Fornyelse af pas
Redaktør: Moderators
Fornyelse af pas
Jeg skal have mit pas fornyet. Intet problem. Men.. får jeg derved et nyt pasnummer også? Eller får jeg blot udleveret et nyt pas der er gyldigt 10 år til, MEN med samme pasnummer som det tidligere jeg har?
Det er fordi jeg har udleveret det pasnummer til noget rejse jeg skal på, men jeg havde ikke lige bemærket mit pas udløb her til august.
Det er fordi jeg har udleveret det pasnummer til noget rejse jeg skal på, men jeg havde ikke lige bemærket mit pas udløb her til august.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Re: Fornyelse af pas
Så du skal nok ringe til flyselskabet, og hvor du ellers skal have ændret dit pasnummer... Desværreborger.dk skrev: Når du fornyer dit pas, får du altid et nyt pasnummer. Det er derfor vigtigt at være opmærksom på, at hvis du har købt flybilletter, og du har oplyst dit gamle pasnummer, så er flybilletterne ugyldige. Da pasnummeret skal være dit nye pasnummer. Er du så uheldig, at have oplyst dit gamle pasnummer, kan du prøve at kontakte dit flyselskab, og så kan de måske ændre pasnummeret, til det nye pasnummer.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ok tak for info. Jeg må have fat i kommune på mandag og rejseselskabet.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Er det fordi du skal have visa til landet? I mange tilfælde skal man også fysisk aflevere sit pas til en ambassade for at få klæbet et visa i.
Det er vel fordi informationen på flybilletter og pas ikke stemmer overens så 
Præcist.QrazyLeg skrev:Det er vel fordi informationen på flybilletter og pas ikke stemmer overens
nco\\ CHART ATTACK 1999
I skal ellers også huske når jeres pas er ved at udløbe skal i være i god tid. Passet holder 6 måneder mindre end hvad der egentlig står.
Man får jo et brev ind af døren, når passet er ved at udløbe, de er ganske flinke, når alt kommer til alt 
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Mit pas udløb 1. august, jeg har da ikke fået noget brev på noget tidspunkt.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Øh et pas løber vel til den dato, der står angivet. Deraf navnet "udløbsdato"... Jeg har heller ikke fået noget brev når mit er udløbet. Det har så også gjort jeg ikke har opdaget det, så de har fornyet det på rekordtid (fra fredag til jeg modtog det onsdag dage) 
Hmm.. fik et brev sidste gang; "Dit pas udløber om en måned, husk at forny det".. Københavnskommune service? Ved det ikke, troede bare det var standard.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Sidst jeg skulle have nyt, fik jeg også et brev.
Mht til det med det udløber før tid, kunne jeg forstille mig det har noget og gøre med at vise lande kræver man har 3-6 mdr før passet udløber, eller kan man komme i problemer med og komme ind i landet, Danmark er så vidt jeg huske faktisk et af de land der kræver 3 mdr til udløb på passet
Mht til det med det udløber før tid, kunne jeg forstille mig det har noget og gøre med at vise lande kræver man har 3-6 mdr før passet udløber, eller kan man komme i problemer med og komme ind i landet, Danmark er så vidt jeg huske faktisk et af de land der kræver 3 mdr til udløb på passet
<---------------------------->
§1 I'm always right
Det er åbenbart kun noget som de gør.FrZ skrev:Københavnskommune service?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Formentlig skal du har f.eks. 3 måneder tilbage til udløb af dit pas før du rejser ind i f.eks. Danmark, hvor dit ferievisum typisk er max. 3 måneder. Det ville jeg ihvert fald se som sammenhængen.
Hvad angår fornyelse, så har jeg også fået et brev på et tidspunkt om, at jeg skulle fornye mit pas. Det var vist et halvt år før - sammen med en blanket til gen-bestilling af et nyt pas.
De var middelhurtige for mit vedkommende. 2 uger tror jeg nok det tog. Har dog hørt rygter om op til 6-8 ugers ventetid i pres-perioder.
Hvad angår fornyelse, så har jeg også fået et brev på et tidspunkt om, at jeg skulle fornye mit pas. Det var vist et halvt år før - sammen med en blanket til gen-bestilling af et nyt pas.
De var middelhurtige for mit vedkommende. 2 uger tror jeg nok det tog. Har dog hørt rygter om op til 6-8 ugers ventetid i pres-perioder.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Jeg fik også brev om fornyelse af pas her.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

Det kommer nok snart. Det er jo penge lige i kassen 
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Mon ikke der kommer breve, nu hvor det er kommunerne, ikke politiet der udsteder pas.
...
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Mit pas gælder til 04/09/09, og jeg har været i Canada fra 26/06/09 til 07/06/09, og hverken i Billund, Calgary eller Frankfurt, har der været problemer med at passet udløb inden for 3 måneder...

Vær du glad for, at du ikke stod i en lufthavn i USA... De er LANGT mere strikse end Canada, og pas der er ved udløb bliver som regel nægtet adgang.Zlinky skrev:Mit pas gælder til 04/09/09, og jeg har været i Canada fra 26/06/09 til 07/06/09, og hverken i Billund, Calgary eller Frankfurt, har der været problemer med at passet udløb inden for 3 måneder...