Eragon

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
nco
Site Admin
Kontakt:

Eragon

Indlæg af nco »

Jeg kommer netop fra Empire Bio og har set Eragon. Jeg er lamslået. Jeg er rystet. Jeg kan ikke rigtigt skrive mere om den her film, før end jeg har sovet på den. Men gå IKKE ind og se den. Den er ELENDIG.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

De traliers jeg har set, virker den heller ikke noget for mig, så havde heller ikke planer om at ta' ind og se den...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg havde glædet mig som en sindsyg ellers :( Så det er jeg ked af at høre. Havde håbet på at den lave score på IMDB blot var et af popverdenens mange eksempler på alt for ofte uretfærdige og uforståelige domme.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Har hørt fra nogen, som har set den, at den var et totalt rip-off af Ringenes Herre, men eftersom jeg ikke selv har set den (og heller ikke agter det), kan jeg ikke sige mere end det.
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

tja hvad kan man sige.. de har tænkt sig at lave 3 film i serien... så lidt LOTR plagiat er der vel..
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Nu har jeg fået sundet mig lidt på den. Men jo, det er en dårlig film. Eller det gør min smag den hvert i fald til. Jeg vil så sige til Eragons fordel, at jeg var heller ikke til LOTR, og Eragon spiller kraftigt videre på LOTR-konceptet med riddere, magi og alt det andet eventyr-pladder.

Jeg tog mig selv i at sidde og sove i går under filmen. Det har jeg aldrig før oplevet i en biograf, og så træt var jeg heller ikke. Min kæreste brød sig nu heller ikke om filmen, så det var ikke kun mig der var helt afsporet.

En enkelt CA-stjerne kan det blive til. Det må være for dragen (inden den begyndte at snakke) og så at nogle af effekterne er ok (men er set før). Vent til den kommer på nice-price om nogle år. Makværk!

:1af5
nco\\ CHART ATTACK 1999
Cardio
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Indlæg af Cardio »

Den ser også pænt kedelig ud.
Billede

<i>Cardio © 2004 - 2006 All Rights Reserved</i>
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Hoopstar skrev:tja hvad kan man sige.. de har tænkt sig at lave 3 film i serien... så lidt LOTR plagiat er der vel..
Bogen er ok, og det er nok lidt unfair at kalde den et plagiat - det er jo bare en genre. Det er snarere en blanding af Star Wars og LOTR og lidt andet. Dog bliver det bare så tydeligt i filmen, fordi de har kappet de ting som var "dens egen".

Så ja, også stor skuffelse herfra. Jævnt middelmådig film, helt sikkert.
- Darkheart -
We fools who love...
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Tak for advarslen :) Har selv kun set forfilmen til den i biografen, og der vækkedes ikke just den største trang, til at komme ind og se den. (At jeg sad der med kraftige tømmermænd, gjorde det nok ikke bedre:) )
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

nco skrev:magi og alt det andet eventyr-pladder.
:cry:

Den sætning sårede mig dybt og inderligt. Jeg er SW og LOTR addict og så kalder du hele min verden for pladder... 8O
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Har også været inde og se den...

For mig virker det som en ren monnymaker...

Man kan gætte helevejen igennem filmen hvad der vil ske. Som om de har prøvet at lave lidt harry potter for børne og lotr til de ældre, og det synes jeg er gået helt i vasken for dem.

Da den så enlig stopper, så føler jeg at jeg kun har set 70 % af en film, den har bare ikke givet mig nok. måske hvis de sidste 30 % havet været med så kunne den få lidt bedre

:2af5
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

QrazyLeg skrev:Jeg er SW og LOTR addict og så kalder du hele min verden for pladder.
Det er jeg ked af. Men nu har jeg givet de film en chance så mange gange, og hver gang er jeg faldet i søvn til dem. Jeg kan virkelig ikke blive fanget af dem og har aldrig set en komplet LOTR-film.

Men jeg giver da gerne genren en chance til. Kender du til nogen gode begynder-film?
nco\\ CHART ATTACK 1999
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

nco godt at høre jeg ikke er alene med min indstilling til LOTR filmene og den genre.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Ved ikke om det er en begynderfilm, men jeg bliver altid i godt humør af at se Willow med Val Kilmer og ham dværgen jeg ikke kan huske navnet på.

Specielt når man tænker på, hvornår filmen er fra smiler jeg endnu mere.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Dværgen hedder Warwick Davis. Meget pudsigt du lige nævner den for jeg skulle selv til at foreslå den. I samme poppede ende af filmskalaen er Dragonheart, hvor Sean Connery leverede stemme til dragen og endelig vil jeg da også mene at Harry Potter er glimrende eksempler på gode film. De nyere film er bestemt ikke for børn. Det er historierne for mørke til.

Asiaterne kan også det der med de gode eventyr. Filmene Seven Swords og The Myth er superstærke eventyrfortællinger :) Sidstnævnte er i den mere komiske og moderne afdeling
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg tror Harry Potter må blive den første så. Mener faktisk jeg har set Dragonheart engang på TV3.
nco\\ CHART ATTACK 1999
IdEaL
Geografisk sted: Nok ikke Cuba

Indlæg af IdEaL »

Hvis det på et tidspunkt bliver til en bog, så var Hobbitten måske en mulighed for så kan man ligesom forstå Gollum og ringen og alt omkring LOTR... Tror ikke jeg havde synes den var nær så god uden at have læst Hobbitten til en boganmeldelse (sidste jeg lavede nogensinde)
Er det fordi jeg er mørk, du ikke kan lide mig?
Arne

Indlæg af Arne »

Folk siger det er en børnefilm? Passer det?

Også hørt de kun har statset på Special Effects og ikke på historien? For bøgerne er sq da okay :)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Arne skrev:Også hørt de kun har statset på Special Effects og ikke på historien?
Det passer meget godt. Historien sutter totalt, men der er da okay effekts i. Men dog intet nyt og banebrydende.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Besvar