Jeg har tænkt mig at skrive i historie i den større skriftlige opgave, men er fuldstændig lost med hensyn til emne..
Er der ikke nogle der i sin tid har skrevet sso, og kan huske deres hovedemne?
Mangler bare lidt inspiration..
Bitte!
Redaktør: Moderators
Skrev i afsætning, så noget konkret kan jeg ikke hjælpe dig med.Cecil skrev:Hej alle..
Er der ikke nogle der i sin tid har skrevet sso, og kan huske deres hovedemne?
Bitte!
Hvis menneskerettigheder er det emne du gerne vil berøre, kan du f.eks udvælge et land. Det er jo så vigtigt at landet på den ene eller anden måde har undetrykt sit folk.Cecil skrev:Jeg er åben for ideer, så hvis du har nogle Casper, så ville det være rigtig rart..
Det handler vel ikke kun om det? Det er da langt fra sikkert at bare fordi du skriver om årsagen til første verdenskrig (en tjekkisk politiker blev skudt) så har du lige et 11-tal. En af mine venner skrev f.eks. om golf-krigen og han endte på det føromtalte 11-tal. Det er jo ikke det mest nyskabende emne.Casper skrev:Men husker tydeligt devicen fra vores lærer: SKIL DIG UD FRA MÆNGDEN!
Selvfølgelig ikke... men er du endnu en i mængden, skal din opgave være rigtig god for at få en ordentlig karakter. Ellers risikere du at få en middel/under middel karakter, hvis ikke du virkelig beviser at du er 110% hjemme i de stof. Og chancen for at sensor kender stoffet efter måske 50 opgaver om emner, er jo ganske stor.QrazyLeg skrev:Det handler vel ikke kun om det?Casper skrev:Men husker tydeligt devicen fra vores lærer: SKIL DIG UD FRA MÆNGDEN!