Hejsa
Har lige anskaffet mig en vestax vci-100 midi controller til at hygge lidt med for sjov..
Men efter jeg har installieret det hele og fået lyd ud af højtalerne undrede det mig lidt.. Er det virkelig meningen at man via headsættet skal høre samme nummer som i højtalerne? Eller kan man få den til at afspille den anden sang, mens den køre den første på højtalerne..?
Er helt blank, håber på hjælp!
tak
DJ newbie!
Redaktør: Moderators
Nu har jeg aldrig haft sådan en controller, men jeg kan hvert fald hjælpe med at forklare at man spiller sangen i højtalerne som folk skal høre (overraskende nok) og så skal man gerne kunne klikke eller vælge så du også kan høre den i dine høre tlf. men du skal også kunne slå over så du hører den anden skive som ikke spiller ud af dine højtalere.. så du kan hører på den næste sang..
jeg hører den næste sang i mine høre tlf. og så når jeg lige skal tjekke om det passer i beatet, så sætter jeg til så jeg hører begge sange i høre tlf. og endelig kan jeg så droppe høre tlf. helt og smide den nye sang ind over, altså ud på det store anlæg..
jeg hører den næste sang i mine høre tlf. og så når jeg lige skal tjekke om det passer i beatet, så sætter jeg til så jeg hører begge sange i høre tlf. og endelig kan jeg så droppe høre tlf. helt og smide den nye sang ind over, altså ud på det store anlæg..
Cue trykker du for at sætte et "cue-point" derefter vil den hver gang starte fra de punkt, hvor du trykkede på cue. Holde du "cue" nede i 2 sekunder, så afspiller den 2 sekunder startende fra dit fastsatte cue-point, hvorefter den går tilbage til dit cue-point, når du slipper og sætter sig på pause og venter på din næste "besked".
Iøvrigt en lille sjov wiki-fact nu vi er ved cue-points.
Iøvrigt en lille sjov wiki-fact nu vi er ved cue-points.
Cueing, a technique used by Disc Jockeys where DJs once "cued" 45 and 33RPM records to the first sound by hand-turning the record forward and backward on a felt-faced turntable. This technique has been replaced by instant start digital devices. Similar in sound to "scratching" used in hip-hop and rap music.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
www.beatmix.dk er god til at lære det grundlæggende.. 
Lyder som om du er 100% ny
du er velkommen til at skrive hvis du mangler lidt hjælp, så må jeg se om jeg kan hjælpe.
Tænkte godt at det var det som var problemet med din lyd, men troede at den fixe maskine klarede det problem..
men dit problem er at du kun har 1 lyd udgang.. altså kan du kun hører 1 sang af gangen, hvis du skaffer en lyd udgang mere (ved at købe et lydkort med 2 udgange eller sætte et ekstra i) så kan du spille 2 sange på en gang, og det er lige det som du skal når du skal kører sange ind over hinanden og når du skal "prelytte" den næste sang
Lyder som om du er 100% ny
Tænkte godt at det var det som var problemet med din lyd, men troede at den fixe maskine klarede det problem..
men dit problem er at du kun har 1 lyd udgang.. altså kan du kun hører 1 sang af gangen, hvis du skaffer en lyd udgang mere (ved at købe et lydkort med 2 udgange eller sætte et ekstra i) så kan du spille 2 sange på en gang, og det er lige det som du skal når du skal kører sange ind over hinanden og når du skal "prelytte" den næste sang