Rejsepas!

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Rejsepas!

Indlæg af Lanz3 »

Hejsa
Jeg skal ud og rejse her d. 16/4, og opdagede idag mit pas udløber om 2 måneder. Jeg læste i informationer omkring landet (Thailand), at passet minimum skal have 6 måneders løbetid for at man kan rejse derind. Nogle der ved om man skal have et helt nyt pas, eller bare et stempel af en slags? ;)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

tror ikke du skal spilde din tid herinde, få din røv afsted ud og snak med folk der ved noget om det.

Pas er ikke noget man normalt lige får lov til at fornye fra dag til dag. Slet ikke hvir årsagen er "jeg kiggede ikke lige"
nesia

Indlæg af nesia »

Jeg fik engang lavet et midlertidigt pas (det får du med fra kontoret med det samme), damen der skrev det spurgte bare hvor jeg skulle hen og hvor længe jeg skulle opholde mig der og så fixede hun et pas på nul komma fem.

Så som Mail siger, få røven ned på dit lokale motorkontor (er det ikke dem der fixer sådan noget?)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Du skal bare ned til politiet. Så får du noget midlertidligt noget. Var ude og rejse med min klasse men der var en dreng som ikke havde pas da han kom fra Rusland, så fik han bare et midlertidligt et. (:
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

vi havde 2 som ikke kom med til Skotland da de ikke fik fornyet deres pas.

Derfor jeg altid sørger for at tjekke sådan noget når jeg bestiller en rejse.
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Der er også forskel på hvad destinationslandet kræver af dit pas. Nogle kræver et års gyldighed eller mere, mens andre ikke har nogle krav.

Men som de andre siger, så spørg på politistationen/motorkontoret/paskontoret.
Billede
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

altså nu udløb mit pas i sommers... er der noget sted i loven, der står noget om at jeg ska have det fornyet inden for en vis tidsgrænse ?
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

DjMail skrev:vi havde 2 som ikke kom med til Skotland da de ikke fik fornyet deres pas.

Derfor jeg altid sørger for at tjekke sådan noget når jeg bestiller en rejse.
Har haft en del andet at se til, som har været lidt mere vigtigt. Men ja det er fucket, men kunne godt være nogle der vidste noget, som kunne berolige mig i aften ;)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Maunus skrev:Du skal bare ned til politiet.
Ikke mere - det er overgået til kommunerne.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

nco skrev:
Maunus skrev:Du skal bare ned til politiet.
Ikke mere - det er overgået til kommunerne.
Lige præcist... Og man får et brev som reminder om at man skal til at bestille et nyt pas..
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Man kan snildt få forlænget sit pas med en vis tid - mener op til et år. Men om de godtager det uden for EU, det er jeg mere tvivlende overfor. En ting er sikkert, skal du til USA, skal dit pas være 100% opdateret, der er de godt nok blevet strikse :S
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Har en kammerat som skulle hente og forny sit pas på Kommunen. Det samme med kørekort, dem henter man også, eller får lavet på kommunen nu.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Så vidt jeg ved, så er det muligt at få et fuldt ud gyldigt, men midlertidigt pas i lufthavnen, hvis man har glemt sit pas, men jeg siger dig - det er IKKE billigt.
Ellers er det muligt at bestille et nyt pas og betale for at få det haste behandlet, men det er ikke en garanti for at du har det til tiden.

Sidste jeg fik nyt pas bestilte jeg nyt og fik det 5 dage senere uden at det var en hastesag.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

dwr skrev:Sidste jeg fik nyt pas bestilte jeg nyt og fik det 5 dage senere uden at det var en hastesag.
Var det så i perioderne op til ferier? For hvis ikke, så er det meget normalt :)
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det var den 5 dec. 2006. Så det er vel lidt op til ferien.. Mange - ligesom jeg - tager jo ud at rejse i julen.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar