http://www.dumpalink.com/media/11623596 ... f_drowning
Hvor går grænsen for om noget er kunst?
Altid det samme spørgsmål, aldrig noget svar...
The art of drowning
Redaktør: Moderators
Det mener nogen jo er kunst. Lidt ligesom karpeudtillingen på Trapholtmuseet - nogen mente det var kunst, andre mente det var grotesk.
Klippet der minder i øvrigt en del om en film, som jeg ikke kan huske hvad hedder (mener den er fransk), hvor man er på en restaurant, og så skal en tilfældig gæst udpege en af 4 personer (mor, far, søn, datter) der skal druknes. Stygt, stygt, men rent filmisk er den kanon (har mediefag som studieretnigsfag på gymnasiet, er derfor en del inde i det).
Klippet der minder i øvrigt en del om en film, som jeg ikke kan huske hvad hedder (mener den er fransk), hvor man er på en restaurant, og så skal en tilfældig gæst udpege en af 4 personer (mor, far, søn, datter) der skal druknes. Stygt, stygt, men rent filmisk er den kanon (har mediefag som studieretnigsfag på gymnasiet, er derfor en del inde i det).
Nogen der hørte P3 den anden dag? Der havde de nemlig samme debat - altså om hvornår noget er kunst eller ej.
Min egen holdning er at det kan kaldes kunst (jeg behøver ikke at kunne lide det) når det påvirker modtagers følelsesregister og afsender har en mening med (kunst)værket.
Min egen holdning er at det kan kaldes kunst (jeg behøver ikke at kunne lide det) når det påvirker modtagers følelsesregister og afsender har en mening med (kunst)værket.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Du har ganske ret. Husk på hvilken foragt Picasso f.eks. mådte da han malede sine billeder. Den har, hvis muligt, været langt større end den der opleves i dag. Men der er vel ingen af os i dag, der vil mene at Picasso ikke er kunst?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!