Fremleje af hus

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Fremleje af hus

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Hey jeg går med tanken om at sælge mit hus men da det er lidt svært at få solgt har jeg et par der gerne vil fremleje og senere købe det. Er der nogen herinde der ved om man kan lave en skfitlig kontrakt som binder dem til at købe det inden for en vis periode eller hvordan laver man den slags jeg har læst lidt på lejeloven men kan sku ikke lige finde noget om det!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

- Du skal hvertfald sikre dig, at hvis de bor der mere end i 2 år, kan du ikke "bare lige smide en lejer ud"
Jeg har arbejdet en del for folk som udlejer ejendomme ud. - Hvis de nu vil renovere sådan en ejendoms blok, kan den ene fx. sige nej, pga. hun altså ikke er interesseret i det.

fx. en lejer siden 1954 - husleje 3000kr
ny renoveret lejlighed - samme blok - samme str. lejlighed 10.500kr

- Det jeg mener med det er, at hvis de siger de gerne vil leje det, og senere købe det, ja de venter jo bare til de 2 år, så er lejeren godt stillet kontra dine forventninger.
the sound won't listen!
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Ring rundt til de forskellige ejendomsmæglere, de ved vel en hel del om det?
Barry Lloyd
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Sludder. Han skal ikke bruge en egendomsmægler. Han skal bruge en jurist. De fleste egendomsmæglere er nogl e gøglere alligevel.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Ja det er en jurist han skal tage kontakt til.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Ejendomsmæglere ved en hel del om det, selvfølgelig kan du også bruge jurist!
Barry Lloyd
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Du kan sagtens fremleje dit hus og samtidig binde ejeren til at købe huset efter evt. 2 år. Det er der faktisk mange der benytter sig af, og hvis man ikke ønsker at købe huset alligevel efter 2 år, kan man fastsætte et beløb lejeren/køberen skal betale. Lidt ligesom når man køber hus - fortryder køberen er det 1% af husets pålydende værdi denne skal betale.

Skal du have udformet og nedfældet en gyldig kontrakt, der ikke er tvetydig og uden alt for mange klausuler, er det som sagt en jurist du skal have fat på. Du kan sagtens selv lave en, men når det er så mange penge det drejer sig om, er det vigtigt at aftale- samt kontraktsaspekterne er i orden, så der ikke er noget deri der kan misfortås. Dvs. det er tildels lejeloven du skal have fat i, men mest af alt aftaleloven.

En sådan kontrakt vil typisk koste omkring 8000 kr.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Mange tak for alle svar. Jeg kontakter en jurist i dag for at få ham til at kigge på sagen.
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Besvar