Rustgaranti på bil fra 2008 (Mitsubishi Colt)

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Rustgaranti på bil fra 2008 (Mitsubishi Colt)

Indlæg af amh »

Hej med Jer!

Jeg har for noget tid siden fået lavet 1 års eftersyn på min bil fra 2008 af.

Det fik jeg lavet hos AutoMester. Da jeg var ude hos Mitsubishi fortalte de mig det gratis karosseri/rusteftersyn de kunne tilbyde mig kun gjaldt hvis bilen havde været til service hos dem. Hvis ikke ville min 12 års rustgaranti bortfalde!

Kan dette virkelig passe? Så vidt jeg har læst mig til har det siden 2003 været muligt selv at vælge værksted som skal servicerer bilen. Men ikke noget konkret om rustgaranti.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Re: Rustgaranti på bil fra 2008 (Mitsubishi Colt)

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Et rust garanti eftersyn er jo ikke det samme som service eftersyn, så det er da muligt at de kan opsige garantien, hvis den ikke har været inde til de foreskrevne kontroller.
Jeg ved ikke hvordan det er hos Mitsubishi, men hos Ford har det i hvertfald været på denne måde.
Der står sandsynligvis noget om det i bruger håndbogen.

Men ellers, hvis du er medlem af FDM, synes jeg da at du skulle kontakte én af deres Jurister, og spørge om det kan være rigtigt.
Det kan også sagtens være, at de vil svare på det, selvom du ikke skulle være medlem.

De ved besked anyway ;)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Plys, sidst jeg brugte FDM brugte jeg de gamles Medlemsnummer og fortalte jeg var søn af dem, så det var OK så prøver jeg igen...
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Der har lige været noget om det i nyhederne... Noget med at det er MEGET forskelligt mellem mærkerne. Så det er noget med hvad du har skrevet under på...
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hvis du ser TV2 lige nu, så er der vist Basta som omhandler LIGE PRÆCIS det her.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Da jeg købte min bil (Ford Focus) skulle den til en række kontroller hos autoriserede Ford Servicecentre, dvs. hos Ford selv. Således var det indtil bilen havde kørt 60.000 km. Overholder man ikke det, så ryger fabriksgarantierne.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Så godt Basta igår, og dvs. at det sælgeren fortalte altså ikke passer...
Besvar