Nedskæringer på uddannelserne!

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Tjilloh

Nedskæringer på uddannelserne!

Indlæg af Tjilloh »

Hvad er jeres menning om dette ???

Der er jo mange her inde på bordet som er under uddanelse så dette påvirker jo mange af os.. Var selv inde ved Christiansborg igår for at demonstrere. SÅ ville høre om der var som måske også havde været der???

Jeg synes Ulla Tørnæs er ret latterlig. HUn blev også buet ud da hun skulle holde sin tale, som hun aldrig kom igang med da raserriet tog fat i hende og hun stod og skældte ud.

Her er nogle af de forringelser regeringen har tænkt sig:

-Fjerne kvote 2. (hvilket jeg synes er en rigtig dårlig ide fordi det er meget effektivt hvis man ikke lige får det gennemsnit som kræves af den uddannelse man vil ind på.
- Højere klasse kvotienter.
- Brugerbetaling (den ligger på 165 kr,- pr år, men den vil helt sikkert stige)
- Mindre penge pr. elev
- Moms på bøgerne skal fjernes
.....

Her er to artikler fra gårsdagens strejke:
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=312246/
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.i ... eID=263922

Fatter ikke de bliver ved med at skærre ned på vores uddanelse for vi er danmarks kommende udvikling.
Senest rettet af Tjilloh 06 okt 2004, 16:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg synes Ulla Tørnæs er ret latterlig. HUn blev også buet ud da hun skulle holde sin tale, som hun aldrig kom igang med da raserriet tog fat i hende og hun stod og skældte ud.
Hvem er den latterlige part her synes du? Jeg synes det er dem der buh'er en taler ud fordi de ikke er enige. Hvis I (de demonstrerende studerende) vil tages seriøst som voksne mennesker må I sq også opføre jer sådan.
Fjerne kvote 2. (hvilket jeg synes er en rigtig dårlig ide fordi det er meget effektivt hvis man ikke lige får det gennemsnit som kræves af den uddannelse man vil ind på.
Kvoterne er sat efter hvad der kræves og efter hvor populær uddannelsen er. Hvis der er mange ansøgere til en uddannelse, så sættes kvoten op på det pågældende uddannelsessted. Dette gøres bl.a. for at undgå en arbejdsløshed efter endt uddannelse, som koster staten (derved skatteyderne) endnu flere penge. Der er flere universiteter i Danmark der kræver den samme uddannelse. Og alle har forskellige kvoter. Så fordi en sjællænder, fynbo eller jyde ikke gider at flytte for at få en uddannelse så brænder han/hun ikke nok for det. Derforuden er der forskellige adgangskurser til en uddannelse man kan tage for at få den karakter der skal til. Det var jo også en mulighed.

Ang. klassekvotienter, så har den diskution nu stået på i ti år. Hver gang har folk ville strejke pga. det. Er uddannelserne blevet ringere? Næ...

Brugerbetalingen er da helt iorden. S.U. betyder Statens Uddannelsesstøtte. Hvorfor ikke selv betale for sine egne bøger og evt. hjælpemidler? Det er helt fair i mine øjne.

Derved så nedsættes de antal kr. der skal bruges pr elev for at have samme standart. Hvis de selv betaler en del af uddannelsen, så giver det sig selv de ikke skal bruges to gange.

Der er masser er brugerbetalte uddannelser og de går så vidt jeg er orienteret bedre end nogensinde. Det er klart en højere standard af undervisning der bliver sat der. Hvorfor? Fordi hvis folk selv betaler så yder de nok det mere end hvis det er betalt af skattefar.
----

Angående dit kildevalg, så vælg noget andet. Hverken Ekstrabladet eller BT har ret høj status inden for den politiske dagsorden pga. dårlig og ikke ret grundig journalistik. Da det er en politisk aktion I har gang i så burde du have referet til Berlinske, Politikken, Jyllandsposten, Information... Alt andet end dem. SE og Hør havde næsten været et bedre valg.

----

Jeg lægger ikke skjul på jeg er meget imod demostrationer. Det er folkevalgte personer der sidder i Folketinget, og vi har, som navnet antyder, selv valgt dem til at administrere hvordan det skal køres. Undskyldningen med at "Det vidste vi ikke" holder ikke en meter her. Det står bl.a. i partiprogrammerne der kan hentes på partiernes hjemmeside og andre offentlige steder. Det handler om at sætte sig ind i kampen inden man affyrer det første skud.

... Er klar på at blive flamet for den omgang her. Men det er min mening og jeg ændrer den ikke :wink:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: Nedskæringer på uddannelserne!

Indlæg af Down1 »

Tjilloh skrev:Jeg synes Ulla Tørnæs er ret latterlig. HUn blev også buet ud da hun skulle holde sin tale, som hun aldrig kom igang med da raserriet tog fat i hende og hun stod og skældte ud.
Det der er latterligt er, at man skulle tro i var små børn sådan som i opførte jer.

Nu antager jeg at du går på gym. Du skriver at de vil skære ned i penge pr. elev..Well news flash en elev på gym for 20.000,- kr pr. år mere end en HH elev dvs 60.000,- kr efter 3 år. Mangler gym. så penge? Ikke hvis du spørg mig. De kan bare ikke finde ud af at bruge dem rigtigt! Nu har jeg selv gået et år på HG, der var skole/stole/bøger/puterne etc. sq i top.
Nu er jeg så startet på gym der har de ikke bøger til alle i klassen! Kan du se hvad jeg mener?
Hvem er det der ALTID skal demononstrere? Det er folk på gym. De er altid klar..PPFF..Jeg er nok ikke den normale gym. elev :P Men de skulle tage sig sammen. De tror jo de kan få i hoved og røv. Sådan er det bare ikke i det virkelige liv.
Fatter ikke de bliver ved med at skærre ned på vores uddanelse for vi er danmarks kommende udvikling.
De tager bare de penge, gym i mange år har fået for meget!

Kan man ikke leve for den SU, der kommer ind på kontoen til den 1. Kan man vel finde sig et job? Mange af dem på gym bor jo hjemme hos mor og far :]

Lige til slut..Jeg var ikke med igår. Jeg gik med ind til byen, hvorefter jeg hoppede med den første bus hjem. Jeg kan ikke støtte op om sådan noget pjat!

Go flame me - i don't care...
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Tjilloh

Indlæg af Tjilloh »

QrazyLeg skrev:
Hvem er den latterlige part her synes du? Jeg synes det er dem der buh'er en taler ud fordi de ikke er enige. Hvis I (de demonstrerende studerende) vil tages seriøst som voksne mennesker må I sq også opføre jer sådan.
Jeg svarer lige hurtigt på dette og kommer med et længere svar senere, men har ikke tid nu da jeg er på vej ud af døren...

Ulla Tørnæs har taget en masse penge fra uddanelserne for at vi kan holde vores velfærdssamfund. De lover de vil sænke skatterne så der skal jo skæres et sted og det er på uddannelserne.
Det første hun gør da hun kommer er at hun provokere og siger at vi har fået fejlinformation angående nedskærringerne. Hun prøver at fortælle at hun har givet os flere penge men det holder på ingen måde.. HUn var så arogant at høre på (som der også blev udtalt i nyhederne på TV2)... Og det var derfor hun blev buet ud.. Det var ikke fordi folk ikke kan tage hende seriøst.. Der var stille og folk klappede da hun sagde vi var danmarks blomst for udviklingen. Hun begynder så at sige det var fejlinformation og råber det nærmest ud.. Så jeg forstår godt hvorfor de buer.

BAre lige mine hurtige ord...
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Hvad så hvis det ER fejlinformation? (jeg vil ikke være lille Peter fra 3.x, der har sat det her i gang så =) Jeg tror ikke på hun siger noget, der ikke passer.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Skoleelever der strejker, hvad skal nytidens ungdom dog blive til.. Sådan noget var slet ikke opfundet, da far her var ung, der makkede man ret eller fik prygl!!
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
T-Man
Geografisk sted: Sydøst på...
Kontakt:

Indlæg af T-Man »

JayJay^^ skrev:Skoleelever der strejker, hvad skal nytidens ungdom dog blive til.. Sådan noget var slet ikke opfundet, da far her var ung, der makkede man ret eller fik prygl!!
Måske, men hele samfundet udvikler sig hele tiden, og det har det altid gjordt...
Du så heller ikke tøser på 12-13 år, gå rundt i byen og ryge for 10 år siden...
Ikke sagt at det er en positiv udvikling, men ved ikke hvordan man skal kunne stoppe den...

BTW din alder.... ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvad med ungdomsoprørerne i 60erne, det var da også en ny milepæl for unge menneskers opførsel, eller tager jeg fejl..?
<HR>
<center>:)</center>
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Techno_Mann skrev: Du så heller ikke tøser på 12-13 år, gå rundt i byen og ryge for 10 år siden...
... Gjorde de nu for 10 - 11 år siden i min klasse :?

@ Tjilloh. Glæder mig til dit fulde reply :)
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

QrazyLeg skrev:
Techno_Mann skrev: Du så heller ikke tøser på 12-13 år, gå rundt i byen og ryge for 10 år siden...
Gjorde de også i min..
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
T-Man
Kontakt:

Indlæg af T-Man »

JayJay^^ skrev:
QrazyLeg skrev:
Gjorde de også i min..
Hmm synes jeg ikke at kunne huske når man gik op igennem byen, men det måske mig, men det var heller ikke hoved pointen i mit indlæg...!
<HR>
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nej det var selfvfølgelig ikke pointen. Pointen var vel at tiden ændrer sig og at 60'ernes ungdomsoprør har en stor del at sige i hvor godt vi har det i dag. Til trods for at mange ældre var imod, så fik de en masse ting gennemført. Du må gerne rette mig hvis jeg tager fejl.

Angående den pointe så har jeg følgende kommentar til den:

Det der skete i 60'erne havde intet at gøre med de strejker de laver i dag. Den gang var det et oprør mod det såkaldte borgerlige og polerede selskab. Det var en frigørelseskamp for sociale anliggender. Det de strejker for i dag er jo luksusproblemer. Pivpiv vi skal måske selv betale for vores bøger, vi får måske mindre i S.U. end tidligere, vi er for mange i klasserne til at vi kan få ordentligt tid til hjælp hos læreren. Sjovt nok også er det gymnasierne der strejker til trods for at de får en del mere pr. elev i tilskud i forhold til alle andre uddannelsessteder, som Down\\ også korrekt nævner.

Vi lever i dag i et land med verdens højeste S.U. At eleverne så er så torskedumme at tro det står for "Hjælp til at drikke sig plakat fuld hver weekend og gå i dyrt mærketøj mens jeg bor hjemme" er jo ikke politikernes skyld. Angående undervisningstiden hos den enkelte elev så indførte man AFEL (Ansvar for egen læring), for ca. 7 år siden i uddannelsesbekendtgørelsen. Eleverne viser jo de godt kan tage ansvar for at brokke sig. Hvorfor så ikke også for egen uddannelse. Det er jo trods alt deres egen fremtid og ikke naboens. Kan man ikke selv finde ud af at læse sit pensum, skulle man nok overveje en anden uddannelse der interessere en. AFEL blev godt modtaget dengang og det var på opfordring fra elever at den blev sat i kraft. Netop fordi man dengang mente at læreren ikke lod eleven tage sit eget initiativ. Så ja jeg kan godt se at vi udvikler os, ved at banke andres syn på unge 15 år tilbage i tiden.

For lige at slutte ved 60'erne så er meget af det der idealiseres som det store stærke og veltænkte ungdomsoprør jo kun sket på baggrund af ulovlige handlinger. Christiania blev ulovligt indtaget. Det er jo gammel militærgrund og derfor skulle det dengang være ryddet i sådan en fart at de første tilflyttere ikke nåede at se bulldozeren med jetmotor. Det mindste man kan gøre ved en demostration/oprør er at holde sig inden for de spilleregler der hører sig til. Jeg citerer lige frit fra John Locke's "Two Treatises of Civil Government", som øjensynligt må have været inspirationskilde til ungdomsoprørerne, da det omhandler en persons mest mulige frihed i en stat: Enhver må eje så meget denne kan, så længe begge parter er indforstået heri. Der må ikke indtages ejendele man ikke har krav på, dvs. andres personlige ejendele, jord o.lign."

Hvordan kan man så "idoldyrke" et oprør der ikke engang selv kan overholde de regler de selv er omfattende tilhængere af?
falslev007
Geografisk sted: Polen, Krakow

Indlæg af falslev007 »

Går på Høje Taastrup Amtgymnasium, og deltog IKKE i nogen demonstration, da jeg syntes de er for latterlige mange af de argumenter der føres!
Jeg ser ikke nedskæringer som noget der kun er negativt! der bliver sparet 1,67 milliarder og de nedskæringer bliver fortaget på steder jeg synes er ok. Vi elever mister vores studietur (er det ikke bedre end plejehjemshjælpere skal spares væk), vi skal betale 165,- om året for papir. Så er der argumentet for vi er ALT for mange elever i klassen der er to klasser på HTA hvor dette er tilfældet (problem?). Og med hensyn til kvote synes jeg det er fint man afskaffer den, er man for dum (for dårligt gennemsnit) til at komme ind så skal nok vælge noget andet. Du bliver ikke klogere eller bedre i skolen fordi du har lavet noget frivilligt arbejde vel?
De fleste jeg har diskuteret denne sag med er efter min mening nogen egoister som kræver og kræver af samfundet i stedet for at tænke på andre (sygedomsvæsnet f.eks.) så tag en kiks og vedkend at landet ligger sådan, eller bliv tømrer!
<center>Billede<br>...:::"Trance has become a dirty word. Thanks to Ian Van Dahl, Lasgo, Flip 'N' Fill and DJ Sammy, a generation of kids has grown up thinking trance is the shittiest music since country and western" - Paul van Dyk:::...</center>
Brugeravatar
T-Man
Kontakt:

..

Indlæg af T-Man »

Skærer det lige ud i pap..!
Mit første indlæg i denne tråd, prøvede muligvis at forklare, hvorfor de unge strejker, og der pointerede jeg bare at det muligvis kan have noget med den udvikling at gøre som der er har været, den som er her nu, og den der vil komme i fremtiden....
Sammenligner ikke dette her med 60erne..!
Det er bare for at klarlægge der også var en udvikling af de unge mennerskers opførsel, sprog osv. som der var i 60erne... grænsen, bliver altså bare flyttet og flyttet... op igennem 70erne 80erne 90erne osv osv

BTW min holdnong til det aktuelle emne er at jeg faktisk ikke støtter det, er selv igang med at tage en HHx (3. år) og jeg har ikke set nogle former for nedskæringer på vores skole, stik modsat nye comps med fladskærme, ny malet osv osv.....
Godt nok skal vi selv betale for papir, mapper, prints og kopier, men helt ærligt... betyder ikke noget, i forhold til det skolen tilbyder..!
Jeg har heller ikke strejket, har har heller ingen intensioner om det..!
<HR>
Down1
Kontakt:

Re: ..

Indlæg af Down1 »

Techno_Mann skrev:BTW min holdnong til det aktuelle emne er at jeg faktisk ikke støtter det, er selv igang med at tage en HHx (3. år) og jeg har ikke set nogle former for nedskæringer på vores skole, stik modsat nye comps med fladskærme, ny malet osv osv.....
Godt nok skal vi selv betale for papir, mapper, prints og kopier, men helt ærligt... betyder ikke noget, i forhold til det skolen tilbyder..!
Jeg har heller ikke strejket, har har heller ingen intensioner om det..!
Mener kun det er gym. de tager penge fra denne gang...

Brugeravatar
T-Man
Kontakt:

Re: ..

Indlæg af T-Man »

[quote="Down\"]Mener kun det er gym. de tager penge fra denne gang...[/quote]

Okay, så var det nok noget sympati strejke der var bål i på vores skole...
Deltog ikke, så skal ikke kunne sige det
<HR>
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

QrazyLeg skrev: Vi lever i dag i et land med verdens højeste S.U. At eleverne så er så torskedumme at tro det står for "Hjælp til at drikke sig plakat fuld hver weekend og gå i dyrt mærketøj mens jeg bor hjemme" er jo ikke politikernes skyld. Angående undervisningstiden hos den enkelte elev så indførte man AFEL (Ansvar for egen læring), for ca. 7 år siden i uddannelsesbekendtgørelsen. Eleverne viser jo de godt kan tage ansvar for at brokke sig. Hvorfor så ikke også for egen uddannelse. Det er jo trods alt deres egen fremtid og ikke naboens. Kan man ikke selv finde ud af at læse sit pensum, skulle man nok overveje en anden uddannelse der interessere en. AFEL blev godt modtaget dengang og det var på opfordring fra elever at den blev sat i kraft. Netop fordi man dengang mente at læreren ikke lod eleven tage sit eget initiativ. Så ja jeg kan godt se at vi udvikler os, ved at banke andres syn på unge 15 år tilbage i tiden.
Stående applaus til den mand!
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
dj drop
Geografisk sted: Kolding, dk

Indlæg af dj drop »

Holdkæft nu bliver jeg vred.

Som politikerne selv siger er vi levebrødet for Danmark, hvad der
kommer ud af os, betyder meget for staten. Sådan er det, har de
selv sagt..

De vil skære nogle steder og det bliver uddannelserne, hnm hvorfor?
Vi er jo vigtige, men hvis vi KUN og jeg mener KUUUUN 900,- kr i
måneden så er det fame for meget, der er nogle der skal betale husleje
hjemme os, så er 900 altså ikke særlig meget når man også betaler
diverse ting i skolen - f.eks betaler jeg 450 til skolen hver måned.
Kan 900 kroner klare det? Gu kan det ej! Som sagt tidligere, de vil
have vi får en god uddannelse og tager os uddannelse seriøst - men
kan man det når man ligefrem skal spare rub og stub sammen for at
ku klare sig igennem dagligdagen. Men ja alle de voksne forstår det ikke,
for de har fået deres S.U og så gider de ikke betale for det, det der er
problemet ..

Hvis de skulle ændre noget ved S.U loven var det kraftedeme at
de gav lige meget S.U til alle mennesker og ikke specielle goder for
alt muligt såsom forældre er skilt osv, for det er ikke alle der får i
hoved og røv af deres forældre - de burde enten tage pengene
fra de gamle eller fra bistanden ..

Velfærdssamfund? Psst, hvad bliver det næste mann? At vi ikke
får bistand og sådan - lad os dog forhelvede bare blive et mega
liberalistisk land hvor det er 'The Survival of the fittest' ;) ..

Er klar til at møde kritik, men der kommer svar fra mig ..
Get up & Dance .
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

dj drop > 900 kr? Det er SU'en da ikke på er den? Men hvis du mangler penge kan du vel finde et arbejde...

dj drop
Geografisk sted: Kolding, dk

Indlæg af dj drop »

QrazyLeg skrev:Vi lever i dag i et land med verdens højeste S.U. At eleverne så er så torskedumme at tro det står for "Hjælp til at drikke sig plakat fuld hver weekend og gå i dyrt mærketøj mens jeg bor hjemme" er jo ikke politikernes skyld.

Christiania blev ulovligt indtaget. Det mindste man kan gøre ved en demostration/oprør er at holde sig inden for de spilleregler der hører sig til. Jeg citerer lige frit fra John Locke's "Two Treatises of Civil Government", som øjensynligt må have været inspirationskilde til ungdomsoprørerne, da det omhandler en persons mest mulige frihed i en stat: Enhver må eje så meget denne kan, så længe begge parter er indforstået heri. Der må ikke indtages ejendele man ikke har krav på, dvs. andres personlige ejendele, jord o.lign."
:mad:

For det første, kan godt være vi har en af verdens største S.U systemer, men Qrazyleg, vi har også verdens største skatte, moms system - har jeg ret? Hvad får vi i samfundet, hvis vi betaler 40/60 % i skat - fri sygeforsikring (hvad hvis man aldrig bliver syg!), fri vejafgift (så lad os da betale de småpenge), fri skolegang (Nej, det får vi ikke - vi får til folkeskolen og så ikke mere) :o ..
Hvis man nu hører til en af de heldige at man så får lov til at tjene en
skilling ekstra, såsom 700.000 i året så skal man eddermame betale
60 % i skat af dem - hvorfor? Det da unfair, man har selv kæmpet for
det her og sådan, og hvad går pengene til - Christiania nasserne, bistandsbumserne, dronningen og hendes familie? Hvorfor? De har sq
da selv valgt at være som de er, ikke vores f***ing problem ..

For at komme tilbage til S.U'en, så skriver du:

"Hjælp til at drikke sig plakat fuld hver weekend"

^ Jamen har unge ikke lov til at more sig, selv bestemme hvad
de vil bruge deres penge til - hvorfor skal pengene tages fra de unge
og hvorfor ikke på bistandsbumserne som drikker ALLE deres penge op
og ikke kan tage vare for deres egne handlinger.

undskyld, men holdkæft det er et unfair samfund vi lever i..

Ps. Hvorfor fa'en skal vi bøde for at en pige i 16-17 års alderen
vælger at få et barn på dette tidspunkt! Hun har selv valgt det,
og hvorfor skal hun så have 1000 kr af alle vores andres penge.
Jeg spørger bare !!
Vi hjælper sq folk i hoved og røv..[/quote]
Get up & Dance .
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

dj drop skrev: Vi er jo vigtige, men hvis vi KUN og jeg mener KUUUUN 900,- kr i
måneden så er det fame for meget, der er nogle der skal betale husleje
hjemme os, så er 900 altså ikke særlig meget når man også betaler
diverse ting i skolen - f.eks betaler jeg 450 til skolen hver måned.
Kan 900 kroner klare det? Gu kan det ej! Som sagt tidligere, de vil
have vi får en god uddannelse og tager os uddannelse seriøst - men
kan man det når man ligefrem skal spare rub og stub sammen for at
ku klare sig igennem dagligdagen. Men ja alle de voksne forstår det ikke,
for de har fået deres S.U og så gider de ikke betale for det, det der er
problemet ..
Få dig et arbejde ved siden af. Det kan andre mennesker så hvorfor ikke dig?
dj drop skrev: Hvis de skulle ændre noget ved S.U loven var det kraftedeme at
de gav lige meget S.U til alle mennesker og ikke specielle goder for
alt muligt såsom forældre er skilt osv, for det er ikke alle der får i
hoved og røv af deres forældre - de burde enten tage pengene
fra de gamle eller fra bistanden ..
Ydermere; Folk der bor hjemme har næppe de samme udgifter som en der er udeboende. Jeg nægter at tro på det. Jeg har selv betalt husleje for at bo hjemme og de fleste af mine venner gjorde det også i sin tid. De kunne sjovt nok godt få det til at løbe rundt til trods for en lige så "lille" S.U.

Jeg giver dig ret i at der ikke skal skelnes mellem forældres indkomst ved hjemmeboendes S.U. For som du selv siger. Der er nogle der betaler husleje, andre gør ikke. Derfor er det heller ikke rimeligt at nogle for 2000 og andre under 1000. Det skal være lige. Om de så skal tage pengene fra de gamle eller bistanden, så synes jeg man skal vælge bistanden. At tage den fra de gamle er lidt at skide på dem der har gjort at du kan få en S.U. i det hele taget.

... gider ikke citere mere så fortsætter bare:

Ang. hvad vores penge går til:

Det koster ca. 9000 kr. om dagen at have en mand til at lægge på en intensiv afdeling, hvis der skal lidt specialudstyr til.
Du kan frit bruge biblioteket, en lille ting, men taget i betragtning af hvad bøger koster så er det en god ting.
Hver gang du tager en bus betaler staten i gennemsnit 70 % af prisen.
... og sådan kunne man jo blive ved.

Du spørger mig om det er fair at unge skal slide og slæbe deres ungdom væk... Du har tidl. sagt at unge selv må bestemme om de vil drikke deres penge op. Det var dog det mest umodne jeg længe har hørt. Hvis du går på en alm. uddannelse, så nægter jeg at tro på du har mere end et par timers lektier om dagen. Mon ikke man kunne finde tid hver anden weekend + et par gange om ugen til et arbejde (nåå nej du vil bare have lov til at drikke, så det kan vi jo ikke forlange)? Kommentaren om at unge selv må bestemme hvad de vil bruge deres penge til er helt fin, så længe det er de penge de selv tjener vi taler om. Så snart det er noget der fås af staten til et formål så er det ikke iorden. Den dag du så finder et arbejde vil du faktisk finde ud af at nogle vil kræve du er i en fagforening.... som du selv skal betale for. Vil du give en øl til holdet på kontoret, fabrikken eller hvor du arbejder istedet?
Senest rettet af QrazyLeg 06 okt 2004, 23:24, rettet i alt 1 gang.
Besvar