Computer problemer

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

mammut

Computer problemer

Indlæg af mammut »

Her til morgen da jeg stod op, hylede min computer og der lugtede sjovt.
Jeg havde ikke tid til at checke det så jeg slukkede for strømmen og tog i skole. Nu har jeg så lige prøvet at tænde for strømmen igen og starte computeren. Lige så snart jeg tænder for strømmen begynder den at hyle igen, og den vil slet ikke starte.

Jeg har før prøvet at brænde noget af i computeren, og jeg synes ikke det lugtede sådan - nærmede som noget maling, myregift eller lign.

Håber i kan hjælpe.
Ged
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

jeg ved ikke om det kan være dit kølerpasta?
prøv måske at kigge ved din processor.
mammut

Indlæg af mammut »

Hvad er kølerpasta?

Når jeg kigger hvad skal jeg så kigge efter :S
Forresten er min computer sindsyg støvet, kan det have noget at gøre med det ?
Ged
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Prøv at støvsuge den ren for støv!
Kølepasta er noget specielt pasta - Søg på google for en dybere forklaring! ;)
Nu hvor du siger den er vildt støve kan jeg næsten regne ud at din computere ikke er helt ny mere, så vil gå ud fra at din kølepasta er størknet og er blevet sten-hård (hvis du nu regnede med at finde en form for blød pasta)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Grunden til at den hyler er højst sandsynligt fordi den bliver for varm. Så advarer bundkortet om at det her bare ikke går, hvilket også forklarer at den ikke vil starte op.

Siden du ikke ved hvad kølepaste er, så synes jeg du skal finde ud af om en af dine venner har tjek på hvad det er og, hvordan det skal påføres, og så lade ham gøre det. At den lugter er aldrig et godt tegn, men du kan være heldig, at det bare er støvet der bliver brændt af.

Husk, at når du støvsuger din computer, så må selve mundstykketingen du bruger IKKE være af metal, men skal være af plastik.
mammut

Indlæg af mammut »

Jeg tror jeg vil prøve at støvsuge min computer så.
Det er bare underligt det i siger med at det måske er fordi den er for varm, fordi da jeg vågnede her til morges hylede den, det var ikke noget den begyndte på da jeg brugte den i går aftes. Men hvor sidder det der kølepasta`?
Ged
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Det har intet at gøre med om du lige har tændt den eller ej. Der skal intet til før en computer bliver varm. Og slet ikke, hvis der er noget der er monteret forkert eller trænger til en udskiftning. Så tager det kun ganske få sekunder.

Og kølepasten sidder imellem din køler og din cpu, men siden du hverken aner hvad det er eller hvor det sidder, så fraråder jeg dig at give dig til at pille ved det. Gør som jeg skrev før. Jeg gider ikke gentage det. Valget er dit, for det er også dig der skal betale, når/hvis du smadrer det fordi du ikke lytter.
mammut

Indlæg af mammut »

odder skrev:Det har intet at gøre med om du lige har tændt den eller ej. Der skal intet til før en computer bliver varm. Og slet ikke, hvis der er noget der er monteret forkert eller trænger til en udskiftning. Så tager det kun ganske få sekunder.
Det er bare det at den begynder lige så snart jeg tænder for strømmen.
Har haft strømmen taget fra den hele dagen i dag og lige så snart jeg trykker på kontakten begynder den at hyle.

Men jeg tror jeg smutter ned og køber noget kølepasta her en af dagene og så satser jeg på at min bror kan hjælpe mig med at få det på.
Er der nogen mærker som er gode eller jeg skal holde mig fra? :)
Ged
mammut

Indlæg af mammut »

Jeg har lige lyttet til min computer, og jeg synes sku det lyder som om det kommer fra min strømforsyning. Kunne det være den som det er galt med?
Ged
IdEaL
Geografisk sted: Nok ikke Cuba

Indlæg af IdEaL »

Siden du ikke behøver og tænde for computeren før den larmer så ja det kunne det godt.
Er det fordi jeg er mørk, du ikke kan lide mig?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Min strømforsyning brændte af i dag. Det var både med røg og det hele. Men den har altså også kørt 24/7 i mange år. Plus så var det faktisk den anden strømforsyning jeg brændte af.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
mammut

Indlæg af mammut »

Når jeg slukker for strømmen er det som om hyletonen sådan lige så stille dør ud, måske i takt med at blæseren stopper.

Da det skete om natten så ved jeg ikke om der var røg eller noget :S
Men er der en måde hvor på jeg kan være sikker på, at det er strømforsyningen den er gal med?
Ged
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Skille din computer af, og fjerne stikket fra strømforsyningen ned til motherboardet og så prøve at starte computeren op? Øh ja, ved ikke lige om det kan lade sig gøre, men det var da en mulighed.
nco\\ CHART ATTACK 1999
IdEaL
Geografisk sted: Nok ikke Cuba

Indlæg af IdEaL »

Men er det ikke Motherboardet der giver alarmtonerne? Tror ikke det er en løsning desværre.
Er det fordi jeg er mørk, du ikke kan lide mig?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Af hans beskrivelse, så er det ikke en alarmtone, men nærmere blot en mekanisk lyd. Eller sådan læser jeg det?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

måske er der noget som sidder fast i din blæser. find frem til lyden batman. pil kabinettet af. giv den et par dask på¨siden og find lyden.... btw. det der kølepasta vil ikke hjælpe dig uanset hvad problemet er!!!!
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Jeg bruger trykluft på min bærbare, nede i blæseren + tastatur, hold kæft en støvsky der kommer ud når man gør det. Gør det ca. hver 2. måned. Det hjælper på maskinen, den bliver ikke så hurtig varm, og larmer mindre.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

man skal også passe på med støvsugeren. den kan nemt suge en jumper eller 2 op.
mammut

Indlæg af mammut »

Det er en meget høj/skinger lyd der kommer. Med hvad bruger du trykluft?
Ged
mammut

Indlæg af mammut »

Jeg er 99% sikker på at lyden kommer fra min strømforsyning.
Og jeg kom til at skrive før at lyden dør ud som om det var med blæseren, men da computeren ikke er tændt er der selvfølgelig ingen blæser som kører. Men lyden dør ud på sådan en underlig måde, det lyder nærmest som sådan noget fra en science fiction film :S
Ged
Besvar