Er der en fremtid for Chart Attack?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Er der en fremtid for Chart Attack?

Indlæg af GamBi »

Ham jeg fik min mail addr af (gambi@chart-attack.dk)
Gider du ikke lige smide en besked?

Jeg kan bare ikke finde dig, har prøvet i lang tid nu :(

-- Update 7/4-04: Jeg har ændret subj. nco\\ --
Slet mig
JoGlo
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af JoGlo »

Here i am..
JoG|o
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

kan godt være jeg ikk husker så godt, men skulle der ikke ske en masse stort med www.chart-attack.dk ???
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Jo det skulle der, og det er da vidst snart ved at være et godt stykke tid siden? Sker der snart noget gutter? :D

Hvis I skal bruge lidt hjælp med .php så sig til.. :p (jeg er ikke hardcore scripter - kun ganske ok) :wink:
Billede
_WHAT_
Geografisk sted: Right behind u DONT look back !!!
Kontakt:

Indlæg af _WHAT_ »

Jeg kan også godt hjælpe både med noget php men også med grafik.
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Jeg mindes også en tråd om at Chart-attack.dk skulle blive meget stort og hvis jeg ikke husker helt fejl så var det noget med den skulle ha været helt oppe engang i efteråeret 2003! men der husker jeg sikkert forkert! :lol:

Men jer gutter fra den side kan i ikke komme med en status raport??
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Blev der egentlig ikke samlet penge ind på den side?? Så synes jeg faktisk i skal tage at få fingeren ud, personligt ville jeg være stiktosset hvis jeg havde støttet siden og der ikke var sket noget endnu.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

@ United Public:

De solgte i hvert fald t-shirts.. :D
Billede
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg ville ikke have nogen problemer med at overdrage Chart Attack til andre webmastere. Det eneste jeg ville kræve var blot at det levede videre i CA's ånd med forum osv.

Plus det selvfølgelig var folk jeg stolede og havde tillid til (læs: nogle af de gamle aktive). Jeg må blank erkende at jeg ikke har den samme tid til CA mere som jeg har haft, og der er helt sikkert nogen herinde der ville kunne få mere ud af sitet end der bliver gjort nu.

Lige nu står det jo, groft sagt, og passer sig selv med forummet og efterhånden dør mere og mere ud.

Men 100.000 unikke brugere på en måned får vi nok aldrig mere.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

nco skrev:Men 100.000 unikke brugere på en måned får vi nok aldrig mere.
Omfg? Har der været så mange? :x
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Her kommer mine 50 cent, eller et par hundrede kroner.... det er en ordentlig smøre :mrgreen:

Det med at der ikke er så mange aktive herinde mere, synes jeg ikke helt passer. Forummet, som vi kender det i dag (forskellig fra hawkzone....) er selvfølgelig ikke som i sin storhedstid ( for mig at se var det da EZboardet kørte). Der skete noget herinde hverdag, hver time. Det var vildt. Men så skal man spørge sig selv om det gør noget at det måske ikke er aktivt mere. Personligt synes jeg ikke det er en ulempe.

Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg er meget glad for forummet. Mange brugere har gennem tiden brokket sig over forskellige folk, episoder og lign. herinde, og har hele tiden sagt "i de gode gamle dage skete dette ikke, bla bla bla". Men hvad er der sket? De typer vi alle var godt og grundig irriterede på har jo ikke "overlevet" herinde. De er forsvundet igen, da folk efterhånden lærte at ignorere dem.

Samtidig synes jeg da også at der er sket en masse nye og gode ting med CA. Review og general area er for mig at se gode tiltag. I modsætning til IRC kan man i "General Area" holde gode debatter kørende over længere tid. IRC er jo et "snak-i-nuet" koncept, og 10 minutter efter en diskusion har alle glemt den jo. Review Area er et glimrende sted til at finde ud af hvilke ting der, i vores øjne, er eller ikke er værd at bruge penge på, hvad enten det gælder musik, film eller programmer. Og det er nok netop i review man ser forskellen og det egentlige problem ang. CA's image udaftil på brugerne herinde. Jeg tror, uden at vide det. Det er måske i det area at de der "lever for musikken/filmen/softwaren" egentlig er. Ikke sagt at folk, der er i request area ikke er i stand til at bruge lidt moneter på en cd eller otte i ny og næ. Jeg snakker generelt.

Selvom NCO måske ikke har så meget tid til CA som i tidligere tider betyder jo ikke at andre ikke må tage initiativet., til at komme med lidt forslag til fornyelse. Review area er jo et glimrende eksempel herpå.

Og uanset hvad udefrakommende/"scenen"/andre fora siger så er CA noget specielt. Det er et ufatteligt sammenhold, når man ser på diverse "POT's" og andre events. Uanset hvor man er i landet og møder en CA'er så er man sq altid velkommen. Selv da jeg som midt/nordjyde kom til staden. Det ses ikke i ret mange subkulturer som dette er.

Dette var vel min 5-års statusrapport af "CA on the www". Lad den fortsætte de næste mange år. Jeg skal gøre mit til det. Den CA-ånd har sq groet sig fast. Ha' en god fødselsdag 1. maj :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Let's face it.. CA bliver ikke stort som i gamle dage.. Hvorfor? Fordi det er nye tider. Det men at lave en ny side bryder jeg mig ikke så meget om, jeg sys vi skal holde os til vores gode gamle bræt :p Og så skal der lukkes for oprettelse af nye folk/slettes de inaktive.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

down. du har bare misforstået alt hvad ca ånden står for. at smide de inaktive medlemmer ud, kan jeg delvist tilslutte dig, men at lukke for oprettelser, holder jo slet ikke.

Nogen gange forstår jeg ikke hvad du laver i CA, for med den holdning, så du jo helst at vi kun var os gamle, som kører surt i det, istedet for at man får lidt frisk blod til.

Da jeg kom til i tidernes morgen, var jeg en af ophavsmændene til at starte CA POT og det har jeg aldrig fortrudt. Dørene var åbne for alle og det var virkelig fede fester.

Jeg mindes stadig nogle af de gamle medlemmer som var med, som man meget sjælendt hører til og hvis nu boardet var lukket for nye brugere, ja så kunne jeg sidde og drikke mig i henget alene sammen med frz og hvor fedt ville det være???

Down: hvis det er du vil se et lukket ca, så kan jeg ikk forstå hvorfor du ikk opretter dit eget board/kanal. Jeg vil for altid kæmpe for at ca skal være tilgengeligt for alle og alle skal have mulighed for at være med (på nær mads).

Når vi snakker om der skete mere i gamle dage, så ja det mindes jeg også, men hvad faen var det nu der skete...? jeg kan ikke huske hvad der skete mere i forhold til nu?

Nogen af de ting som jeg husker og som ærger mig lidt, det er når nye folk med initiativer prøver at starte kasket fremstillinger og så går det i vasken gang på gang. Altså hvor svært kan det være. CA poloerne blev da lavet og dem er der vel produceret en 150 stk af.

Jeg håber folk har forstået mit budskab og jeg synes man skal se CA som andet end et musik sted, som det var i starten. vi er jo meget mere end et barbie band... stang tennis...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

@Feffe at skulle drikke alene med frz hver weekend er der squ ingen der vil byde dig, ihvertfald ikke mig.

Men anyway Synes der er en stor fremtid for CA. for selvom der måske ikke er fuld skrue på samtalerne herinde så synes jeg stadig brættet er værd at besøge. Jeg er ikke den der skriver mest herinde. Men tjekker da dagligt brættet for at se hvad der sker.
Der vil altid være behov for brættet i forhold til IRC channen. Channen er fin nok i sig selv. Men det er lækkert at ha brættet at suplere med og omvendt. Diskutioner,afsteminger osv er bedre at klare på brættet. Jeg vil ihvertfald altid være at finde på brættet.

@down
Synes måske lige du ligger en hård linie på bordet der. Vil sige som Feffe siger det, ikke er i CA ånden. CA er jo netop et sted for alle, et sted som ikke prøver at være mere end det er. i forhold til andre forskellige chanc *host*mp3.dk*host* hehe

Anyway jeg ville bare smide min meningen!
Ses derude
LeG0lAsDK
Opera anmelder

TSA om igen?

Indlæg af LeG0lAsDK »

Som nogle tidligere har hævdet er det ikke den samme storhedstid som dengang mirc var et fremmedord for de fleste og alle sad herinde og requestede musik, men udviklingen har jo overflødiggjort webboardet funktion som request sted mere eller mindre. Men iforhold til mirc, så er boardet genialt og for at bruge QrazyLegs argument igen, man kan have en dybere og længervarig diskussion herinde, mirc egner sig ikke til lange diskussioner på nogle måde overhovedet. Derfor er der et behov for et board, men det er klart at det kommer aldrig op i samme størrelse som dengang mp3-siden også kørte ved siden af, men det ser jeg kun som en lille fordel.

Med hensyn til Downs indlæg; så tilslutter jeg mig dit argument at det vil være dumt at lave en ny side, da denne her form kører udemærket. Så langt er jeg enig med dig, men at det skal være en lukket klub kan jeg på ingen måde tilslutte mig med, det er klart at der er en række fordele, men risikoen for at vi kommer til at lyde som en flok indspiste højrøvede kællinger er meget stor og er der noget der vil være en katastrofe så ville den situation være det. Ærligt talt, så har man jo godt at nyt blod, for at bruge et meget håndgribeligt eksempel som vi alle kan nikke genkendende til; At det med at være sammen med en kæreste igennem hele livet ikke er sjovt, man skal sku have nyt blod ;)

Derudover idéen med at lave en lukket CA klub er jo blevet gennemført, men kan sige udfra min egen erfaring fra Den Hemmelige Klub på mirc, at den dør ud fordi der ikke kommer nyt blot til, faktisk kunne man med rette omdøbe den til Idlechannelen, da der ikke sker så meget andet end at vi hjælper lidt hinanden engang imellem.

Blot en tanke og et kammeratligt råd fra mig til dig Down, have ellers en hyggelig påske ;)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg kan kun tilslutte mig QrazyLeg, Feffe, DjMail og LeG0lAsDK's argumenter.

Men jeg ser stadig et behov for at ændre lidt herinde. Jeg har, som skrevet tidligere, ikke den samme tid til CA mere. Det er jo derfor jeg har Moderators :) Men, jeg har ikke rigtig en idé om de er aktive mere. Der for ville en løsning jo at være at lave nogle flere Adminstrators, så de kan tilføje/slette Moderators. Her ville et godt bud jo være overnævnte personer, plus nogle af dem som har kontaktet mig privat.

Plus, så er spørgsmålet ikke også om vi skulle flytte SQL-basen til Feffe's server, så den bliver mere stabil? Jeg får stadig Critical Error til tider.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Selvfølgelig har CA en fremtid. En ganske glimrende en endda, hvis medlemmerne af CA da ellers er indstillede på at give CA en chance.

Og mon ikke de er det. CA har haft flere storhedstider i dets fem årige historie. Hver gang boardet er blevet lukket har der lydt et ramaskrig for der har ligesom manglet noget.

Tror nok vores motto engang var...I kan ikke lukke os ned eller noget i den stil. Det er den ånd, som har holdt CA gående de sidste mange år.

Der snakkes tit om de forbandede newbies, som forpester vores board. Alligevel er de ikke noget i forhold til tidligere og jeg hilser da stort set alle nye medlemmer velkommen.

CA er blevet meget andet end den mp3 side, som den engang var. Til dem som kan huske så langt tilbage, så har CA overlevet adskillige forsøg på udbrydersider, hvor målet var at sprede så meget mp3 som muligt. Dengang myplay var standard og alle kunne oprette en konto hos nbci med 20 mb harddiskplads. Dengang Basement mp3, Dotmp3 og diverse andre sider konkurrede med hinanden. Jeg husker da også, hvordan mit alterego engang korsfæstede en af de andres siders medlemmer for linkstealing, men heldigvis er der ikke længere krig mellem mp3 siderne for de eksisterer jo ikke længere.

CA har også overlevet diverse mange APG trusler. Jeg husker, hvordan en stor del af de dengang meget aktive medlemmer fik kolde bukser og valgte at trække sig fra CA.

Nogle af dem vendte tilbage fordi de ikke kunne undvære CA. Vi har haft fornemme besøg fra flere musikere og skribenter fra officielle musiksites og pladeselskabsfolk kigger stadig forbi CA for at se, hvad de unge rykker til.

De fleste af os er her jo nok primært på grund af glæden til musikken. Hvad enten den er fra 90'erne eller er det sygeste trance, der kan opdrives.

CA har gennem tiderne også gennemgået flere tiltag. Den bedste af disse er helt klart CA festerne, som senere er blevet udvidet fra CA Party til CA Party On Tour. Det er her, hvor man får sat ansigter på de personer, man tit har snakket med på boardet, mens man stifter bekendtskaber på tværs af landegrænser og alkoholprocenter. Fester som kun bliver afholdt fordi der er opbakning til dem. Tilmed tager folk fra den ene landsdel til den anden for en aften i CA's selskab.

Det er CA ånden.

At nco ikke længere har den samme tid til CA er fair nok. Lad os bare gøre nogle af de tidligere nævnte aktive medlemmer til administratorer og lad os få renset ud i moderators for der er flere mods som ikke længere eller kun sjældent bruger CA.

For min skyld kan music links også lukkes. Det er det eneste forum, der forbinder os direkte til mp3, og det er dem som APG er ude efter. Som der er blevet snakket om før, så kan folk aflægge et ønske i requests for det er de direkte mp3 links som kan være med til at få boardet lukket.

Så blev det til endnu en mindre roman fra de 3 ...

Jeg må hellere stoppe nu inden det her indlæg ender som en trilogi.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Jeg i stor stil tilslutte mig det meste som er sagt af 3dotz, Djmail, legolasdk, Feffe og Qrazyleg.

Så ingen grund til at jeg skriver en lang roman om det samme, det er sagt det alligevel :D

Jeg har som flere af de ovennævnte været med i efterhånden et par år, og bliver nok hængende her noget tid endnu. Jeg har overlevet mange noobs, og de går to veje. 1. væk for aldrig at blive set, 2. sætter sig ind i hvad det hele drejer sig om og bliver "almindelige" bruger af boardet. Derfor ser jeg intet problem i at holde det åbent for nye medlemmer, det var alligevel sådan vi alle selv kom til stedet engang.

CA POT har været en stor succes, i langt de fleste tilfælde. Derfor det også ævrer mig grusomt at jeg ikke kan komme med den 1. maj :( Men sådan er det nu engang bare, men så skal jeg satme også med til næste POT :!:

Ang. administration af boardet har jeg stor respekt for det arbejde nco har lagt i det, men det tager tid og derfor er det nok på tide at finde nogen som kan hjælpe ham med denne opgave. Det må så være op til nco selv at vælge hvem det skal være.

Det var min kop pis i denne omgang, tag det som det er - for det er som jeg ser det :P
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Som alle de andre siger har CA haft mange storhedstider, men også tider hvor vi har været nede og skrabe bunden.
Vi er kommet tilbage med fuld kraft gang på gang, derfor synes jeg ikke at CA er ved at dø ud! Det er måske ikke det samme som "i de gode gamle dage" hvor, som andre også har nævnt, var fuld smæk på døgnet rundt.

Det med at lukke for nye brugere synes jeg er en skidt ide, for hvis man ser på det er det jo kun nogle få ud af de mange nye der laver noget lort, og folk bliver trætte af.

3dotz kom med en skide god ide, og det var at slette Music Links areaet! Det er noget jeg synes vi skal følge op på, da det i høj grad for CA i søgelyset på en skidt måde :(

Når jeg ser tilbage på ca. 3-4 år her på boardet, må jeg sige at det er noget positivt jeg får ud af det, og jeg håber det forsætter i fremtiden 8)
Billede
Qstergaard

Indlæg af Qstergaard »

Jeg holder os med 3dotz, Djmail, legolasdk, Feffe og Qrazyleg..!

Jeg syntes det er en god ide at lukke music link area..! Pga APG det har jeg også selv stemt.!

jeg håber også at ca vil blive "4-Ever" For når jeg blir' lidt ældre vil jeg da total gerne med ud at fyre den af..! Men der går jo ihvertfal 2-3 år. så jeg håber ca vil leve længe...!

Og jeg håber som nco siger at SQL-basen blir flyttet til feffe.dk. For jeg få critical error.. Rimeligt tit..

Og slut fra nu..!
Billede

Billede
Just being here, cuz' i love it ..
Besvar