Jeg skal ud og rejse her d. 16/4, og opdagede idag mit pas udløber om 2 måneder. Jeg læste i informationer omkring landet (Thailand), at passet minimum skal have 6 måneders løbetid for at man kan rejse derind. Nogle der ved om man skal have et helt nyt pas, eller bare et stempel af en slags?
Rejsepas!
Redaktør: Moderators
Rejsepas!
Hejsa
Jeg skal ud og rejse her d. 16/4, og opdagede idag mit pas udløber om 2 måneder. Jeg læste i informationer omkring landet (Thailand), at passet minimum skal have 6 måneders løbetid for at man kan rejse derind. Nogle der ved om man skal have et helt nyt pas, eller bare et stempel af en slags?
Jeg fik engang lavet et midlertidigt pas (det får du med fra kontoret med det samme), damen der skrev det spurgte bare hvor jeg skulle hen og hvor længe jeg skulle opholde mig der og så fixede hun et pas på nul komma fem.
Så som Mail siger, få røven ned på dit lokale motorkontor (er det ikke dem der fixer sådan noget?)
Så som Mail siger, få røven ned på dit lokale motorkontor (er det ikke dem der fixer sådan noget?)
Har haft en del andet at se til, som har været lidt mere vigtigt. Men ja det er fucket, men kunne godt være nogle der vidste noget, som kunne berolige mig i aftenDjMail skrev:vi havde 2 som ikke kom med til Skotland da de ikke fik fornyet deres pas.
Derfor jeg altid sørger for at tjekke sådan noget når jeg bestiller en rejse.
Man kan snildt få forlænget sit pas med en vis tid - mener op til et år. Men om de godtager det uden for EU, det er jeg mere tvivlende overfor. En ting er sikkert, skal du til USA, skal dit pas være 100% opdateret, der er de godt nok blevet strikse :S
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Så vidt jeg ved, så er det muligt at få et fuldt ud gyldigt, men midlertidigt pas i lufthavnen, hvis man har glemt sit pas, men jeg siger dig - det er IKKE billigt.
Ellers er det muligt at bestille et nyt pas og betale for at få det haste behandlet, men det er ikke en garanti for at du har det til tiden.
Sidste jeg fik nyt pas bestilte jeg nyt og fik det 5 dage senere uden at det var en hastesag.
Ellers er det muligt at bestille et nyt pas og betale for at få det haste behandlet, men det er ikke en garanti for at du har det til tiden.
Sidste jeg fik nyt pas bestilte jeg nyt og fik det 5 dage senere uden at det var en hastesag.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.