Bredbånd på svensk Inzane

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Bredbånd på svensk Inzane

Indlæg af YaKuZa_MaB »

her er lidt at savle/græde over for alle jer der gerne vil ha en større net linje!!

Bredbandsbolaget (BBB) lancerer nu 24 Mbit forbindelser i Sverige - for 449 svenske kroner om måneden.

Dette sker igennem en teknologi ved navnet ADSL2+ - der pt. tilbydes 32% af den svenske befolkning.
Før at man kan få det fulde udbytte af sin linie, kræver det at man bor mindre end 1,2 kilometer fra centralen - bor man 5 kilometer væk fra centralen, vil man have en kapacitet på 10 Mbit.

Priserne er, sammenlignet med danske opkoblinger, latterligt billige:

399 kr per måned for op til 10 Mbit
449 kr per måned for op til 24 Mbit

Mere end nogensinde, overvejer jeg nu at købe en lejlighed på den anden side af broen ...

Jeg hader de svenskere :lol:
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

jaa læste det på newz.com ..

De er max lo2

og jeg gir 395 kr for en LILLE 1024/ 512
Slet mig
Bloodhound
Geografisk sted: St. Tv.

Indlæg af Bloodhound »

De er nogle svin! :mad: :evil:
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

såså svin er de jo ikke !

som sagt lo2
Slet mig
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Ja bare man var fra .se... Men problemet i dk er jo at TDC har magten over de andre ISP'er..Derfor ADSL er så dyrt her.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

TDC suxx0000r0s
Billede
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

TDC burde afskaffes og nettet i dk burde gøre offentligt så alle udbydere kan konkurere på lige fod!
Ellers må de gøre som nogle gøre laver lokale net på trådløst basis!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Eller som den geniale idé der var fremme for et par uger siden om at etablere et landsdækkende BREDBÅNDs, med stort, netværk, netop ejet af staten.

For som de siger, staten står for veje og jernbaner, hvorfor skal den så ikke stå for internetforbindelserne?!!
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

det lyder faktisk ikke som en dum ide det der UP men så skulle de bare ligge (lyslederkabler) ud så linjerne bliver derefter!

UPDATE

Gjorde du seriøse overvejelser om at flytte til Sverige efter Bredbandsbolagets seneste internet-tilbud? Så er jeg nødt til at bringe en advarsel. Det kan være dine overvejelser bliver virkelige.

Bredbandsbolaget har nemlig et helt nyt tilbud på plakaten: 100 Mbit/s internet for kun 725 SEK. Hele 280.000 svenske hjem har mulighed for at benytte sig af tilbuddet fra den svenske internet-gigant - allerede nu har godt og vel 15.000 af Bredbandsbolagets kunder opgraderet deres internet til 100 Mbit/s. Man må sige der er en forskel mellem Bredbandsbolaget og TDC.

For at opgradere til Bredbandsbolagets 100 Mbit/s tilbud, skal man, udover den månedlige afgift på 725 SEK, også betale 725 SEK i oprettelse. Den månedlige afgift gælder dog kun et forbrug på op til 300 gigabyte - for hver ekstra 100 gigabyte bliver der lagt små 160 SEK oven i regningen. Alligevel må det siges at kunne betale sig.

De er jo sindsyge
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

nu stopper i :lol:
Silian^

...

Indlæg af Silian^ »

Lyder faktisk ikke som en dum ide.. Det der med at staten skulle stå for internet i Danmark. ;) Skulle man skrive til dem inde på Chritiansborg?
djkassen

Indlæg af djkassen »

Tror ikke du ville blive hørt.. Skulle starte en hjemmeside hvor man samlede underskrifter ind til det.. Tror det ville have større indflydelse
Bykovsky
Chart Attack VIP

Re: Bredbånd på svensk Inzane

Indlæg af Bykovsky »

YaKuZa_MaB skrev:
Mere end nogensinde, overvejer jeg nu at købe en lejlighed på den anden side af broen ...

Jeg hader de svenskere :lol:
Jeg flytter med 99,9% sikkerhed til Sverige i løbet af de næste par måneder. 10 mbit til 220 DKK :) men det er nu ikke derfor, at jeg flytter.... kan du sige Audi TT og Honda CBR600 RR 8)

Lidt sjov og ballede skal der være plads til i livet, he he
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Re: Bredbånd på svensk Inzane

Indlæg af Feffe »

Bykovsky skrev: Jeg flytter med 99,9% sikkerhed til Sverige i løbet af de næste par måneder.
Hvem skal så ha din lejlighed.... må jeg overtage den?
Senest rettet af Feffe 24 apr 2004, 01:38, rettet i alt 3 gange.
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

http://www.alltombredband.se/index.php/80/_newsegna/

Hvorfor ikke 26 Mbit til 398 kr ?? er da meget bedre.

Det sux til gengæld med max 300 GB på en 100 Mbit
det er jo ikke anden end en lille dags tid som FTP server...
Bykovsky
Chart Attack VIP

Indlæg af Bykovsky »

Hvem skal så ha din lejlighed.... må jeg overtage den?
Jeg er ved at finde ud af om jeg kan fremleje min lejlighed... alternativt skal Buller & Maria have den, da hun ikke er så vild med at flytte derover endnu.... Buller er selvfølgelig helt vild... he he
Hvorfor ikke 26 Mbit til 398 kr ?? er da meget bedre.

Det sux til gengæld med max 300 GB på en 100 Mbit
det er jo ikke anden end en lille dags tid som FTP server...
10 er standard i lejligheden og det er fint nok til mig - jeg kommer alligevel aldrig til at være hjemme.... 8)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

YaKuZa_MaB skrev:TDC burde afskaffes og nettet i dk burde gøre offentligt så alle udbydere kan konkurere på lige fod!
Ellers må de gøre som nogle gøre laver lokale net på trådløst basis!
Tror faktisk bare at det er TDC, der har den eneste rigtige holdning til vores internet. Det har jo vist sig at telefon-nettet med ADSL-forbindelser er en overgangsfase til noget bedre. Ikke engang ADSL burde køre via telefon-nettet. Det er simpelthen for svagt.

Ang. de trådlåse (via satelit) er jo ustabile som bare fanden. Kræver skyfrit vejr, vindstille og "jeg skal komme efter dig ska' jeg".

Så det burde være staten, der skulle planlægge noget nyt kabel (fiber eller kraftigere...), som der også bliver foreslået.
djkassen skrev:Tror ikke du ville blive hørt.. Skulle starte en hjemmeside hvor man samlede underskrifter ind til det.. Tror det ville have større indflydelse
Det tvivler jeg meget på, da en så stor infrastrukturering kræver at der er økonomi til det på statsbudgettet. Men man kan jo aldrig vide. Tror bare at der er en vis Irak-krig, der skal overstået helt først inden det kan komme på tale at bare overveje det... desværre.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Ville bare lige nævne at der faktisk er en lille del af folken fra newz.dk der arbejder for et 10 gigabit nationalt netværk, tjek evt denne side, da det jo nok ville være smart at gå samme med dem om det:

http://10gigabit.dk/index.php
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Det er os meget sikkert at jeg snart ramme sverige med fuld kraft og det er heller ikke pga det billige internet men pga at der kan jeg få min drømme bil geilet og tunet som jeg vil for 300k!

Toyota supra 3.0 twin turbo Tunes til +800 hk det er så nice!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
Besvar