Hjælp til trådløst + fast internet

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
dj wubbi

Hjælp til trådløst + fast internet

Indlæg af dj wubbi »

Hey... jeg sys jeg engang har hørt at man godt kan være på 2 net samme tid...
jeg har selv 4/1 mbit... og så er det et trådløst net tæt på mig som oz er 4/1 og jeg har max i styrke...
er det ikke sån at jeg kan f.eks downloade på trådløst og spille på mit eget på samme tid??
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

hvis jeg har forstået det rigtigt, kan du da godt.. det svarer til at du henter og spiller på en pc, men du gør bare hver sin ting på hver sin pc..
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Hjælp til trådløst + fast internet

Indlæg af FrZ »

dj wubbi skrev:Hey... jeg sys jeg engang har hørt at man godt kan være på 2 net samme tid...
jeg har selv 4/1 mbit... og så er det et trådløst net tæt på mig som oz er 4/1 og jeg har max i styrke...
er det ikke sån at jeg kan f.eks downloade på trådløst og spille på mit eget på samme tid??
Du kan sagtens have begge og mange flere forbindelser sat til - det eneste du ikke rigtigt kan (uden 3. parts software) er at bruge begge (eller flere) forbindelser til samme transaktion (download).

Altså kan du ikke hente lesbians.in.action.56.xxx.dvdrip.2008 med begge forbindelser på en gang. Men du kan godt spille CS på den ene forbindelse og hente med den anden...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hvis du vil kan du tilslutte 253 udover dig selv.

Selvfølgelig kan du downloade 2 identiske fra samme IP?

Om serveren så tillader det er så en anden ting.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:Hvis du vil kan du tilslutte 253 udover dig selv.

Selvfølgelig kan du downloade 2 identiske fra samme IP?

Om serveren så tillader det er så en anden ting.
Ja så du henter den to gange - men hvad er fordelen ved det? Tænker mere på at "maxe" begge forbindelser ved at hente den samme fil til samme destination... Det har jeg aldrig set andet end 3. parts software være i stand til :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

selvfølgelig kan du fx game cs på den ene forbindelse og hente fx rambo 4 på den anden forbindelse på samme computer - men kan ikke rigtig huske hvad man skal gøre.
Barry Lloyd
dj wubbi

Indlæg af dj wubbi »

stacok skrev:selvfølgelig kan du fx game cs på den ene forbindelse og hente fx rambo 4 på den anden forbindelse på samme computer - men kan ikke rigtig huske hvad man skal gøre.
hehe nej okay... men det var så det jeg gerne vel vide... så at når jeg henter f.eks film med den trådløse går det ikke ud over mit eget net når jeg gamer:P
hvordan??
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

det fedeste ville da være hvis man kunne "brokoble" de 2 forbindelser...det ville være geil, så du have 8/2 i stedet...men ved så ik om det skal være med 3. part software
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

bluenzi skrev:det fedeste ville da være hvis man kunne "brokoble" de 2 forbindelser...det ville være geil, så du have 8/2 i stedet...men ved så ik om det skal være med 3. part software
nu ved jeg ikke om man kan, men inde i Kontrolpanel -> Netværksforbindelser, er der da noget der hedder Broforbindelser.. højreklik på en forbindelse og det står der..
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

chreddy1 skrev:
bluenzi skrev:det fedeste ville da være hvis man kunne "brokoble" de 2 forbindelser...det ville være geil, så du have 8/2 i stedet...men ved så ik om det skal være med 3. part software
nu ved jeg ikke om man kan, men inde i Kontrolpanel -> Netværksforbindelser, er der da noget der hedder Broforbindelser.. højreklik på en forbindelse og det står der..
Ikke helt samme formål.. Så laver du blot en bro mellem to forbindelser, således at du fx kan dele det trådløse netværk på lan, så alle kan komme på nettet gemmen dig....
chreddy1
Request Limit Reached

Indlæg af chreddy1 »

FrZ skrev:
chreddy1 skrev:
Ikke helt samme formål.. Så laver du blot en bro mellem to forbindelser, således at du fx kan dele det trådløse netværk på lan, så alle kan komme på nettet gemmen dig....
arh okay ;).. så ved jeg da det.. den funktion har jeg faktisk oss ledt længe efter :)..
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Topic har været oppe før... Du skal have en router med loadbalancing mener jeg det hedder.

Det er hamrende dyrt og så er det vist ikke engang alle servere du henter fra som understøtter det.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Mange torrent klienter har indbygget en dl/ul limiter som kan aktiveres...
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
dj wubbi

Indlæg af dj wubbi »

hmmm det lyder sq som om det ikk er li til:P men ellers tak for hjælpen gutter!!
Besvar