TECHNICS TURNTABLES to be Discontinued!

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

TECHNICS TURNTABLES to be Discontinued!

Indlæg af Sunshine »

We have just heard the sad new from Panasonic (the manufacturer of Technics) that production of the world famous Technics SL-1200 and SL-1210 DJ turntables will stop at the end of February 2010.
Læs mere her
http://www.fizzyliquid.com/?p=486
Billede
Zivago

Re: TECHNICS TURNTABLES to be Discontinued!

Indlæg af Zivago »

:-(
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Det er så sørgeligt.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det var da lige til at lægge en dæmper på denne ellers herlige søndag aften.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

ØV - ØV og
MEGA ØØØØØØV!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg tror, jeg kan forudse en prisstigning på brugte 1200ere og 1210ere...

Surt, men jeg synes ikke jeg lige så noget om, hvorfor de stopper produktionen? Nogen der ved det?
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Nok et kraftigt faldende salg er skyld i det dwr.
Kunne ikke forestille mig en ret stor efterspørgsel på en 5000´s kroner pladespiller.

Der er ikke mange DJs tilbage som bruger dem, og de private som har vinyl der hjemme vil nok hellere have USB eller bare en billigere og mere moderne (design) pladespiller.

Men nu er mine pladespillere da pludseligt mere værd - måske de skulle ud af skabet en gang hehe.
Zivago

Indlæg af Zivago »

DjMail skrev:Nok et kraftigt faldende salg er skyld i det dwr.
Kunne ikke forestille mig en ret stor efterspørgsel på en 5000´s kroner pladespiller.

Der er ikke mange DJs tilbage som bruger dem, og de private som har vinyl der hjemme vil nok hellere have USB eller bare en billigere og mere moderne (design) pladespiller.

Men nu er mine pladespillere da pludseligt mere værd - måske de skulle ud af skabet en gang hehe.
Tja. Jeg har endnu ikke set en USB pladespiller der er pengene værd. Iøvrigt: Dem der virkelig går op i vinyl derhjemme, betaler ofte langt mere end 5000 kr for deres pladespiller.
Men det er nok rigtigt at salget er faldet. Desværre er der færre og færre dj´s der bruger dem. Når vinylfræser dør på diskotekerne, er der også bestemte mix former der dør. Men sådan er der jo så mange ting.

Zivago
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg synes satme designet er fedt. Ikke alt det plastik-udseende halløj. Nej, dejligt tung kram, der ligner hvad det er: tungt lejetøj.

Men jeg tvivler også på ret mange nye DJs ville investere i vinyl og pladespiller, og selvom mange stilarter måske dør med udgangen og evt. produktionsstop af vinyl (og afspillere), så må det siges at VJ'ing (hedder det det?) i høj grad er vokset med diverse programmer, sammen med de nyere mix-muligheder med produkter som Pioneers CDJ og ikke mindst DVJ-serier. Så jo, noget har måtte lade livet, men langt mere er blevet skabt de sidste par år synes jeg.
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

QrazyLeg skrev:VJ'ing (hedder det det?)
Nej det er når man laver visuals med en projektor eller lignende :)

Jeg ved godt 1210'eren har fået gudestatus på DJ-scenen, men findes der ikke andre pladespillere i den klasse? Numark eller lignende? Jeg spørg af ren uvidenhed. Det mixen jeg har lavet har været med en midi-controller og bærbar, så har ingen anelse.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

CCK^ skrev:
QrazyLeg skrev:VJ'ing (hedder det det?)
Nej det er når man laver visuals med en projektor eller lignende :)

Jeg ved godt 1210'eren har fået gudestatus på DJ-scenen, men findes der ikke andre pladespillere i den klasse? Numark eller lignende? Jeg spørg af ren uvidenhed. Det mixen jeg har lavet har været med en midi-controller og bærbar, så har ingen anelse.
Numark har deres topmodel TTX som jeg har kørt med i et par år(og weiss overtog for ca. et år siden) og Stanton har deres Str180. Begge to ligeså gode eller bedre.

Elsker at spille vinyl, men min bankrådgiver er glad for jeg kører med mp3 nu og det samme er min skulder hehe.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Zivago skrev: Tja. Jeg har endnu ikke set en USB pladespiller der er pengene værd. Iøvrigt: Dem der virkelig går op i vinyl derhjemme, betaler ofte langt mere end 5000 kr for deres pladespiller.
Men det er nok rigtigt at salget er faldet. Desværre er der færre og færre dj´s der bruger dem. Når vinylfræser dør på diskotekerne, er der også bestemte mix former der dør. Men sådan er der jo så mange ting.

Zivago
Kan det nu passe - Du kender da Billede
som laver nogle rigtig fine grammofoner, til en rimelig pris.
Minder lidt om REGA Planar fra HiFi Klubben, og findes altså også i en USB udgave.

Bare klik på Pro·Ject logo´et, hvis I vil se mere :)

Den forhandles i DK af Tekni-Fi HiFi Import på Frederiksberg, og koster 2.995,-

Debut III Phono USB

Pladespiller for de magelige musikelskere.
Med indbygget grammofon forstærker som gør det muligt at tilslutte direkte til et midi-system, PC eller ligende som ikke har grammofon indgang.
Hastighedsomskifter for valg mellem 33 / 45 hastighed.
Option for afspilning af lakplader med 78 omd.

Leveres i sort eller sølvgrå.

Med Ortofon OM5e pick-up.

2995,00 dkr
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Fairground skrev: Numark har deres topmodel TTX som jeg har kørt med i et par år(og weiss overtog for ca. et år siden) og Stanton har deres Str180. Begge to ligeså gode eller bedre.
Elsker at spille vinyl, men min bankrådgiver er glad for jeg kører med mp3 nu og det samme er min skulder hehe.
Jeg tvivler faktisk noget på T1210 er en specielt god pladespiller til hjemmebrug, som det jeg benytter den til. Til gengæld tror jeg den er slidstærk som bare fanden, og det har noget at gøre med DJ's foretrukne valg.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

QrazyLeg skrev:
Fairground skrev: Numark har deres topmodel TTX som jeg har kørt med i et par år(og weiss overtog for ca. et år siden) og Stanton har deres Str180. Begge to ligeså gode eller bedre.
Jeg tvivler faktisk noget på T1210 er en specielt god pladespiller til hjemmebrug, som det jeg benytter den til. Til gengæld tror jeg den er slidstærk som bare fanden, og det har noget at gøre med DJ's foretrukne valg.
...og det er jo fordi den som sådan ingen motor har.
Pladetallerkenen er - sammen med ringkerne spolen under den - motoren.
Akslen til tallerkenen hviler på en kugle, så der er stort set ingen friktion.
Motor konstruktionen gør, at den har masser af moment, og det sammen med lav friktion gør,
at den er - og har været det altid - verdensmester i lynstart :)

Ikke verdens bedste HiFi grammofon, men stærk som bare fanden - Player for life!
..og så er der jo den ufattelige retro-herlighedsværdi :mrgreen:
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Hmm er spændt på hvad det her ender med. Ser ikke ud til at Pana er specielt gode til at kommunikere på global plan :)
http://www.skratchworx.com/news3/comments.php?id=1374
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Heh, gad vide hvad man skal tro :)
Zivago

Indlæg af Zivago »

Plys - det nye kuld skrev:
Zivago skrev: Tja. Jeg har endnu ikke set en USB pladespiller der er pengene værd. Iøvrigt: Dem der virkelig går op i vinyl derhjemme, betaler ofte langt mere end 5000 kr for deres pladespiller.

Zivago
Kan det nu passe - Du kender da Billede
som laver nogle rigtig fine grammofoner, til en rimelig pris.
Minder lidt om REGA Planar fra HiFi Klubben, og findes altså også i en USB udgave.

Bare klik på Pro·Ject logo´et, hvis I vil se mere :)

Den forhandles i DK af Tekni-Fi HiFi Import på Frederiksberg, og koster 2.995,-

Debut III Phono USB

Pladespiller for de magelige musikelskere.
Med indbygget grammofon forstærker som gør det muligt at tilslutte direkte til et midi-system, PC eller ligende som ikke har grammofon indgang.
Hastighedsomskifter for valg mellem 33 / 45 hastighed.
Option for afspilning af lakplader med 78 omd.

Leveres i sort eller sølvgrå.

Med Ortofon OM5e pick-up.

2995,00 dkr
Jo - jeg kender skam godt Project Debut pladespillere. Hos Hifi nørderne bliver de betragtet som entry level (Også derfor serien hedder debut). Noget der fungerer - men som ikke er noget specielt. RIAA delen i disse pladespiller er ok, men heller ikke noget videre specielt. Men det er da ok pladespillere til prisen. OM5e pickupen bliver betegnet som decideret low level i Hifi / high end verdenen. Men den er jo heller ikke ret dyr. Det er en meget billig pickup. Den kan fåes for kun 269 kr.

Hifi nørderne bruger gerne fra 20000 kr og opad på en pladespiller - uden arm som de køber ekstra, og bruger gerne adskillige tusinde kroner på pickuper. Dertil kommer en highed riaa forstærker som i highend gerne starter fra omkring 3000 kr.
Hvis en Hifi nørd, skal købe en "billig" pladespiller kunne det sammensættes på denne måde:
En Rega Planar 9 til ca 27000 kr. En rega arm RB-700 til ca 4500 kr. En Grado reference master pickup til ca 5500 kr. Dertil kommer diverse high end kabler, RIAA, dæmpefødder osv.
Og nej - det er ikke unormalt, at hifi nørderne starter i denne prisklasse, hvis de har eller kan låne pengene.
De bruger gerne mange hundrer tusinder på et anlæg. Der findes faktisk pladespillere som koster op imod 300000 kr. Og de bliver skam solgt i DK. F.eks. hos High end sound. Dertil kan man købe arme til paldespillerne, som koster opimod 40000 kr, og pickuper som koster opimod 23000 kr
At vi "normale" mennesker så synes at det er godt tosset, at give så meget - det er så en anden sag.
Men vinyl / HIFI / HIGH End nørder har meget større krav.

Project Debut pladespillerne er ok til prisen, og opfylder de flestes behov. Men USB udgaverne og den indbyggede RIAA kunne være en del bedre. Hvis du kigger på specificationerne på den indbyggede RIAA, vil du se at den f.eks. kun har et signal / støj forhold på 65db. Det er ikke særligt godt, og svarer faktisk til de RIAA forstærker man havde i 70érne og starten af 80érne. Man kan faktisk forbedre lyden en hel del fra disse pladespillere, ved at bruge en ekstern RIAA af god kvalitet. Det er ikke unormalt at en god RIAA i dag, har et signal støjforhold på over 80 db, og denne meget store forskel kan du meget tydelig høre.
Skal pladespilleren sættes til PC, så brug en kvalitets RIAA på line indgangen på lydkortet istedet for USB. Skal det være bedre, så skal du bruge en RIAA med indbygget dac osv, og tilslutte den på en optisk indgang på lydkortet.
Det er da nemt, bare at bruge USB. Men det lydmæssige resultat er ikke specielt godt - men altså ok til prisen (og ikke hifi nørder)-

Om hifi verdenen kunne jeg skrive mange ting - f.eks. fortælle om de placebo opfattelser som mange hifi nørder udsætter sig selv for, og som producenterne lever særdeles højt på, da jeg jo i flere år har arbejdet inden for hifi verden. Men så ryger vi da helt off topic.

Zivago
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Tænkte nok at det var en modificeret sandhed.
Produktionen stopper ikke, der har dog været snak om en ændring af produktion og mulig out-sourcing.

Læs f.eks mere her.
http://www.inthemix.com.au/news/intl/45 ... f_Technics
Zivago

Indlæg af Zivago »

DjMail skrev:Tænkte nok at det var en modificeret sandhed.
Produktionen stopper ikke, der har dog været snak om en ændring af produktion og mulig out-sourcing.

Læs f.eks mere her.
http://www.inthemix.com.au/news/intl/45 ... f_Technics
Herligt. :D
Spændende at se hvad det ender med.

Zivago
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hehe ja bliver spændende om de denne gang stopper, rygtet var jo også fremme sidste år.
Men altså jeg vil stadig sætte spørgsmålstegn ved hvor mange de kan sælge hver år.
Besvar