National Treasure 2 - Book of mere af det samme

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

National Treasure 2 - Book of mere af det samme

Indlæg af 3dotz »

Havde konen inde i Imperial og se National Treasure 2 - Book of secrets. Vi var i Palads og se den første for et par år siden. da M! gav en forestilling og bortset dengang fra en gang krampe i baglåret, så var jeg godt underholdt hele filmen igennem.

I fredags havde 2'eren så premiere i lille Danmark. Så den måtte konen og jeg ind og se. Filmen havde premiere for 3-4 uger siden i Sverige, og i den svenske Metro fik filmen 0 eller en stjerne. Det overraskede mig lidt, men anmelderne har det jo med at sætte forventningerne for højt.

Så blev det lørdag klokken 18.30 og vi sad bænket godt oppe i biografen lige i midten for vi skulle jo have godt udsyn. Nu er jeg jo lokomotivfører, så jeg når at læse gratisaviserne på en arbejdsdag, så jeg havde set, at den havde fået mellem 2 og 4 stjerner og kaldt en masse forskellige ting.

Desværre havde anmelderne ret. Filmen er den første 2'er Nicolas Cage har lavet, men der er heldigvis ikke mange som vil huske denne film om et par år.

Lighederne med den første film er for mange, selv om man godt kan se, at der har været flere penge at gøre godt med. Først selve hovedtemaet i filmen. Thomas Gates (Benjamin Gates tip tip oldefar) var en berømt artifex (kodebryder) som bliver beskyldt for at være medvirkendende til mordet på Præsident Abraham Lincoln.

Den slags kan Ben Gates ikke have siddende på sig, så selvfølgelig skal han en masse igennem for at rense tiptipoldefaderens navn. Hans søde kæreste fra etteren har smidt ham ud, men de ender naturligvis sammen til sidst.

Skurken møder man i starten af filmen og han er lige så slem som i etteren. Dennegang er det bare Ed Harris, der bruger en masse penge på at forfølge Nicolas Cage, men som til sidst ofrer sig for fundet af den gyldne by og bla bla bla.

Jeg lyder som om jeg har skrevet anmeldelserne af efter gratisaviserne, men det er imponerende at se, hvor nemt Nicolas Cage kan bryde ind på Buckingham Palace og hvor nemt han kan lokke den amerikanske præsident i baghold, så han bliver beskyldt for at have bortført præsidenten.

Det hele er set før. Jon Voight som overraskede som faren i etteren ligner en våd hyrdehund filmen igennem. Helen Mirren (The Quenn) byder ikke rigtig på noget og Harvey Keitel som politimand virker malplaceret.

Filmen forsøger at være morsom, men de fleste der griner gør det kun fordi de skal grine. Jeg lyder som en bitter mand, men filmen virkede som et stort overskudslager af restideer fra den første film. Hvilket ikke nødvendigvis er dårligt, hvis ikke det var fordi at 95% af denne film virker som en kopi af etteren med nye lokationer.

Som tømmermandsfilm eller hyggefilm fredag aften med familien er den god. Som actionfilm halter den, og så er der lige tilpas meget product placement med til at man får for meget.

Noget af det sjoveste er, at en tysk Mercedes C380 ikke kan køre fra en engelsk Range Rover eller en lastbil, men den biljagt sker også i London.

Eneste lyspunkt i filmen i mine øjne er sidekicket Riley Poole, der kommer med de fede ideer og en smule af den humor, som filmen mangler massevis af. Han har skrevet en bog omkring skattejagt, men alle kender ham kun som Ben Gates hjælper.

Jeg giver filmen :2af5, hvis man sænker forventningerne inden man ser filmen.

...

Det er dog en film som jeg skal have på dvd, men det kan sagtens vente til den er nede i 50 kr.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Fint review :)

Jeg kunne også rigtig godt li' den første. Er generelt vild med sådan nogen "historie" film. (OT: jeg glæder mig SÅ MEGET til at se Angels & Demons!)

Har dog desværre ikke set den og ved ikke om jeg "tør" at ta' i biografen for at se den. Så skulle det lige være for at se tyske Diane Kruger efter denne review :)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Ganske fint review, tror også godt jeg kan vente til at smide en 50'er efte denne her film som dvd...

Aldrig egentlig set det fantastiske i skuespilleren Nicolas Cage, har altid synes han var en dårlig skuespilller.
Besvar