Hvad laver en DJ live?
Redaktør: Moderators
Hvad laver en DJ live?
Jeg ved godt hvad princippet og formålet er med en DJ, men hvad laver nogle af de store DJs live? Det ser ud som om de har mægtig travlt med at skrue og dreje på en fandens masse knapper, men man hører kun en sang man allerede kender? Er det fordi de har stumperne, som de så mixer sammen live, eller hvad?
Hvis vi nu tager den her med Tiësto:
http://www.youtube.com/watch?v=3OX9jUw86EQ
Hvad fanden har han så travlt med? :p
Hvis vi nu tager den her med Tiësto:
http://www.youtube.com/watch?v=3OX9jUw86EQ
Hvad fanden har han så travlt med? :p
Re: Hvad laver en DJ live?
EQ og effects/filters/loops
(men kan også være en smule spil for galleriet
)
(men kan også være en smule spil for galleriet
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
I den video du linker til står han bare og que'er den eller de næste sange der skal spilles. Justere tempoet, high,mid og low så det passer til sangen skal spilles.
Men fx. en gut som Deadmau5 spiller jo nogle af sine sange "live" via midiboards, effect gejl osv. så han kan stå live og redigere i sangen.
Eller som her hvor Benno fra Rank1 spiller Adagio for strings live på keyboard mens Pieter dj'er
Men fx. en gut som Deadmau5 spiller jo nogle af sine sange "live" via midiboards, effect gejl osv. så han kan stå live og redigere i sangen.
Eller som her hvor Benno fra Rank1 spiller Adagio for strings live på keyboard mens Pieter dj'er
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
I min perfekte lille drømme verden ville alle DJs lave det som Eddie laver her 
Fedt, nu står jeg i kiosken og hopper og danser resten af aftenen, mens folk skal have buskort, bland-selv slik, blade og togrejser. Tak - Og så må man iøvrigt elske hr. Halliwell for sine livesetsDjMail skrev:I min perfekte lille drømme verden ville alle DJs lave det som Eddie laver her
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
de fleste djs når de står og piller ved noget så laver de i virkeligheden ikke en skid det er bare for at se ud som om de laver noget.... dermed ikke sagt at alle er såden jeg skrev kun "de fleste" det er istedet for at bare at stå og kigge.... nogle gør sådan mens andre hopper rundt med arbene i vejret eller leder efter næste nr og forbereder den.....
hilsen
M.I.G.1
M.I.G.1
Er jeg den eneste der bliver irriteret af alle de groupies der render rundt om ham? Jeg bliver ved med at tænke "Gå nu ikke ind i ham. Gå nu ikke ind i ham og ødelæg det for os andre!"DjMail skrev:I min perfekte lille drømme verden ville alle DJs lave det som Eddie laver her
Men ellers super fedt! Mindes et youtube klip hvor en eller anden gut mixer et helt nummer med en bunke forskellige vinyler... Men resten af den hukommelsesbid har jeg efterladt på et værtshus et sted.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Lokefar: Det handler jo om at blive set! (Jeg er fuldkommen enig i din holdning)
Jeg tror også at tager man på et ganske almindelig radiodiskotek, såsom 90% af Jomfru Ane Gade eksempelvis, så laver 95% af samtlige DJ's ikke en skid bag pulten ud over at skrue lidt op og ned for volumeknappen og fadeknappen. Men det ved trunterne på dansegulvet ikke, så der kan han jo fremstå som en superhelt.
Jeg tror også at tager man på et ganske almindelig radiodiskotek, såsom 90% af Jomfru Ane Gade eksempelvis, så laver 95% af samtlige DJ's ikke en skid bag pulten ud over at skrue lidt op og ned for volumeknappen og fadeknappen. Men det ved trunterne på dansegulvet ikke, så der kan han jo fremstå som en superhelt.
Jeg har som sådan intet imod at der er folk i pulten, så længe de står der og giver gas - ikke bare hænger ud.
Der er ikke noget sjovere end at være ude at spille og være omringet af venner og kollegaer der går amok i pulten.
Folk som har adgang til pult området har ofte stået der før og ved hvornår man kan snakke til DJén og hvornår man ikke kan.
Der er ikke noget sjovere end at være ude at spille og være omringet af venner og kollegaer der går amok i pulten.
Folk som har adgang til pult området har ofte stået der før og ved hvornår man kan snakke til DJén og hvornår man ikke kan.
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Folk der gider styre lys på steder hvor der ikke er en dedikeret lysmand skal være mere end velkomne. Ellers skal folk der vil stå i pulten lukke røven og lade være med at prikke til mig hver gang de tænker på noget nyt.DjMail skrev:Jeg har som sådan intet imod at der er folk i pulten, så længe de står der og giver gas - ikke bare hænger ud.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Well ofte er lysmænd placeret i samme området som DJén, af ret logiske årsager.
En pult fyldt med festglade folk giver festen et pift og eftersom mange DJs nemt kan blive for stillestående og for kedelige at se på - så er det superfedt at se en DJ pult som den i klippet hvor folk fester igennem.
Argumentet er jo i bund og grund det samme som ligger til grund for brugen af MCér til fester.
En pult fyldt med festglade folk giver festen et pift og eftersom mange DJs nemt kan blive for stillestående og for kedelige at se på - så er det superfedt at se en DJ pult som den i klippet hvor folk fester igennem.
Argumentet er jo i bund og grund det samme som ligger til grund for brugen af MCér til fester.
Hov hov mesterQrazyLeg skrev:90% af Jomfru Ane Gade eksempelvis, så laver 95% af samtlige DJ's ikke en skid bag pulten ud over at skrue lidt op og ned for volumeknappen og fadeknappen. Men det ved trunterne på dansegulvet ikke, så der kan han jo fremstå som en superhelt.
Jeg mener nu ikke at jeg har meget tid mellem de forskellige tracks når jeg spiller i Gaden. Og når jeg endelig har så bliver det brugt på lyset..
Men det ka være jeg er en af de 5%
--=DeCain the DJ=--
Det kan jo godt ske du er
Jeg har aldrig oplevet dig spille, og jeg påstår ikke at være DJ i Jomfru Ane Gade er let. Jeg tror faktisk det er pissehårdt arbejde og oftest til en latterlig lav løv. Provinsen er heller ikke kun fyldt med elendige/dovne DJ's. Der findes gode af slagsen derude, og i bund og grund er det for et diskotek ganske almindelig forretning og derfor kan det være ufattelig risikabelt med DJ's der eksperimenterer lidt for meget. Så er risikoen at nattedruk holdes privat i stedet for på diskoteket. Så er det lidt bedre at være sikker på musikken tiltaler folk.
Jeg vil heller ik ligefrem sige at det er en guldtjans at have... Får alt for lav løn, kører 30km hver vej, og bruger en formue på CD'er / downloads af musik.QrazyLeg skrev:Det kan jo godt ske du erJeg har aldrig oplevet dig spille, og jeg påstår ikke at være DJ i Jomfru Ane Gade er let. Jeg tror faktisk det er pissehårdt arbejde og oftest til en latterlig lav løv. Provinsen er heller ikke kun fyldt med elendige/dovne DJ's. Der findes gode af slagsen derude, og i bund og grund er det for et diskotek ganske almindelig forretning og derfor kan det være ufattelig risikabelt med DJ's der eksperimenterer lidt for meget. Så er risikoen at nattedruk holdes privat i stedet for på diskoteket. Så er det lidt bedre at være sikker på musikken tiltaler folk.
-Og jeg drikker kun meget lidt når jeg er på job.. -Altså hvis jeg ikke skal køre.. Der er sku ik noget værre end en stang stiv DJ.
PS. Spiller på Tiger i Jomfru Ane Gade. -Også fredag + lørdag i denne weekend
--=DeCain the DJ=--
Beklager jeg er helt hængt op i projekt. Aflevering onsdag og ca 20 sider mangler stadig at blive skrevet. Så ingen gå-i-byen halløj for mig :/
Nu er økonomi heldigvis heller ikke alt. Men jeg har dog tit undret mig over hvorfor folk vil spille til de priser som gaden tilbyder.
Jeg kunne sagtens forstå hvis det var en gang imellem man spillede til en pris som nærmest ikke kan betale ens udgifter.
Jeg kunne sagtens forstå hvis det var en gang imellem man spillede til en pris som nærmest ikke kan betale ens udgifter.
Tja.. Det er jo nok os mest en hobby for mig, end en fast indtægt...
Hvem var det egentlig herinde fra jeg mødte i aften?
Hvem var det egentlig herinde fra jeg mødte i aften?
--=DeCain the DJ=--
nå er det dig der vil høre hardstyle crap :pMaunus skrev:Mig
--=DeCain the DJ=--