Ledighed og efteruddannelse

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Ledighed og efteruddannelse

Indlæg af amh »

Jeg står og er fra d. 5/7 arbejdsløs, eller det man kalder så fint, ledig.

Kan det passe man selv ved at betale et symbolsk beløb kan tage f.eks. lastvogns kørekort, og andet i den retning? Jeg har prøvet og se om jeg har kunne finde det nogle steder men kan ikke rigtig finde noget omkring lige præcis dette.

Er der nogle af Jer her inde som ved hvilke kurser man kan efteruddanne sig i nu når man er gået hen og blevet ledig ?

På forhånd tak.
cyrus
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Ledighed og efteruddannelse

Indlæg af cyrus »

Altså jo du kan sagtens få stort kørekort osv betalt af staten (Jobcenter) Men det er noget med at pga. så mange ledige folk de seneste 8md.
Så har man valgt at sige at man skal bevise at man er sikret job efter kurset hvis det er man skal havde et stort kørekort eller andet dyrt kursus.

Men det bedste du kan gøre er at tage ned på et af de mange jobcenter, og få en snak med en vejleder, de kan fortælle dig præcis hvordan du står, for der er virkelig stor forskel fra person til person.
Celebrate Your Life With House
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Din A-Kasse og Fagforegning kan sikkert svare på det!

Nu har jeg ikke selv været uden arbejde, men efter hvad jeg har hørt er Jobcenter en joke! Kommunalt ansatte der ikke har nogen interesse i at du kommer i arbejde og er underlagt div. regler og love! Du skal istedet tage kontakt til din A-Kasse og Fagforegning og høre hvad de kan tilbyde. Jeg tog en overbygning på min udd. som blev betalt af min fagforegning efter jeg var færdig med at læse.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Jeg har selv været været i samme situation siden November, jeg er rimelig sikker på du uden de store problemer kan få stort kørekort, de smider om sig med tilbud fortiden, det gjorde de ihvertfald i nit jobcenter, de sagde jeg skulle tage et eller andet kursus, det var ligegyldigt om det var brugbart eller ej, jeg skulle tage det for og undgå og få et aktivering tilbud, altså blive sendt ud og lave et eller andet åndsvagt, som og fylde mand i de kommunale vandpytter eller lign, selvom jeg brugte alle mine overtalelses evner med at det ville være spild af skattekroner og sende mig på et kursus, jeg ikke fik noget ud af. Det endte dog med jeg kunne undgå det på anden vis. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er i dit jobcenter, tror det afhænger meget af din rådgiver.
<---------------------------->
§1 I'm always right
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Okay tak for svar indtil videre - det er også første gang jeg er uden arbejde nogensinde, så det er helt nyt for mig det jeg desværre bevæger mig ind i... det med aktivering kan de godt glemme ALT om det gør jeg ikke! jeg havde en kammerat som kom ud i det, de skulle male et hegn rødt på Dyreskuepladsen i Roskilde, ugen efter skulle hegnet skrottes, så det må da føles som spildt arbejde. Andre gange skulle de lappe cykler til næsten ingen penge ..
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

amh skrev:Okay tak for svar indtil videre - det er også første gang jeg er uden arbejde nogensinde, så det er helt nyt for mig det jeg desværre bevæger mig ind i... det med aktivering kan de godt glemme ALT om det gør jeg ikke! jeg havde en kammerat som kom ud i det, de skulle male et hegn rødt på Dyreskuepladsen i Roskilde, ugen efter skulle hegnet skrottes, så det må da føles som spildt arbejde. Andre gange skulle de lappe cykler til næsten ingen penge ..

Hvis ikke du vil i aktivering skal du finde et job, ellers har de jo ret/pligt til at sende dig i aktivering. Men det kommer du jo først i betragtning til, hvis du søger om kontanthjælp. Nogle steder er de dog lidt large pt. fordi der er så mange unge ledige.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Nu er der jo gudskelov også forskel på aktivering når man er på bistand og når man får penge fra en a-kasse - i hvert fald afaik.
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Sunshine skrev:Nu er der jo gudskelov også forskel på aktivering når man er på bistand og når man får penge fra en a-kasse - i hvert fald afaik.
Der findes ikke aktivering til folk på a-kasse :) - ikke reelt... (7-9-13)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Noget som kan irriterer mig en del, er at nu har jeg brugt 4 år. af mit liv, på en uddannelse, og så derefter står jeg uden job ! Fordi der er så mange ledige. Det er jo takket vores kære regering.....
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

FrZ skrev:
Sunshine skrev:Nu er der jo gudskelov også forskel på aktivering når man er på bistand og når man får penge fra en a-kasse - i hvert fald afaik.
I know, det jeg taler om er de regler der er, hvor du skal dokumentere at du har sendt x antal ansøgninger om ugen/måneden, så lidt "aktivering" er der jo i det, i form af ansøgninger der skal skrives og sendes ud. At amnge af dem så er nogle skodansøgninger er en anden historie ;)
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Sunshine skrev:
FrZ skrev:
I know, det jeg taler om er de regler der er, hvor du skal dokumentere at du har sendt x antal ansøgninger om ugen/måneden, så lidt "aktivering" er der jo i det, i form af ansøgninger der skal skrives og sendes ud. At amnge af dem så er nogle skodansøgninger er en anden historie ;)
Efter 6 mdr. er jeg endnu ikke blevet spurgt om noget én eneste gang :S
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

amh skrev:Noget som kan irriterer mig en del, er at nu har jeg brugt 4 år. af mit liv, på en uddannelse, og så derefter står jeg uden job ! Fordi der er så mange ledige. Det er jo takket vores kære regering.....
Du skal da være glad for, at det kun var en 4-årig uddannelse :) - jeg er blevet tudet ørene fulde om mangel og en startløn på næsten 40.000 siden jeg startede.. Sådan en omgang bankkrak, finanskrise og nedskæringer i finanssektoren er slet ikke sund for mig :/

Kom til samtale forleden, der var der kun 150 ansøgere om en stilling (har været ude for at søge stillinger med 600 ansøgere) - er stadig glad for at jeg kom til den, men det er op af bakke!!!!
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Selvfølgelig er det den danske regeringens skyld... Ligesom, når det regner eller ens lort klistrer på siden af toilettet!
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

dwr skrev:Selvfølgelig er det den danske regeringens skyld... Ligesom, når det regner eller ens lort klistrer på siden af toilettet!
Hvem skal ellers ha' skylden, hvis ikke regeringen ?
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Prøv du at læse aviser på et tidspunkt, min dreng.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

amh skrev:Noget som kan irriterer mig en del, er at nu har jeg brugt 4 år. af mit liv, på en uddannelse, og så derefter står jeg uden job ! Fordi der er så mange ledige. Det er jo takket vores kære regering.....
Come again!!!!!!!

Har du hørt om en global finansiel krise der har skabt afmatning af økonomien i stort set hele verden, recision i flere stærke økonomier og krak blandt store og respekterede selskaber som fx. AIG og General Motors etc.? Hvis du tror at den danske regering er skyld i finanskrisen og ledigheden i hele verden stiger så du ikke kan finde et job burde din 4 årige uddannelse ha' været forlænget med flere årtier for det er da helt håbløst!

Din sidste sætning er simpelthen så dum og ugennemtænkt at den kunne høre hjemme på Ekstra bladets forum for tabte bitre menneske aka. Nationen!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
JayJay^^

Indlæg af JayJay^^ »

Mht til aktivering når man er i A kassen, så fik jeg afvide i jobcenteret, at efter 6 mdr var de forpligtet til og give mig et aktivering tilbud, hvis de kunne se i systemet jeg ikke havde lavet noget, siden starten på ledigheden, hvilket også var grunden til han sagde jeg skulle tageet eller andet kursus, så han slap for og sende mig ud i noget.
§1 I'm always right
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

JayJay^^ skrev:Mht til aktivering når man er i A kassen, så fik jeg afvide i jobcenteret, at efter 6 mdr var de forpligtet til og give mig et aktivering tilbud, hvis de kunne se i systemet jeg ikke havde lavet noget, siden starten på ledigheden, hvilket også var grunden til han sagde jeg skulle tageet eller andet kursus, så han slap for og sende mig ud i noget.
Så skriver de nok snart til mig :)
Brugeravatar
JayJay^^

Indlæg af JayJay^^ »

FrZ skrev: Så skriver de nok snart til mig :)
Ja, det er ikke umuligt, hvis du ikke har været på kursus eller lign. inden er der nok mulighed for du kan ryge ud, det kan være en god idé og tage et eller andet kursus med man gerne vil tage, bare et eller andet kort et, jeg sagde jeg godt kunne tænke mig og lære Photoshop og straks ringede han til en og fandt 3 ugers kursus til mig, kom dog ikke på det af visse årsager :)
§1 I'm always right
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Vil sådan set hellere have et job - men skal da kigge, overvejer stærkt at tage et fag på min gamle skole, ville egentligt være meget rart, om de betalte det :)
Besvar