Spotify kommer til Danmark imorgen

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
LunaPark
Kontakt:

Spotify kommer til Danmark imorgen

Indlæg af LunaPark »

/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Re: Spotify kommer til Danmark imorgen

Indlæg af CCK^ »

Synd de har solgt deres sjæl til facebook, så man kun kan oprette sig med oplysningerne fra sin facebook konto
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg kunne faktisk finde på at droppe og rode med MP3 pga. Spotify. Også kun ty til MP3 ved megamixes og andet som er svært at støve op. Jeg synes det virker ret fedt.

Håber bare alt nyere dansk musik bliver ved med at komme der på.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Men men men men droppe mp3 :/

Det ville være en skidt dag -den dag nco\\ droppede mp3 :O
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Droppe MP3 fuldstændigt ville jeg heller ikke. Men jeg bruger alligevel meget tid på MP3. Sortering med at de kommer i de rette mapper, singler, albums osv. for sig selv. Jeg kunne selvfølgelig bare læsse det hele ind månedvis og blot benytte søgeværktøjer effektivt. Plus så danske releases, der er man ofte nødt til at søge på fora og andre steder.

Og sidst man ikke mindst: harddiskplads. Pt har jeg 4.47 TB på min computer kun med MP3. Det har jeg stortset backup af det hele, da jeg hader at miste ting. Prisen for harddiskplads er heldigvis billig nu om dage, men det er tidskrævende alt sammen. Plus så kommer der ca. 30-50 Gb nyt musik hver måned, og så har jeg endda sorteret meget fra.

Jeg ville ikke have noget i mod at betale en hundrede mand for Spotify og lige pludselig have alt ved hånden, både på mobilen og computeren. Der ville så være ekskulsive remixes og andre småting, der ikke kom på Spotify, men der kunne man jo trække på de kilder man har fra tidligere med MP3.

Jooo, jeg kunne godt forestille mig at geare lidt ned og blot vedligehold mit arkiv med 1990-2000-musik som jeg går meget op i (og som jeg i øvrigt med glæde deler med andre).
nco\\ CHART ATTACK 1999
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Giver dig ret - synes virkeligt heller ikke der kommer meget længere, som man gider høre :/

Man sidder nok fast i den æra, hvor man gik mest i byen - alle de positive associationer sådan et stykke musik kan bringe. Må snart se at få sync'et med dig - det går jo ikke at miste nogen af os mister noget igen :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

FrZ skrev:Giver dig ret - synes virkeligt heller ikke der kommer meget længere, som man gider høre :/
Oversat: "Ungdommen nu til dags hører sådan noget støj" Haha FrZ, du er ved at blive godt og grundig gammel (ældre).
På samme måde hører tidligere generationer også den musik, der kendetegnede deres ungdomsår :)

- og så giver jeg dig i øvrigt ret. Jeg tripper glædeligt tilbage til udgivelser fra i de ti år der omkranser årtusindeskiftet :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Det der dubstep måtte da godt brænde lidt i helvede!

Nej, dengang jeg var ung... Der var musikken bare bedre!
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

FrZ skrev:Nej, dengang jeg var ung... Der var musikken bare bedre!
QrazyLeg skrev:Jeg tripper glædeligt tilbage til udgivelser fra i de ti år der omkranser årtusindeskiftet :)
FrZ skrev:Man sidder nok fast i den æra, hvor man gik mest i byen - alle de positive associationer sådan et stykke musik kan bringe. Må snart se at få sync'et med dig - det går jo ikke at miste nogen af os mister noget igen :)
Jeg ved ikke helt hvordan jeg gør det fremover. Men jeg regner hvert i fald med at skrue lidt ned for blusset når det gælder MP3. Det er for tidskrævende for mit vedkommende.

Og for at give jer ret, så ender jeg altid med at sidde og hører 90'er-musik eller noget som senest er udkommet omkring 2006-2007 - eller blot nuværende radiohits, og det kan man jo finde alle steder og hvert i fald på Spotify.

Jeg skal heller ikke sige om det er Spotify som jeg skal bruge suverænt. Google Music er også på trapperne. Hvis de har nogle fede aftaler, og inkl. med danske pladeselskaber (læs Universal), så blivet det sådan jeg gør det. Men i dag på vej hjem på cyklen, fik jeg lyst til at hører Infernal - Muzaik albummet. Bum bum ind på Spotify, og så var jeg kørende. Det er sgu' da nemt. Hvorfor sidde rode med at downloade hver måned, hvis man bare kan gøre sådan fremover.

Men igen, nogle ting er altså bare ikke til at støve op på streamingtjenester, og der må du så have fat i MP3. Om det så bliver Chart Attack fremover, skal jeg ikke kunne sige. Det er tiden ligesom også rendt fra .. :/
nco\\ CHART ATTACK 1999
Besvar