Logitech Z-5500

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Hoopstar

Logitech Z-5500

Indlæg af Hoopstar »

Nogen der har købt dette fede surround anlæg?? ville gerne høre hvad folk har at sige om det! om de er tilfredse eller de har fundet nogle fejl ved det??
overlord
Geografisk sted: DK

tommel up!

Indlæg af overlord »

Jeg har modellen fra Logitech, z-680. Jeg kan se udfra specifikationerne at disse 2 modeller er tæt på at være ens. Mine kan klare 100db, hvor dem du har i kikkerten kan klare 93.5 (ifl. edbpriser).

For det første ser z-5500 total frække ud. 505 watt RMS trækker rimelig meget, så har du et lydkort der kan udnytte modellen ville jeg klart vælge den.

Om det er musik eller film, så brager de bare derud af. Især film er vildt fedt at se. Det giver en ekstra dimension at se dem på din computer ;) Personligt foretrækker jeg at sætte højttalerne til mit widescreen, men smag efter behag. Der er forresten også lidt sjovere at have en xbox eller os2 hvis du sætter sådan et sæt til, i stedet for lyden fra dit tv.

I min model, z-680, var der fejl i en del modeller der var blevet sat på markedet med gammel firmware. Jeg tror næppe Logitech har begået den fejl én gang til 8)

Held og lykke med dine overvejelser, jeg kan varmt anbefale skidtet :P
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Har ikke set det eller hørt det, men min holdning til surroundsæt er at det kun skal bruges til at se film på. Lige så snart man skal komponere musik eller høre musik så skal man have sin forstærker og sine respektive højtalere sat til. Selvfølgelig skal man dertil have et godt lydkort med coax-udgang. Dette kunne være Creative Audigy 2 NX, som har sådan en, og dermed kan den tilsluttes forstærkeren direkte igennem dennes coax-indgang (kommer selvfølgelig an på hvilken forstærker man køber). Coax giver den bedste lyd overhovedet, da den kun bliver omformert én gang, i modsætning til analog stik, som mange bruger.

Selv har jeg lige bestilt Yamaha NS-555 højtalere og vil gerne have Yamaha RX-V1500, som har alle indgange man behøver.

Hvis man kun skal se film er et surroundsæt helt fint. Men hvis man gerne vil spille og lave musik, så skal man altså op i den dyre ende. Med lydkortet, forstærkeren og højtalerne (2 stk) ryger vi op i omkring 10.000, men til gengæld har man så noget der sparker røv. Jeg regner ikke med at få brug for mine subwoofere overhovedet selvom jeg har 3 stk.

Men det er jo op til den enkelte hvad man vil bruge af penge :) Jeg foretrækker bare at bruge det der skal til og så få det bedste til det hele. Siger ikke at dit surroundsæt er dårligt på nogen måde. Kun at du ville få en meget større oplevelse på den anden måde.
overlord
Geografisk sted: DK

Indlæg af overlord »

Der sidder også en forstærker i sættet.

Det kommer selvfølgelig an på ens behov, men 505 rms watt er imo rimelig meget, så har du som ovenstående nævnte et godt lydkort, så får du masser ud af købet ;)

Det er et super alternativ til at høre musik. Brug 3000,- på sættet + lydkort og få power til de flestes behov, eller brug 10.000,- på "rigtigt musik udstyr", det er op til pengepungen...
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

det lyder da som om jeg bliver helt tilfreds med det.. har endnu ikke fået sat det ordentligt op da jeg er igang med at flytte i lejlighed, meen det kommer snart.. Har anskaffet mig en Audigy 2 kort så det burde jo også hjælpe på lyden.. glæder mig sq meget til at høre det..
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

overlord skrev:Der sidder også en forstærker i sættet.
Der sidder altid en indbygget forstærker i sådan et sæt. Men spørgsmålet er altid om hvordan det hele bliver udnyttet, og hvilken kvalitet højtalerne er i. Men nu da det er Logitech og den høje pris tvivler jeg ikke på, at kvaliteten er i orden
Hoopstar skrev:Har anskaffet mig en Audigy 2 kort så det burde jo også hjælpe på lyden..
Det vil hjælpe MEGET på lyden. Selvom de fleste motherboards i dag har et indbygget 16-bit lydkort, så kan man altså sagtens høre forskel til et 24-bit. Men igen.. Man får mest ud af lyden via en coax ud/ind-gang.. Hvad er det for et Audigy 2 du har købt? Der er jo flere af slagsen ;)
Besvar