Req: Virksomhed til studieopgave

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Zamiel
Geografisk sted: CPH PsycoWard

Req: Virksomhed til studieopgave

Indlæg af Zamiel »

Hej alle sammen,

Jeg er ved at finde en virksomhed som jeg kan lave en studieopgave i sammenarbejde med. Så jeg skriver lige herinde i tilfælde af at i måske kender nogen som kunne være interesseret eller selv sad i en position hvor det kunne have interesse.

Jeg går på 4 semester på HA(dat) studiet på Copenhagen Business School, hvor vi på dette semester skal skrive en eksamensopgave med udgangspunkt i en dansk virksomhed.

Ganske kort kan jeg sige noget om opgaven, som er en integrationsopgave. Med det forstås at den inddrager elementer fra alle vores fag som er organisation, forandringsledelse, økonomi og IT.

Opgaven i sig selv er meget bred og vi kan selv vælge hvor fokus kan ligge. Målet er dog at vi skal analysere en problemstilling eller arbejdsproces for at se hvordan IT/IS kan støtte op om og forbedre disse. Det betyder ikke noget hvor henne i virksomheden at denne opgave skal skrives, det kan være lige fra regnskabsafdelingen til lageret. Selvom målet er at forbedre gennem IT/IS betyder det dog ikke, at opgaven skal laves med kun dette for øje. Fokus kan også ligge på arbejdsprocessen omkring brugen af IT systemer og ikke systemerne selv. D.v.s at fokus kunne være på det organisatoriske aspekt af virksomheden.

Helt konkret tilbydes følgende:
- En analyse af en arbejdsproces eller problemstilling
- Udarbejdelse af et eller flere løsningsforslag
- Analyse af disse løsningsforslag, samt prioritering og anbefaling af den bedste.
- Med mindre problemstillingen lægger op til andet vil løsningsforslaget vil indeholde et økonomisk, organisatorisk og IT- mæssigt perspektiv.

Hvis dette har interesse eller ønsker at høre mere, er de velkommen til at kontakte mig på email.

Med Venlig Hilsen

Zamiel
Har i spørgsmål kan i også bare skrive til mig her da jeg ikke lige vil offentliggøre min mail adresse på boardet..

på forhånd tak..
Besvar