Billetter til Roskilde - kan de sælges, hvis man ikke kan?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
dwr
Moderator

Billetter til Roskilde - kan de sælges, hvis man ikke kan?

Indlæg af dwr »

Hey...

Jeg står i en situation, hvor jeg ikke er helt sikker på om, jeg kan komme til Roskilde, men gerne vil købe en billet inden, der bliver udsolgt.

Hvis det så viser sig, at jeg ikke kan komme alligevel - kan jeg så sælge billetten til andre lovligt? Og er de et personligt køb - altså sådan, at man ikke kan overdrage den til andre eller man skal give information, så de kan tjekke om det er den rigtige der kommer ind?

Edit:
Her tænker jeg ikke på videresalg med henblik på fortjeneste, da det er sortbørs-salg/spekulation, hvilket jeg ved er ulovligt ;)
Mvh
dwr
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg mener at så længe du ikke laver videresalg med fortjeneste så må du sælge den lige så tosset du kommer vil..

Sakset ganske pænt fra retsinformation.dk:
LOV nr 458 af 23/05/2007
Gældende
Offentliggørelsesdato: 25-05-2007
Kulturministeriet

Lov om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer

VI MARGRETHE DEN ANDEN, af Guds Nåde Danmarks Dronning, gør vitterligt:
Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende lov:

§ 1. Billetter til kultur- og idrætsarrangementer i Danmark må ikke udbydes eller videresælges til et højere beløb, end billetterne oprindelig er erhvervet for, medmindre der foreligger en aftale med arrangøren.

Stk. 2. Det beløb, som en billet oprindelig er erhvervet for, kan foruden selve billetprisen omfatte eventuelle administrationsgebyrer. Herudover kan andre udgifter forbundet med erhvervelsen inkluderes i videresalgsprisen.

§ 2. Overtrædelse af § 1 straffes med bøde.

Stk. 2. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel.

§ 3. Loven træder i kraft den 1. juli 2007.

Stk. 2. Samtidig ophæves lov om forbud mod videresalg af billetter til offentlige forlystelser, jf. lovbekendtgørelse nr. 769 af 25. november 1991.

§ 4. Loven gælder ikke for Færøerne og Grønland.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Skaw
Ses vi i Assens din ækle bryder?
Geografisk sted: bag dig

Indlæg af Skaw »

Med mindre de har lavet det om siden 2005-06 kan du sagtens sælge videre. Jeg var sent ude i 06 men fik købt en via den blå avis
Jeg har engang købt olie!
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Det er ganske lovligt at købe og videresælge billetter så længe du ikke tjener på det. Faktisk har Roskilde et forum hvor en hel sektion er lavet til køb og salg af billetter.

MEN.... jeg er ret sikker på at der ikke bliver udsolgt i år af flere grunde. Finanskrisen holder rigtig mange udlændinge væk specielt islændinge, svenskere og nordmænd. Lineup'en er ikke specielt stærk, der mangler et eller flere hovednavne til at supplere coldplay så det mere mainstream publikum vælger roskilde fremfor Skive, Skanderborg osv.

Jeg ville vente en måned og se hvordan billetsalget går.. havde nogle venner som ventede til sidste øjeblik sidste år og de fik billetter til 800kr. udenfor hegnet.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Besvar