Her kommer mine 50 cent, eller et par hundrede kroner.... det er en ordentlig smøre
Det med at der ikke er så mange aktive herinde mere, synes jeg ikke helt passer. Forummet, som vi kender det i dag (forskellig fra hawkzone....) er selvfølgelig ikke som i sin storhedstid ( for mig at se var det da EZboardet kørte). Der skete noget herinde hverdag, hver time. Det var vildt. Men så skal man spørge sig selv om det gør noget at det måske ikke er
så aktivt mere. Personligt synes jeg ikke det er en ulempe.
Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg er meget glad for forummet. Mange brugere har gennem tiden brokket sig over forskellige folk, episoder og lign. herinde, og har hele tiden sagt "i de gode gamle dage skete dette ikke, bla bla bla". Men hvad er der sket? De typer vi alle var godt og grundig irriterede på har jo ikke "overlevet" herinde. De er forsvundet igen, da folk efterhånden lærte at ignorere dem.
Samtidig synes jeg da også at der er sket en masse nye og gode ting med CA. Review og general area er for mig at se gode tiltag. I modsætning til IRC kan man i "General Area" holde gode debatter kørende over længere tid. IRC er jo et "snak-i-nuet" koncept, og 10 minutter efter en diskusion har alle glemt den jo. Review Area er et glimrende sted til at finde ud af hvilke ting der, i vores øjne, er eller ikke er værd at bruge penge på, hvad enten det gælder musik, film eller programmer. Og det er nok netop i review man ser forskellen og det egentlige problem ang. CA's image udaftil på brugerne herinde. Jeg tror,
uden at vide det. Det er måske i det area at de der "lever for musikken/filmen/softwaren" egentlig er. Ikke sagt at folk, der er i request area ikke er i stand til at bruge lidt moneter på en cd eller otte i ny og næ. Jeg snakker generelt.
Selvom NCO måske ikke har så meget tid til CA som i tidligere tider betyder jo ikke at andre ikke må tage initiativet., til at komme med lidt forslag til fornyelse. Review area er jo et glimrende eksempel herpå.
Og uanset hvad udefrakommende/"scenen"/andre fora siger så er CA noget specielt. Det er et ufatteligt sammenhold, når man ser på diverse "POT's" og andre events. Uanset hvor man er i landet og møder en CA'er så er man sq altid velkommen. Selv da jeg som midt/nordjyde kom til staden. Det ses ikke i ret mange subkulturer som dette er.
Dette var vel min 5-års statusrapport af "CA on the www". Lad den fortsætte de næste mange år. Jeg skal gøre mit til det. Den CA-ånd har sq groet sig fast. Ha' en god fødselsdag 1. maj