Hurtig ædru?
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Hurtig ædru?
Er det muligt at blive hurtig ædru dagen efter den store dag?? Tænker mere hvis man skal til noget fødselsdag, Barnedåb osv. Og man var dum nok til at drikke sig helt i hegnet dagen efter. Det er sket nogle gange at jeg er mødt bag-stiv til barnedåb, fødselsdag osv. Det er ikke sjovt og være bagstiv, og alle andre ædrue...
Nogle som har fifs ?
Nogle som har fifs ?
Hej amh.
Der er ingen vej udenom - alkohol kan ikke forbrændes hurtigere på nogen måde. Hvilket er anatomisk bevist. Det er dog op til diskussion om hvor vidt udtrykket "sove brandert ud" holder, for i de første par timer efter du har lagt dig til at sove er kroppen stadig i uro, er stadig ikke nået REM tilstanden og har en højere puls end normalt. Herefter når du endelig kommer til at sove ordentligt falder pulsen, kropstemperaturen og forbrændingen og deraf har man også mistanke om, at det samme sker ved leverens forbrænding af alkoholen.
At forbrænde en genstand tager mellem 1 - 1:45 t. og her tages der udgangspunkt i din krops- og leverstørrelse.
Når du drikker dræner du din krop for væske, så promillen stiger proportionel med indtagelsen af alkohol. Og herudover skyldes alle vitaminer med ud af kroppen foruden A, D, E og K vitaminerne. Så der er ingen vej uden om - tidligere hjem eller mindre alkohol dagen før ; )
Der er ingen vej udenom - alkohol kan ikke forbrændes hurtigere på nogen måde. Hvilket er anatomisk bevist. Det er dog op til diskussion om hvor vidt udtrykket "sove brandert ud" holder, for i de første par timer efter du har lagt dig til at sove er kroppen stadig i uro, er stadig ikke nået REM tilstanden og har en højere puls end normalt. Herefter når du endelig kommer til at sove ordentligt falder pulsen, kropstemperaturen og forbrændingen og deraf har man også mistanke om, at det samme sker ved leverens forbrænding af alkoholen.
At forbrænde en genstand tager mellem 1 - 1:45 t. og her tages der udgangspunkt i din krops- og leverstørrelse.
Når du drikker dræner du din krop for væske, så promillen stiger proportionel med indtagelsen af alkohol. Og herudover skyldes alle vitaminer med ud af kroppen foruden A, D, E og K vitaminerne. Så der er ingen vej uden om - tidligere hjem eller mindre alkohol dagen før ; )
nej men der er vel de gode gamle tips som at drikke en masse vand, spise noget salt og gerne en tur forbi McDonalds, så kroppen har noget at arbejde med.
Det gør dig måske ikke hurtigere ædru, men det skulle give dig færre tømmermænd, og dermed give dig chancen for at virke mere ædru.
Husk at bruge det offentlige, når du har drukket. Ellers skulle et stop af politi med tilhørende blæsning i alkometer, specielt hvis den giver udslag, gøre folk ualmindeligt hurtigt ædru.
...
Det gør dig måske ikke hurtigere ædru, men det skulle give dig færre tømmermænd, og dermed give dig chancen for at virke mere ædru.
Husk at bruge det offentlige, når du har drukket. Ellers skulle et stop af politi med tilhørende blæsning i alkometer, specielt hvis den giver udslag, gøre folk ualmindeligt hurtigt ædru.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Jeg undgår helst og køre dagen efter - alt efter hvor meget jeg har fået dagen før... Jeg skulle nødig køre promille kørsel. Jeg plejer aldrig og have tømmermænd, højst træt og lidt tørstig, ikke ondt nogle steder - jo hvis man er faldet i sin koger3dotz skrev:nej men der er vel de gode gamle tips som at drikke en masse vand, spise noget salt og gerne en tur forbi McDonalds, så kroppen har noget at arbejde med.
...
Det første trin er ikke at være som de tude-Marie'r rundt omkring der ligger og hverken vil spise eller drikke noget.
Du skal have noget af det væske du har tabt ind i kroppen igen.
Du skal have mindst lige så meget at spise hvis ikke mere som på en alm. dag og da du ofte har sovet både din morgemad og din frokost væk så er der ikke andet end op på hesten. Selvfølgelig er det ikke en indbydelse til ædegilde.
Et andet synspunkt er at du sikkert dagen før har hoppet, danset, pølet osv. så dine energidepoter er helt tomme. Og nej et Pizzaslice eller et rundstykke med sur lillebror ost fylder IKKE din depoter op igen.
Og hvis du brækker dig fordi du har det så skidt, så er det op på hesten igen og spis noget.
9 ud af 10 har det mere dårligt med sig selv end dårligt i kroppen.
Og så de der tvivlsomme råd.. Tag et bad, få noget frisk luft osv osv. Det hjæper ren fysiologisk ikke men jeg ved da selv at det er lækkert at få vasket den "døde-fest" ud af håret og øjnene og få noget frisk luft istedet for at ligge på et værelse der lugter af prut og hor (hvis du har fået en med hjem..)
Og husk så til barnedåben / fødselsdagen / whatever at selvom du har det skidt så behøver du ikke at fortælle hele festen om det. Det er din og KUN din skyld at du har tømmermænd / er bagstiv så hvorfor skal tante Olga have ondt af dig?
Alt overstående er ren logik.. Man skal bare tænke lidt selv. Hvad har jeg gjort ved min krop. Hvad ville det smarteste være for at udbedre det? Der er slet ikke noget gærde man kan springe over. Det er bare at gå hele vejen udenom!
Du skal have mindst lige så meget at spise hvis ikke mere som på en alm. dag og da du ofte har sovet både din morgemad og din frokost væk så er der ikke andet end op på hesten. Selvfølgelig er det ikke en indbydelse til ædegilde.
Et andet synspunkt er at du sikkert dagen før har hoppet, danset, pølet osv. så dine energidepoter er helt tomme. Og nej et Pizzaslice eller et rundstykke med sur lillebror ost fylder IKKE din depoter op igen.
Og hvis du brækker dig fordi du har det så skidt, så er det op på hesten igen og spis noget.
Og så de der tvivlsomme råd.. Tag et bad, få noget frisk luft osv osv. Det hjæper ren fysiologisk ikke men jeg ved da selv at det er lækkert at få vasket den "døde-fest" ud af håret og øjnene og få noget frisk luft istedet for at ligge på et værelse der lugter af prut og hor (hvis du har fået en med hjem..)
Og husk så til barnedåben / fødselsdagen / whatever at selvom du har det skidt så behøver du ikke at fortælle hele festen om det. Det er din og KUN din skyld at du har tømmermænd / er bagstiv så hvorfor skal tante Olga have ondt af dig?
Alt overstående er ren logik.. Man skal bare tænke lidt selv. Hvad har jeg gjort ved min krop. Hvad ville det smarteste være for at udbedre det? Der er slet ikke noget gærde man kan springe over. Det er bare at gå hele vejen udenom!

Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Forkert, din lever forbænder lige meget om du ligger i sengen eller om du løber en marathon.mammut skrev:Ved motion sætter man da forbrændingen op, og så burde alkoholen også hurtigere omdannes/forbrændes eller er det bare mig der tænker sådan?
Kan være du føler dig friskere når du laver noget men promillen forbliver det sammme.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Jeg vil være enig og sige at vand inden du lægger dig til at sove er løsningen. Når jeg kommer hjem fra byen og er jævnt stiv, drikker jeg en liter vand ca.
Så har jeg sjældent hovedpine dagen efter, det er efter råd fra en ven. Og det virker sgu, ingen tvivl. Så bare ud og tøm vandhanen inden du springer i kanen.
Så har jeg sjældent hovedpine dagen efter, det er efter råd fra en ven. Og det virker sgu, ingen tvivl. Så bare ud og tøm vandhanen inden du springer i kanen.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Som skrevet før, har motion ingen effekt på leveren.. Det er der ikke noget der har..
Det jeg plejer at gøre er, at drikke rigeligt vand i løbet af aftenen.. Hver gang jeg er på lukom, slurprer jeg en masse vand.. En smut på kongen eller macd på vej hjem, og så sørger jeg for at købe 1½ liter Sprite til at have stående ved siden af sengen, så der er noget at drikke i løbet af natten/morgenen.. Jeg vågner normalt ved 7-tiden og skal pisse.. Når jeg er derude børster jeg samtidig tænder, så jeg slipper for den klamme smag i munden, og gufler et par kodymagnyler.. Når jeg så skal op, så er det et varmt bad med grundig ansigtsvask, endnu en tur til tænderne og lidt fugtighedscreme i skærmen (så føler man sig ikke så træt)..
Det er ikke altid det er nok til at holde mig frisk til et helt familiearrangement, men det plejer i hvertfald at hjælpe..
Det jeg plejer at gøre er, at drikke rigeligt vand i løbet af aftenen.. Hver gang jeg er på lukom, slurprer jeg en masse vand.. En smut på kongen eller macd på vej hjem, og så sørger jeg for at købe 1½ liter Sprite til at have stående ved siden af sengen, så der er noget at drikke i løbet af natten/morgenen.. Jeg vågner normalt ved 7-tiden og skal pisse.. Når jeg er derude børster jeg samtidig tænder, så jeg slipper for den klamme smag i munden, og gufler et par kodymagnyler.. Når jeg så skal op, så er det et varmt bad med grundig ansigtsvask, endnu en tur til tænderne og lidt fugtighedscreme i skærmen (så føler man sig ikke så træt)..
Det er ikke altid det er nok til at holde mig frisk til et helt familiearrangement, men det plejer i hvertfald at hjælpe..

-
amh
- CAs dkbn-luder
Zster skrev:Det første trin er ikke at være som de tude-Marie'r rundt omkring der ligger og hverken vil spise eller drikke noget.
Jeg undgår og vifte med "Se mig jeg var i byen igår og er syg idag" Men det kan jo ses på folk, jeg prøver jo så at skjule det. Det med badet er dejligt, man føler sig ren og klar efter sådan en tur
Det jeg dog altid husker i min brandert er at børste tænder !!! det er så slemt og vågne dagen efter med sprut-smag så bliver man dårlig !
Re: Hurtig ædru?
der har du svaret på hvordan du undgår tømmermændeneamh skrev:Er det muligt at blive hurtig ædru dagen efter den store dag?? Tænker mere hvis man skal til noget fødselsdag, Barnedåb osv. Og man var dum nok til at drikke sig helt i hegnet dagen efter.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Re: Hurtig ædru?
Sunshine skrev:der har du svaret på hvordan du undgår tømmermændeneamh skrev:Er det muligt at blive hurtig ædru dagen efter den store dag?? Tænker mere hvis man skal til noget fødselsdag, Barnedåb osv. Og man var dum nok til at drikke sig helt i hegnet dagen efter.
Nårh, der er nogle som er friske på sådan en fredag aften med storm og bombetrussel!