arbejde lidt for det" og så ville det ikke være mig svært at have adgang til ALT hvad min downstream på nogen måde kunne trække hver dag af musik i topkvalitet - men igen er det nok den dalende interesse for den nye musik.

80% af den musik jeg hører er musikken fra da jeg spillede - nemlig 97-03. Derudover så lytter jeg meget til www.pandora.com, da jeg synes konceptet er intet mindre end genialt - og så står den ellers på Danser med Drenge og lignende dansk musik.

Hovedsageligt er jeg herinde, fordi det er ganske hyggeligt tidsfordriv og fordi man har en masse bekendte gennem tiden her. Det er lidt ligesom den lille tegneseriestribe bag på aviserne. Det er ganske hyggeligt - og så elsker jeg at diskutere og debatere.... Specielt imod Mail. (Se jeg kan danse tægno - stadigvæk!)

Kom med svinerne - jeg venter - dog ikke spændt.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Hvorfor ikke bare holde sig fra CA hvis man ikke kan lide det?

Hvis der er så meget du er utilfreds med, så lav da dit eget bræt?
Billede
Brugeravatar
9

Indlæg af 9 »

Zlinky skrev:Hvorfor ikke bare holde sig fra CA hvis man ikke kan lide det?

Hvis der er så meget du er utilfreds med, så lav da dit eget bræt?
Godt input...
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

lad os alle skifte navn når vi finder ud af at folk har en anden holdning end en selv
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Når man kommer med sådan et forslag som du gør må man regne med at der kommer svar på tiltale. Det ville være det samme, hvis en DF'er til deres landsmøde kom med et forslag om at alle fremmede bare skulle lukkes ind...
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
9

Indlæg af 9 »

CCK^ skrev:lad os alle skifte navn når vi finder ud af at folk har en anden holdning end en selv
Jeg skiftede skam ikk navn fordi folk er imod mig.
Insinuerer at folk udfra mine tidligere indlæg godt kan regne ud at det er mig.
Først skiftede jeg over til mit eget navn, indså det var lidt dumt, så skiftede jeg til den her.

Men tak for det sarkastiske indslag.. Reddede min aften :wink:
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

9 skrev: Først skiftede jeg over til mit eget navn, indså det var lidt dumt, så skiftede jeg til den her.
Kan du så ikke skifte til et nick bestående af minimum 3 tegn istedet for at et 9tal tak.
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

9 skrev:Jamen synes bare det generelt er stemingen der er dalet.. :( Idioter kommer til og fatter nada.. osv...
Jeg er en smule uenig. Jeg vil godt kategorisere mig selv som en af "de gamle CA'er", og hvis man har været her længe nok vil man se at debatten bølger. Som så meget andet går det op og ned herinde, ind imellem er folk mere sure end ellers, men generelt går det ok for tiden.

Jeg har en teori om, at der ikke rigtig er kommet flere "børn" herind, men at mange af os bare er blevet ældre. Forummet har eksisteret længe efterhånden, men CA startede altså som en HTML-side med Aligator-downloads og den slags (åh jo).

Jeg synes det er virkelig ærgeligt når der dukker emner op der bare er sørgelige, eksempelvis de efterhånden lidt rigeligt med fremmefjendske tråde. Desuden er der måske en tendens til, at enkelte herinde tager egne holdninger for endegyldige sandheder. Det er jo et forum, hvor drøftelse af ting vel skal anses for at være et af hovedemnerne.

Men lad nu req'en blive. Jeg bruger den sådan set ikke mere, da min musiksmag er vandret en del fra gennemsnittet herinde, men hvis folk ynder at bruge det, så gør det endelig. Men tjek nu gængse kilder først. Det er ofte der kommer req's på ting som kunne skaffes hurtigere end at skriver herinde, ved bare at bruge lidt fornuft. Tro ikke at siden bliver mere "lovlig" af at fjerne det, for folk bruger jo CA til film og programmer, etc, også.

Den der regel med ikke at nævne releasegrupper er det ikke alle der forstår, og jeg aner ikke om den er i effekt endnu. Men så længe man stadig omtaler Nyest.Spil.2007.RelGruppe, så er det vel det samme som req-området. Vi linker jo kun til de der kedelige rapidshare-ting these days. Der bliver (mig bekendt) ikke hostet noget på Feffes server, eller hvor' fa'en CA egentlig bor efterhånden.

So, it's all good. Det går op og ned (også med aktiviteten fra min side), men jeg kan stadig godt li' at være her. Oftest.
Feffe skrev:Den dag man kan købe en normal cd til under 100kr, så lukker vi request area. :D
CDwow.co.uk :wink:

P.S. Nu vi er i gang, hvad sker der lige for 5 år? Det må da være mere... NCO, hvornår var det nu det var?

http://www.chartattack.dk/viewtopic.php?t=11102

http://web.archive.org/web/200112151846 ... m.to/chart

http://01.chartattack.dk/
- Darkheart -
We fools who love...
mickon

Indlæg af mickon »

9 skrev:Movies area:
Kunne jeg måske godt se at vi skulle lukke, og så alligevel ikke, da man også kan diskutere film i denne sektion
at fjerne den ville være et direkte angreb mod QrazyLeg jo :/?
i'm the juggernaut, BITCH!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

*snøft* mine elskede film...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Nå, men så fik jeg da lige brugt 37 min på at læse hele skidtet.

Jeg synes det er fint med req area, hvis der er folk som vil bruge det.
Jeg er aldrig inde og kigge, tror jeg måske har lavet et enkelt req igennem de sidste mange år. Men genere mig ikke på nogen måde andre bliver fodret med musik her inde fra.
Må nok også tilstå jeg hellere ikke rigtig køber noget musik.
Men henter lidt i ny og næ. Har ikke rigtig noget at bruge en musik skive til hvis det ikke er mp3. Da jeg kun bruge det i min bil og hus.

Har ikke noget problem med at gå i min CA polo'er... pga der er et req area. efter som det ikke er noget jeg bruger. Lidt det samme med jeg ikke har noget problem med at sige jeg godt kan lide trance, selv om mange tænker stoffer med det samme, for det er ikke noget jeg bruger.

9
Jeg forstår bare ikke hvorfor du mener det skader Boardet. Der er jo ikke rigtig nogen som har brokket sig eller kommet med anmeldser, sådan i stor stil.

Jeg kigger bare forbi for hyggen skyld. Og har da også været med til et par fester efterhånden.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

QrazyLeg skrev:*snøft* mine elskede film...
heh.. du er ik den eneste der elsker film ;).. jeg har oss lige en periode en gang imellem hvor jeg køber alle mulige film :)..
Besvar