Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Jeg har nu endelig taget mig sammen til at anskaffe mig en DVD-Brænder...
Men jeg er lidt i tvivl om, hvilke medier jeg skal investere i... Men har dog kigget på mange forskellige slags...!
De skal egentlig være så billige som muligt.. Men selvfølgelig stadig være af ordentlig kvalitet...
Dem jeg har kigget på og overvejet meget grundigt er af mærket Princo og koster kun 842,57 for 100 stk... => Link
Er der nogen, som evt. kan bekræfte, at disse virker ganske udmærket, og godt kan betale sig at investere i...!?
Eller har I nogle andre forslag til nogle gode og billige medier..!??
Medierne du skal bruge vil afhænge lidt af hvilken brænder du har. For rigtig god kompabilitet => Pioneer 106 (Og i udlandet 107 - snart i DK)
En hurtig og nogenlunde stabil brænder er NEC 2500.
Af de DVD brændere jeg har, er det kun Pioneer jeg vil købe igen. Vil lige sige at Liteon 811 er en kanon brænder. Det eneste den desværre ikke er særlig god til, er at brænde films til standalones, så hold dig væk fra den hvis du vil lave films ved 8x. Hvis det er til data backup og audio er den rigtig god.
Btw - De medier du nævner var ok for min Pioneer. Hvis du har en af de brændere de nævner (kompatibilitet), så køb dem ellers kan de være en pain in the.......... men måske ikke
Jeg har en NEC 1300A, den brænder skam som den skal.
Ang. medierne, så synes jeg du skal købe DVD+R, hvis din brænder kan det. Dvd+R er et langt bedre medie, kvliteten af filmene kan ses betydeligt, og de fleste dvd-afspillere til TV kører det godt. For det er jo lidt surt hvis man har købt 100 DVD'er uden at klunne se dem på TV
Brænderen jeg har bestemt mig til, er af mærket LG, GSA-4081B.. => Link
Grunden til, at jeg har valgt at købe DVD-R medier, er bl.a. fordi min egen DVD-afspiller er temmelig gammel, og efter hvad jeg har kunnet læse mig til, så er det ikke alle ældre DVD-afspillere der understøtter DVD+R...!?!
Og de fleste siger/skriver også, at der faktisk ikke rigtigt er nogen kvalitetsmæssig forskel... Men jeg aner jo ikke noget..!?
Jeg må indrømme, at jeg er temmelig ny på dette område, og vil derfor gerne have lidt af jeres eksperthjælp...
Og mange tak til Sasja og Lau indtil videre...
EDIT: Jeg har for sjov prøvet at sammensætte 100 stk. af fire forskellige slags.. Og det viser sig faktisk, at de alligevel kan fås for blot 8,45 stk...
"Pakken" består så af:
Er det noget der bedre kan betale sig..!? Altså så er man jo ikke afhængig af, at den ene slags SKAL virke... Men har overhovedet ingen kendskab til nogle af de andre skiver... Så er dette fuldstændig tåbeligt..!??
Eller er det bedre at købe fx 100 stk. af Princo..!??
Sørg for at din firmware virker med disse skiver inden du køber dem, hvis du skulle til at købe brænder ville jeg råde dig til at købe en brænder hvor producenten er god til at opdatere, men da det nu ikke er tilfældet vil jeg råde dig ti lat checke at din brænder duer med dem. Det er nemlig tit de billige medier der kan være bøvl med.
Hvordan tjekker man så dette..!??
Inde på fx Nierle.de er der vist, hvilke brændere de er testet med..
Men det er da ikke givet, at de så ikke virker med andre...!?!
Så hvordan finder man ud, om medierne kan fungere med ens brænder..!??
Og kan det virkelig blive et problem...!??
Vil du ikke også være rigtig venlig at definere hvad Firmware er..!??
Firmware er en driver, men den bliver bare installeret inde i selve brænderens egen hukomelse, og det er lidt bøvlet hvis du installere den forkerte
Et råd, du kan købe en enkel DVD skive af den du vil, og så lave en testbrænding.
Har da også overvejet at lave nogle testbrændinger...
Men problemet er så bare, at man skal betale porto TO gange..
Og det føler jeg ikke specielt meget for... Så derfor var det, at jeg lige ville høre, om der var nogle herinde der kunne hjælpe og vejlede mig lidt... Men vidste faktisk ikke, at der er så meget der spiller ind...
Hen ad vejen skal du lægge mærke til "media code/id" -DVD+-R er et gedemarked, men du kan have ret i at DVD-R har bedre kompatibilitet med standalones.
Hvis du finder en media code, der går godt til din brænder kan du bare holde dig til den, uanset hvilket label der er på DVD'en.
Ritek Orange skulle være en af de bedste skiver....... Du kan se at Bulkpack og Princo har samme id = samme skive. Jeg har haft store probs med den der Princo og min Toshiba = 100% coasters...Men derfor kan den være fin med din skriver. Lige nu bruger jeg Professional (MEDIA ID-001-00) Mange hader den (og det er den billigste), men den virker 100% med Pioneer. Jeg bruger Ritek (RITEK R03) til LiteOn, og den virker so so med brænderen. Cool og hurtig til data, men svingende med DVD til standalone. (Den kunne sagtens køre perfekt med andre brændere)
Hvis du ikke er klar til at eksperimentere en masse, så hold dig til en media code, der kører godt (... så længe de kører godt)
Det eneste jeg ved er at plus-medierne er bedre kvillitet til film (og ja der kan godt ses forskel). Her i huset har vi 3 dicount dvd-maskiner (alle under 1000 kr) og de kører alle sammen plus-medierne godt.
DJ LAU skrev:Det eneste jeg ved er at plus-medierne er bedre kvillitet til film (og ja der kan godt ses forskel). Her i huset har vi 3 dicount dvd-maskiner (alle under 1000 kr) og de kører alle sammen plus-medierne godt.
Jeps - Det med +R' manglende kompatibilitet vil mest gælde for gamle afspillere. Om billed/medie kvaliteten er bedre ved jeg såmænd ikke, men det er da muligt.