Det drejer sig om filmen Autobahnraser, der nærmest kan kaldes en tysk udgave af The fast & Furious. Nogle tyve stjæler luksusbiler fra lastbiler. Politiet er nogle kvajpander, der kun gør det lidt bedre end det franske politi fra Taxi filmene.
Vores helt hedder Karl Heinz. En ung "dum" politimand, som får de værste opgaver. Han går i gang med at infiltrere det tyske undergrundsracemiljø, der på tysk går under betegnelsen Grill Fest.
Som forventet bliver han hurtigt en del af kliken, og finder sig hurtig en kæreste i den søde Nicki (hvem der bare kunne score som på film). Naturligvis er der lige forviklinger imellem Karl Heinz, politistyrken og så gaderacerne, der hurtigt indvilger i at hjælpe Karl Heinz med at fange luksusbiltyvene.
Det fede ved denne film er i mine øjne bilerne og lyden. Hvor ser man ellers en Porsche 911 som politibil, Lamborghini, Viper, Ferrari, BMW M3, BMW 2002, en voldpumpet Smart (filmen er jo tysk). Har man ingen forventninger til en film er det svært at blive skuffet, og jeg havde ikke nogen.
Så jeg blev meget positivt overrasket over filmen, som jeg forstod hele vejen igennem selv om alt var på tysk. Soundtracket er ganske fornuftigt, og lyden fra motorerne ganske dejlig.
Det sjove er, at filmen i tyske medier ikke har fået så gode anmeldelser (handlingen er jo også tumbet og forudsigelig), men den vandt over mig.
Jeg giver den gerne
Største turnoff er, at traileren til filmen gør den mere tumbet end filmen i virkeligheden er.
...