Vi slutter af med Coldplay, der ifølge omkring 30 læsere synger: 'Jeg sked, åh ja, jeg sked en bums' i stedet for 'You're skin, Oh yeah you're skin and bones'.
misforståede sangtekster..
Redaktør: Moderators
-
Ocean
- CA Ninja Turtle
- Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...
misforståede sangtekster..
Faldt lige over dette link: http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article258475.ece synes det er alt alt for sjovt og ville gerne dele det med jer... 
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Mener at det var Breinhold og Søn på P3 i tidernes morgen havde klippet alle sådanne sjofle ting ud og mixet ind i et nr. Der var det b.la. Rocazino med deres "Det var en bøsse fest og nu er vi gået" Kan dog ikke huske hvad de rigtigt synger 
EDIT! Fandt det her:
EDIT! Fandt det her:
Det var en dødsyg fest
så nu er vi gået
nu er vi kun os to
det er nat i byen
og vi har delt en øl eller to
Kan huske "back in the days" at vi grinte meget over:Piger er ganske vist skønne, men det værste kan jo komme op i dem, hvilket denne mondegreen viser. I 'Eiffel 65's' 'Blue', lyder teksten 'I'm blue, da ba dee, da ba dei', men Anne Mettes veninde sang 'I'm blue, I will beat up a guy.'
Im blue. I will bleed, i will die.
haha..PsyClone skrev:Kan huske "back in the days" at vi grinte meget over:Piger er ganske vist skønne, men det værste kan jo komme op i dem, hvilket denne mondegreen viser. I 'Eiffel 65's' 'Blue', lyder teksten 'I'm blue, da ba dee, da ba dei', men Anne Mettes veninde sang 'I'm blue, I will beat up a guy.'
Im blue. I will bleed, i will die.
Det er jo kun den personlige formue der skiller Peter Asschenfeldt fra Rudi Frederiksen.
Marge: You do remember your promise to the children, don't you?
Homer: I sure do! When you're 18, you're out the door!

Marge: You do remember your promise to the children, don't you?
Homer: I sure do! When you're 18, you're out the door!

-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Hehe.. det er god værkstedshumor.. 
En anden god en er fra sidste vers i "Et barn er født i Bethlehem":
"Ham være pris til evig tid,
evig tid,
for frelser bold og broder blid!
Halleluja,
halleluja!"
Prøv at syng tredje linie bare en smule hurtigt..!
evig tid,
Halleluja,
halleluja!"
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
Ocean
- CA Ninja Turtle
- Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...
Ha Ha julen den er da lidt pervers...TheJackal skrev:Hehe.. det er god værkstedshumor..
evig tid,
Halleluja,
halleluja!"
Men må indrømme at jeg i Madness - Our House tit er kommet til at synge Bauhaus, og ved at jeg ikke er den eneste!
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Det er du ikke, står også inde på Ekstra Bladets sideOcean skrev:Men må indrømme at jeg i Madness - Our House tit er kommet til at synge Bauhaus, og ved at jeg ikke er den eneste!
Der er nu også nogle gode på denne side:
http://www.ambassen.dk/ord/sang.php
R: I'm blue (da ba dee, da ba da...)
F: I'm blue, if I was green I would die, if I was green i would die...
(Eiffel 65)
Los Lobos – La Bamba
R: "Ay arriba y arriba, por ti seré, por ti seré, por ti seré"...
F: "Jeg River Jeg River, På Tisselem På Tisselem "
Nik & Jay - Nik & Jay
R: ”Bounce med os når det går”…
F: ”Bageren Smager Snot i går”
Hurtigere klovn, hurtigere..
det minder mig om at jeg er sulteneb.dk skrev:'We're going to eat pizza' - som et alternativ til 'We're going to Ibiza'
oss meget grinerneb.dk skrev:Nephew synger ikke 'Du er super ligeglad med et velcro spejl', men derimod 'Du er superliga med et Worldcup smile...
Jeg husker også Eiffel 65... Måske det nummer der har flest forskellige versioner af omkvædet i nyere tid...
Jeg husker at jeg hørte nogen synge im blue, jeg kan lide lappegrej, jeg kan lide lappegrej.
Der har også været andre men det er den eneste der hænger fast
Ronan Keating bliver også rimelig bizart misforstået Ronan Keatings 'Life is a rollercoaster - you just gotta ride it' som 'Life is a Holocaust - you just got to fight it'.
Det her har jeg også taget mig selv i at synge en gang 'You're in Miami now' - en mere strandvenlig version af af Status Quo's 'You're in the army now'.
Jeg husker at jeg hørte nogen synge im blue, jeg kan lide lappegrej, jeg kan lide lappegrej.
Der har også været andre men det er den eneste der hænger fast
Ronan Keating bliver også rimelig bizart misforstået Ronan Keatings 'Life is a rollercoaster - you just gotta ride it' som 'Life is a Holocaust - you just got to fight it'.
Det her har jeg også taget mig selv i at synge en gang 'You're in Miami now' - en mere strandvenlig version af af Status Quo's 'You're in the army now'.
Er det fordi jeg er mørk, du ikke kan lide mig?
Æhmm - lige en side bemærkning. Det var nu godt nok Brdr. Bolland der i 1983 lavede "You´re in the army now". Dengang var den et rimeligt stort hit. Status Qou - genindspillede melodien i 1986 - hvor den toppede på hitlisterne. Jeg foretrækker Bollands udgave, men Status Quo´s er da ganske ok.IdEaL skrev: en mere strandvenlig version af af Status Quo's 'You're in the army now'.
Den dårligste udgave jeg har hørt af dette nummer, er den finske udgave med Meiju Suvas. Der hed den: Kun lähdet armeijaan.
Så vil jeg altså heller høre på en cola dåse i en blender......
Nå - det var lidt off topic. Bare mig der er lidt gal med musik historien
Zivago
I det gamle 80ér hit - Jonathan af Back to Back, er der rigtigt mange der synger forkert på en bestemt linie i andet vers.
Den rigtige tekst er:
Jonathan bor til leje
På værelse hos en bekendt
Der altid har besøg om natten
Når han kommer hjem
Og når han lægger sig i sengen
Stille falder hen, ja
Så ligger han og drømmer om
At livet er hans ven
Men mange tror, at der i linie 2 synges: på værelse hos fru Klem.
Det lyder da godt nok også sådan, når man hører melodien. Men lytter man rigtigt efter, hører man den rigtige tekst - som også er nævnt på diverse pladeomslag - lyrik sider osv.
Zivago
Den rigtige tekst er:
Jonathan bor til leje
På værelse hos en bekendt
Der altid har besøg om natten
Når han kommer hjem
Og når han lægger sig i sengen
Stille falder hen, ja
Så ligger han og drømmer om
At livet er hans ven
Men mange tror, at der i linie 2 synges: på værelse hos fru Klem.
Det lyder da godt nok også sådan, når man hører melodien. Men lytter man rigtigt efter, hører man den rigtige tekst - som også er nævnt på diverse pladeomslag - lyrik sider osv.
Zivago